Τo Volvo XC40 Recharge είναι ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό
Η Volvo έχει μπει για τα καλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, έχοντας ως στόχο μέχρι το 2030 όλα της τα μοντέλα να είναι πλήρως ηλεκτρικά. Μια πενταετία πιο νωρίς, το 2025, θέλει το 50% των πωλήσεων να αντιστοιχεί στα EVs (Electric Vehicles) της και στην επίτευξη αυτού του στόχου καθοριστικό ρόλο παίζει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της.
Το XC40 Recharge και αυτό όχι μόνο γιατί είναι το πρώτο της γκάμας της αλλά και γιατί είναι ένα πολύ καλό από όλες τις απόψεις ηλεκτρικό, που φυσικά και έχει αρκετά κοινά αλλά και σημαντικές διαφορές από τις συμβατικές εκδόσεις του ιδιαίτερα επιτυχημένου XC40.
Από τις οποίες διαφοροποιείται με την πρώτη ματιά χάρη στην κλειστή του μάσκα, που του εξασφαλίζει μια δική του ξεχωριστή εμφάνιση και υπόσταση. Ειδικές για το ηλεκτρικό Volvo είναι και οι αεροδυναμικές ζάντες, που αποτελούν επίσης σημαντικό στοιχείο αναγνώρισης.
Καθοριστικό ρόλο στην ολοκληρωμένη εικόνα του XC40 Recharge παίζει το εξελιγμένο πλαίσιό του, που ονομάζεται CMA (Compact Modular Architecture), έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Geely και θα χρησιμοποιηθεί και στα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η Volvo στο μέλλον.
Οι Σουηδοί έδωσαν φυσικά και εδώ μεγάλη έμφαση και προσοχή στην ασφάλεια των επιβατών. Έτσι το παρόν δεν δίνουν μόνο όλα τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της μάρκας άλλα και η δομή του πλαισίου έχει μελετηθεί ειδικά προκειμένου να αντισταθμιστεί η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το εμπρός καπό.
Ανοίγοντας το υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος χώρος αποθήκευσης 31 λίτρων, στον οποίο κάλλιστα μπορούν να μπουν τα καλώδια φόρτισης και ο οποίος προστίθεται στο κλασικό πορτμπαγκάζ με τη μεγάλη χωρητικότητα των 413 λίτρων αυξάνοντας και άλλο την πρακτικότητα.
Οι χώροι του XC40 Recharge δεν είναι όμως μεγάλοι μόνο για τις αποσκευές αλλά και για τους επιβάτες και αυτό πρέπει να πιστωθεί στην ενσωμάτωση από τους μηχανικούς της σουηδικής εταιρείας της μπαταρίας στο δάπεδο. Θέση που χαμηλώνει και άλλο το κέντρο βάρους, ενώ το ότι μαζί με τον κλωβό ασφαλείας της -η παρουσία του παρέχει ακόμα μεγαλύτερη προστασία και κατά συνέπεια και ασφάλεια- αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου αυξάνει και άλλο την ακαμψία του πλαισίου. Κάτι που με τη σειρά του εξασφαλίζει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά.
Πράγματι το XC40 Recharge είναι ένα ηλεκτρικό που χαίρεσαι να οδηγείς σε κάθε είδους δρόμο, καθώς είναι πολύ καλά στημένο, ιδιαίτερα προοδευτικό και με απόλυτα ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης. Που γίνονται ιδιαίτερα μεγάλα στην τετρακίνητη έκδοσή του Recharge Twin.
Εδώ οι 408 ίπποι που αποδίδουν συνδυαστικά οι δύο ηλεκτροκινητήρες του (ένας σε κάθε άξονα) εξασφαλίζουν ακαριαία επιτάχυνση -το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4,9 δεύτερα- που θα εντυπωσιάζει τον οδηγό κάθε φορά που θα αποφασίζει να τους εκμεταλλευθεί πλήρως. Όσο για την τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ ώρα, όπως άλλωστε σε όλα τα Volvo αλλά και στην εισαγωγική, προσθιοκίνητη έκδοση του XC40 Recharge.
Η οποία έχει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 231 ίππους και επίσης επιταχύνει γρήγορα -σε 7,4 δεύτερα- από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα.
Το πιο σημαντικό είναι πως όλα αυτά γίνονται χωρίς να υπάρχει από την πλευρά του οδηγού κανένα άγχος για την αυτονομία. Και αυτό γιατί η τεχνολογικά εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου του XC40 Recharge έχει ενεργειακή χωρητικότητα είτε 69,0 είτε 78,0 kWh στην στάνταρ προσθιοκίνητη και στην Recharge Twin τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα, που εξασφαλίζει μια αυτονομία που φτάνει τα 421 και τα 418 χιλιόμετρα.
Αν το XC40 Recharge κινείται μέσα στην πόλη η αυτονομία, χάρη και στη συνεχή ανάκτηση ενέργειας αυξάνεται πάνω από τα 500 χιλιόμετρα -πιο συγκεκριμένα στα 593 και 534 χιλιόμετρα για τις δύο εκδόσεις αντίστοιχα- κάτι που σημαίνει πως θα χρειαστεί φόρτιση ενδεχόμενα και μία μόνο φορά την εβδομάδα. Στην περίπτωση ταξιδιού και παρουσία ταχυφορτιστή DC ισχύος 150 kW η φόρτιση από το 10 έως το 80% της ενεργειακής χωρητικότητα θα διαρκέσει το πολύ 40 λεπτά, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το ότι η φόρτιση διάρκειας 10 λεπτών εξασφαλίζει τη δυνατότητα κάλυψης μέχρι και 100 χιλιομέτρων.
Όσο για τη φόρτιση σε wallbox δεν θα διαρκέσει περισσότερες από 8 ή 12 ώρες στην περίπτωση που η ισχύς είναι 11,0 και 7,4 kW αντίστοιχα. Πάντως πέρα από την αυτονομία ο ιδιοκτήτης του XC40 Recharge δεν έχει άγχος ούτε για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, μιας και καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.
Γενικά το XC40 Recharge με τον εξαιρετικά πολιτισμένο του χαρακτήρα και την ησυχία που επικρατεί λόγω της ηλεκτροκίνησης στο εσωτερικό του δρα αγχολυτικά τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στα ταξίδια. Όπου κανείς θα εκτιμήσει και τον πλήρη εξοπλισμό του σε ότι αφορά την άνεση, την ασφάλεια, την υποβοήθηση και τη διασύνδεση.
Διαθέσιμο είναι μεταξύ άλλων το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, υπάρχει η δυνατότητα των ΟΤΑ (Over the Air) αναβαθμίσεων του λογισμικού, ενώ το σύστημα infotainment που βασίζεται στο Android περιλαμβάνει όλες τις δημοφιλείς εφαρμογές της Google, όπως είναι τα Google Assistant, Google Maps και Google Play Store.
Παράλληλα, υπάρχουν πολλές λειτουργίες ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, το σύστημα πλοήγησης π.χ. επιλέγει την καλύτερη διαδρομή, ενώ υπάρχει φυσικά και η εφαρμογή Volvo On Call με τη βοήθεια της οποίας ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μέσω του smartphone του πολλές λειτουργίες του XC40 Recharge. Από τη φόρτιση της μπαταρίας μέχρι την λειτουργία του συστήματος κλιματισμού όσο το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε εξωτερική πηγή φόρτισης.
To πλήρως ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge είναι διαθέσιμο όπως προαναφέραμε σε δύο διαμορφώσεις κινητήρα και σε τιμές που για την στάνταρ Single Motor έκδοση ξεκινούν από τις 52.123 ευρώ. Όλες οι εκδόσεις υπόκεινται στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» με αποτέλεσμα η τελική τιμή τους να διαμορφώνεται έως και κατά 6.000 πιο χαμηλά από την αρχική.
Φυσικά το XC40 Recharge δεν υπόκειται σε φόρο εταιρικής χρήσης, κάτι που ισχύει και για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου, την T4 των 211 ίππων και την Τ5 των 262. Και στα δύο κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός, ενώ μπορούν να κινηθούν καθαρά ηλεκτρικά για έως και 45 χιλιόμετρα.
Αυτό σημαίνει πως ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων των περισσοτέρων θα μπορούν να γίνουν χωρίς τη χρήση του κινητήρα βενζίνης. Άρα με οικονομία και με φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Οι τιμές των XC40 Recharge T4 και T5 ξεκινούν από τις 49.572 και τις 53.047 ευρώ αντίστοιχα, ενώ περισσότερα για όλα τα μοντέλα της Volvo μπορείτε να μάθετε κάνοντας κλικ ΕΔΩ.