ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Enyaq iV εντυπωσιάζει και εγκαινιάζει, τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική εποχή της SKODA

Η SKODA στη μακροχρόνια ιστορία των 125 ετών έχει ασχοληθεί αρκετές φορές με την ηλεκτροκίνηση, ενώ πλέον ακολουθεί ξεκάθαρα τις επιταγές και τις ανάγκες της εποχής στρεφόμενη ολοκληρωτικά προς αυτήν. Χρησιμοποιώντας την πιο εξελιγμένη τεχνολογία και μάλιστα σε όλους τους τομείς του ομίλου Volkswagen.

Η στροφή λοιπόν προς την ηλεκτροκίνηση, που σηματοδοτεί ταυτόχρονα και την έναρξη μιας νέας εποχής για τη μάρκα, γίνεται με ένα EV (Electric Vehicle) νέας γενιάς. To SKODA Enyaq iV που βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο ΜΕΒ που έχει εξελιχθεί ειδικά για την ηλεκτροκίνηση και είναι ότι πιο προηγμένο στο συγκεκριμένο τομέα υπάρχει σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το ότι είναι η πρώτη φορά που το πλαίσιο ΜΕΒ χρησιμοποιείται εκτός Γερμανίας, ενώ η παρουσία του έδωσε ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες στους ταλαντούχους σχεδιαστές της SKODA. Έτσι λοιπόν το Enyaq iV δεν διαθέτει μόνο μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη εμφάνιση που αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της νέας φιλοσοφίας design της μάρκας, αλλά είναι και εξαιρετικά αεροδυναμικό.

Οι σχεδιαστές του εκμεταλλεύθηκαν τις μικρότερες ανάγκες ψύξης και υιοθέτησαν μια κλειστή μάσκα και ελαχιστοποίησαν τους αεραγωγούς, ενώ με στοχευμένες επεμβάσεις σε διάφορα σημεία του αμαξώματος του όμορφου SUV πέτυχαν ένα συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις …0,26. Τιμή κορυφαία για την κατηγορία, η οποία βοηθά και στην επίτευξη ακόμα καλύτερης αυτονομίας.

Από κει και πέρα η πολύ όμορφη, ισορροπημένη και upper class εικόνα του Enyaq iV των 4,649 μέτρων προσδιορίζεται τόσο από τους μεγάλους τροχούς των 18 έως και 21 ιντσών που έχουν επίσης σχεδιαστεί με έμφαση στην αεροδυναμικά όσο και από τη μάσκα του. Η οποία στην έκδοσή της Crystal Face είναι φωτιζόμενη από 131 LED και έχει και μια οριζόντια μπάρα LED, γεγονός που δημιουργεί μια πραγματικά ξεχωριστή οπτική ταυτότητα και αποτελεί καθοριστικό στοιχείο αναγνώρισης.

Φυσικά τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης δεν εξαντλούνται μόνο στον αισθητικό τομέα αλλά γίνονται αντιληπτά και στον χωροταξικό. Έτσι το εσωτερικό του Enyaq iV που είναι ελαφρώς μικρότερο από το Kodiaq είναι ακόμα πιο άνετο για τους επιβάτες του. Παράλληλα η απουσία των θορύβων που συνοδεύουν την ύπαρξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, τονίζει και άλλο τον πολιτισμένο του χαρακτήρα αλλά και την αίσθηση πολυτέλειας.

Η τελευταία ενισχύει ακόμα περισσότερο από τη σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό, στο οποίο δεσπόζει η οθόνη των 13,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ ψηφιακός, με διαγώνιο 5,3 ιντσών είναι και ο πίνακας οργάνων. Ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει και Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας καθώς και πολλά συστήματα υποβοήθησης με κορυφαία το ενεργό cruise control με τις δυνατότητες ημι-αυτόνομης κίνησης και το σύστημα αυτόματης στάθμευσης που μάλιστα έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει θέσεις πάρκινγκ που χρησιμοποιούνται συχνά. Εννοείται πως δεν απουσιάζουν ούτε οι δυνατότητες σύνδεσης smartphones -υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισής τους- ούτε η ασύρματη (Over the Air) ενημέρωση του λογισμικού.

Καινοτόμος είναι και προσέγγιση σε ότι αφορά τις γραμμές εξοπλισμού, καθώς υπάρχουν συνολικά έξι (Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite, Ecosuite), καθώς και 11 πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού, προκειμένου να διευκολύνεται κανείς στις επιλογές του.

Πολλές λειτουργίες του συστήματος infotainment, όπως αυτή της πλοήγησης, είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης και στην προσπάθεια της όσο το δυνατόν καλύτερης εκμετάλλευσης της ενέργειας των μπαταριών.

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του πλαισίου MEB είναι ότι παρέχει τη δυνατότητα της χρησιμοποίησης μπαταριών διαφόρων μεγεθών και ενεργειακών χωρητικοτήτων προκειμένου ο καθένας να μπορεί να επιλέξει ότι ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του. Κάτι που ισχύει και για την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι λοιπόν στην εισαγωγική έκδοση Enyaq iV 50 η μπαταρία είναι των 55 kWh και τροφοδοτεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα 148 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης.

Το Enyaq iV 50 έχει αυτονομία 362 χιλιομέτρων, η μπαταρία του φορτίζει από το 5 στο 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 52 λεπτά σε ταχυφορτιστή ισχύος 50 kW και σε 7,5 ώρες σε wallbox 7,2 kW, ενώ χρειάζεται 11,3 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ώρα.

Η τελική ταχύτητα, όπως άλλωστε σε όλα τα Enyaq iV περιορίζεται στα 160 χλμ./ ώρα.

Στο Enyaq iV 60 η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 62 kWh, ο κινητήρας του αποδίδει 180 ίππους, το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 8,7 δεύτερα, η αυτονομία του φτάνει τα 412 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση διαρκεί 6 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 11,0 kW και 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή ισχύος 100 kW (για το 5 εως το 80%).

Οι αντίστοιχες τιμές φόρτισης για τη μπαταρία των 82 kWh του Enyaq iV 80 είναι 7,5 ώρες σε wallbox και 38 λεπτά σε ταχυφορτιστή 125 kW, ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 536 χιλιόμετρα. Η κορυφαία προς το παρόν έκδοση του Enyaq iV χρειάζεται 8,6 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα ενώ στην πορεία θα προστεθούν στη γκάμα και τετρακίνητες εκδοχές με δύο ηλεκτροκινητήρες –έναν στον κάθε άξονα.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως η υγρόψυκτη μπαταρία του Enyaq iV είναι απόλυτα προστατευμένη χάρη και στο δικό της ξεχωριστό προστατευτικό πλαίσιο, στην ουσία είναι μέρος του πλαισίου, ενώ η τοποθέτησή της στο δάπεδο, πέρα από το ότι δεν επηρεάζει στο ελάχιστο τους χώρους, χαμηλώνει το κέντρο βάρους που με τη σειρά του κολακεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Πιστό στην παράδοση της SKODA και το ηλεκτρικό Enyaq iV διαθέτει πολλές και έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητα, καθώς και πολύ ενδιαφέρουσες τιμές. Έτσι το iV 50 με την κρατική επιδότηση ξεκινά κάτω από τις 30.000 ευρώ. Για την ακρίβεια από 29.942 ευρώ (από 35.700 χωρίς αυτήν).

Το iV 60 ξεκινά αντίστοιχα από τις 34.898 ευρώ (39.700 χωρίς επιδότηση) ενώ είναι διαθέσιμο και στην ιδιαίτερα πλούσια Launch Edition που τιμάται από 44.768 ευρώ (49.570 ευρώ). Όσο για το iV 80 κοστίζει από 40.699 ευρώ με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και 46.300 χωρίς αυτήν.

Το SKODA Enyaq iV είναι παράλληλα πολύ ενδιαφέρον και για εταιρικούς χρήστες, καθώς ο φόρος εταιρικής χρήσης που του αναλογεί είναι μηδενικός.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης