ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο Honda Jazz: Μικρό εξωτερικά, μεγάλο εσωτερικά και πλήρως εξοπλισμένο

Νέο Honda Jazz: Μικρό εξωτερικά, μεγάλο εσωτερικά και πλήρως εξοπλισμένο

Η 3η γενιά του Honda Jazz όχι μόνο ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία του μοντέλου που το θέλει να συνδυάζει εξωτερικές διαστάσεις ενός compact αυτοκινήτου με χώρους ενός πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου αλλά προχωρά τη συγκεκριμένη λογική αρκετά βήματα παρακάτω.

Καθοριστικός παράγοντας για αυτό το ολοκαίνουργιο πλαίσιο, που όχι μόνο είναι 12% πιο ελαφρύ αλλά και σχεδιασμένο με την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) -πατέντα της Honda- που εξασφαλίζει άριστα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, παρέχοντας προστασία ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου στους επιβαίνοντες.

Το νέο πλαίσιο επέτρεψε την αύξηση του μήκος αλλά και του μεταξονίου του Jazz κατά 95 και 30 χιλιοστά αντίστοιχα -το μήκος του παραμένει κάτω από τα 4 μέτρα, εξασφαλίζοντας την ευελιξία του σε αστικό περιβάλλον- γεγονός που εγγυάται τους ακόμα μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό του. Προς την ίδια κατεύθυνση συμβάλλουν και οι πολύ έξυπνες λύσεις που έχουν χρησιμοποιήσει οι μηχανικοί της μάρκας, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κάτω από τα εμπρός καθίσματα, απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για όσους κάθονται πίσω.

Φυσικά η χρήση του νέου πλαισίου συνοδεύτηκε και από την αναβάθμισης της εξωτερικής εμφάνισης του νέου Jazz, που ναι μεν διαθέτει την επιτυχημένη φόρμα αμαξώματος που το χαρακτήριζε ευθύς αρχής αλλά ταυτόχρονα έχει και πολλά στοιχεία που του εξασφαλίζουν μια ξεχωριστή και πιο upper class εμφάνιση. Η μάσκα solid wing είναι ένα από αυτά, μαζί με τη χαρακτηριστική γραμμή στο προφίλ του, ενώ ιδιαίτερη σχεδίαση έχουν τόσο οι προβολείς όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό το design είναι ανάλογα σύγχρονο και νεανικό, με υψηλή ποιότητα κατασκευής και προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ αυτό που ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης- ψυχαγωγίας Honda Connect που είναι στάνταρ από την έκδοση Comfort. Το Honda Connect χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android που είναι το πιο δημοφιλές για κινητά τηλέφωνα, οπότε λογικά και αναμενόμενα η λειτουργία του είναι ανάλογη με αυτή των smartphones. Παρέχει γρήγορη πρόσβαση στο internet και σε διαδικτυακές υπηρεσίες και διατίθεται με προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ περισσότερες υπάρχουν στο Honda App Centre, προκειμένου ο κάθε χρήστης να το προσαρμόσει στις ανάγκες και στις επιθυμίες του. Παράλληλα διαθέτει μεγάλες δυνατότητες συγχρονισμού τόσο με smartphones όσο και με άλλες προσωπικές συσκευές πολυμέσων, μέσω WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις τοu Jazz διαθέτουν τόσο κάμερα οπισθοπορείας όσο και το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης της Garmin, που μεταξύ άλλων παρέχει και την επιλογή της πιο οικολογικής διαδρομής.

Προκειμένου η οικολογική αυτή διαδρομή ή όποια άλλη τελικά επιλέξει ο οδηγός, να είναι απόλυτα ασφαλής αλλά και να υποβοηθάται και το έργο του ανθρώπου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, το νέο Jazz διαθέτει στάνταρ το City-Brake Active System της Honda. Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί προκειμένου είτε να αποφεύγονται τα ατυχήματα με χαμηλή ταχύτητα -είναι ενεργό μέχρι τα 32 χλμ./ ώρα- είτε να μειώνεται η σφοδρότητά τους. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιείται τεχνολογία laser για την ανίχνευση του δρόμου, ενώ αν εντοπιστεί κίνδυνος τότε ενεργοποιείται αρχικά η προφόρτιση των φρένων σε συνδυασμό με μια οπτική και ακουστική προειδοποίηση για να ακολουθήσει, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, ένα πλήρως αυτόνομο φρενάρισμα.

Tο γνωστό από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας ADAS (Advanced Driver Assist System), η πλήρης γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας της Honda, είναι στάνταρ από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμόύ και πάνω και περιλαμβάνει τα συστήματα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Warning), Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition System), τον Ευφυή Περιοριστή Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter), το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) και το αυτό της Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας (High Beam Support System).

Μια άλλη καινοτομία που πρέπει να αναφέρουμε καθώς πλέον είναι διαθέσιμη και στο Jazz είναι το Magic Seats, τα «μαγικά» όπως λέει και η ονομασία τους πίσω καθίσματα της Honda, που αφενός είναι διαιρούμενα σε ποσοτό 60:40 και αφετέρου υποστηρίζουν τέσσερις διαφορετικές διατάξεις, μεταξύ αυτών και την αναδίπλωση της βάσης τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους ή ποδηλάτων, καθώς και την αναδίπλωση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων. Η παρουσία τους αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητα του Jazz, ενώ ενδεικτικό είναι -πέρα από το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 354 έως τα 1.314 λίτρα- η δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων ολικού μήκους μέχρι και 2,48 μέτρων.

HONDA JAZZ 11

Το νέο Honda Jazz διαθέτει και έναν ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά κινητήρα, τον 1.3 i-VTEC, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο χρονισμός βαλβίδων, με σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) υψηλής ροής, με μειωμένες τριβές και χαμηλό βάρος και μια εντυπωσιακά υψηλή σχέση συμπίεσης 13,5:1, η οποία αυξάνει σημαντικά τη θερμική απόδοση του.

Ο τετρακύλινδρος των 1.318 κυβικών της γενιάς Earth Dreams Technologies αποδίδει 102 ίππους και 123 Nm, εξασφαλίζει πολύ καλές για το χαρακτήρα του Jazz επιδόσεις (0-100 σε 11,2 δεύτερα, τελική 190 χλμ./ ώρα), ενώ ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι ιδιαίτερα οικονομικός με μέση επίσημη κατανάλωση μόλις 4,6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 106 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.

Το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο CVT διαθέτει ένα νέο λογισμικό ελέγχου ειδικά εξελιγμένο για τις Ευρωπαϊκές αγορές, που εξασφαλίζει βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα, προσομοιώνει 7 προκαθορισμένες σχέσεις και παρέχει βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών, μαζί με δύο επιπλέον προγράμματα λειτουργίας.

To νέο Honda Jazz με τους χώρους που θα ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικοί ακόμα και για πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα ξεκινά από τις 16.222 ευρώ με απόσυρση, ενώ κατά την πάγια πρακτική της επίσημης αντιπροσωπείας της εταιρείας στη χώρα μας το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται επιπλέον.