ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To XC40 Recharge είναι το πρώτο Volvo της νέας, ενδιαφέρουσας ηλεκτρικής εποχής

Η Volvo έχει ήδη προγραμματίσει και καθορίσει τη μετάβασή της προς την ηλεκτροκίνηση. Με βάση το πλάνο αυτό λοιπόν το 2025 οι μισές πωλήσεις της μάρκας θα αντιστοιχούν σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ από το 2030 όλη η γκάμα της θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Προπομπός αυτών των νέων και συναρπαστικών Volvo -στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε πως η σουηδική εταιρεία ασχολείται ήδη από τη δεκαετία του ’70 με την ηλεκτροκίνηση- είναι φυσικά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, το XC40 Recharge. Το οποίο όπως γίνεται αντιληπτό και από την ονομασία του έχει πολλά κοινά με το πολύ επιτυχημένο κόμπακτ SUV της μάρκας.

Μάλιστα αισθητικά διαφοροποιείται ελάχιστα από το τελευταίο και κυρίως μέσα από τη μάσκα του, η οποία είναι κλειστή μιας και εδώ δεν υπάρχει η απαίτηση για την ύπαρξη αεραγωγών, καθώς οι ανάγκες ψύξης είναι κατά πολύ μικρότερες σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η βάση του είναι το πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture), που έχει εξελιχθεί για την ηλεκτροκίνηση σε συνεργασία με τον όμιλο Geely. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο πλαίσιο, που θα χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά EVs της Volvo και στο οποίο έχουν εφαρμοστεί όλα τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας της σουηδικής εταιρείας.

Έτσι το εμπρός τμήμα του πλαισίου έχει σχεδιαστεί κατάλληλα και στοχευμένα προκειμένου να αντισταθμιστεί η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, αποτελεί δομικό στοιχείο και διαθέτει έναν ειδικό κλωβό ασφαλείας, που της παρέχει επιπλέον προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η θέση αυτή της μπαταρίας παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του XC40 Recharge, μιας και εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς και για την εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό του. Και αυτό γιατί σε σχέση με τις γνωστές εκδόσεις του με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης οι επιβάτες του θα μετακινηθούν εξίσου άνετα και χωρίς να κάνουν καμία παραχώρηση, ενώ εκτός από τα 413 λίτρα του πορτμπαγκάζ υπάρχει και επιπλέον χώρος 31 λίτρων, ιδανικός π.χ. για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, κάτω από το εμπρός καπό.

Η εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου του Volvo XC40 Recharge έχει ενεργειακή χωρητικότητα 78 kWh, η οποία εξασφαλίζει -κατά το αυστηρό πρότυπο WLTP- μια αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 418 χιλιόμετρα. Τιμή ιδιαίτερα μεγάλη, γεγονός που απαλλάσσει πλήρως τον οδηγό από το σχετικό άγχος αλλά και που εξασφαλίζει μετακινήσεις αρκετών ημερών πριν υπάρξει ανάγκη επαναφόρτισης.

Φυσικά υποστηρίζεται ταχυφόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ έως και 150 kW. Στην περίπτωση αυτή η φόρτιση από το 10% έως το 80% της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 40 λεπτά, ενώ μια σύνδεση διάρκειας μόλις 10 λεπτών εξασφαλίζει ενέργεια που επαρκεί για την κάλυψη μέχρι και 100 χιλιομέτρων.

Σε wallbox ισχύος 7,4 kW η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 12 ώρες και μειώνεται στις 8,0 όταν η ισχύς είναι 11,0 kW.

Η μπαταρία, η οποία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων -όποιο έρθει πρώτο- τροφοδοτεί με ενέργεια δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται και η τετρακίνηση, ενώ συνδυαστικά και τα δύο μοτέρ αποδίδουν 408 ίππους, που φυσικά εξασφαλίζουν άμεση και δυναμική επιτάχυνση με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα μόλις 4,9 δεύτερα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του 0-100 χλμ./ ώρα, ενώ όπως σε όλα τα καινούργια Volvo έτσι και εδώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα.

Στο δρόμο το XC40 Recharge δεν ξεχωρίζει μόνο για την επιτάχυνση και τις επιδόσεις του, αλλά και για την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του, μιας η λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων είναι τελείως αθόρυβη. Αυτό είναι κάτι που ενισχύει και άλλο τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και κάνει ακόμα πιο εμφανή την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του, μιας και απουσιάζουν πλήρως τριγμοί και μικροσυντονισμοί.

Κορυφαία είναι και η ποιότητα των υλικών, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αίσθησης πολυτέλειας που είναι ανάλογη των μεγαλύτερων SUV της μάρκας. Σημαντική είναι και η αυξημένη χρήση βιώσιμων υλικών που βοηθούν στη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου. Για παράδειγμα, η εσωτερική μοκέτα είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Ο εξοπλισμός του XC40 Recharge είναι πλήρης σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς, ενώ ειδική μνεία πρέπει να γίνει για το σύστημα infotainment του που είναι από τα κορυφαία που υπάρχουν σήμερα. Η βάση του είναι το Android της Google -η Volvo είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάζεται με τον τεχνολογικό κολοσσό- και περιλαμβάνει όλες τις δημοφιλείς εφαρμογές όπως είναι τα Google Assistant, Google Maps και Google Play Store. Ο χειρισμός γίνεται και με φωνητικές εντολές, ενώ υπάρχουν πολλές λειτουργίες ειδικά εξελιγμένες για την ηλεκτροκίνηση.

Έτσι το σύστημα πλοήγησης επιλέγει τη βέλτιστη διαδρομή λαμβάνοντας υπόψη τόσο την αυτονομία όσο και την ανάγκη φόρτισης της μπαταρίας, ενώ με την εφαρμογή Volvo On Call ο οδηγός μπορεί να έχει τον ελέγχo εξ αποστάσεως και να ρυθμίζει, μέσω του smartphone του, λειτουργίες και παραμέτρους του αυτοκινήτου του. Π.χ. τη φόρτιση της μπαταρίας ή τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού όσο είναι συνδεδεμένο στο ηλεκτρικό κύκλωμα προκειμένου η επιθυμητή θερμοκρασία να επιτευχθεί πριν την εκκίνηση και να επηρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο η αυτονομία του.

Προκειμένου το XC40 Recharge να είναι πάντα εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογία γίνονται συνεχείς Over the Air (OTA) αναβαθμίσεις του λογισμικού του, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί και με όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών και το ημι-αυτόνομο Pilot Assist, ενώ υπάρχει και σύστημα περιφερειακής ορατότητας 360 μοιρών, που με τη βοήθεια συνολικά τεσσάρων καμερών καλύπτει περιφερειακά όλο το αυτοκίνητο και διευκολύνει τον οδηγό, μεταξύ άλλων, τόσο στην κίνηση πέρα από την άσφαλτο όσο και στο παρκάρισμα.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge, που ταιριάζει απόλυτα στις προτιμήσεις και τις ανάγκες των Ελλήνων, θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στην χώρα μας και σε τιμές που ξεκινούν από τις 58.020 ευρώ.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης