ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Seat Leon e-Hybrid: Κορυφαία επιλογή

Seat Leon e-Hybrid: Κορυφαία επιλογή

Έχοντας περάσει στην 4η πλέον γενιά του η γκάμα του Seat Leon δεν ήταν ποτέ άλλοτε τόσο ολοκληρωμένη, καθώς πέρα από τις εκδόσεις βενζίνης EcoTSI, τις diesel TDI, τις ήπια υβριδικές eTSI και αργότερα τις φυσικού αερίου TGI, υπάρχει και η επιλογή του e-Hybrid. Η οποία το αναδεικνύει ως ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της μικρής- μεσαίας κατηγορίας που διαθέτει plug-in υβριδική έκδοση.

Το προηγμένο σύστημα e-Hybrid της Seat, που υπάρχει και στην αντίστοιχη έκδοση του Tarraco, συνδυάζει τον καταξιωμένο κινητήρα βενζίνης των 1.400 κυβικών και των 150 ίππων του ομίλου Volkswagen με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 75 kW. Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 204 ίππους και τα 350 Nm που καταλήγουν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις και τεχνολογία shift-by-wire.

Το όλο σύστημα έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει αφενός μια σπορ εμπειρία οδήγησης με εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα), αλλά και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (από 1,1 έως 1,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και αντίστοιχα περιορισμένες εκπομπές ρύπων (από 25 έως 30 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρα). Μία εξελιγμένη τεχνολογικά μπαταρία διασφαλίζει την υβριδική λειτουργία, ενώ χάρη στη μεγάλη της χωρητικότητα (13,0 kWh) το Leon e-Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 60 χιλιόμετρα και με ταχύτητα που μπορεί να φτάσει και τα 140 χλμ./ώρα.

Μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης του Leon e-Hybrid υπάρχει και αυτό που διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου ο οδηγός να χρησιμοποιήσει την πλήρη ηλεκτροκίνηση όποτε τη χρειαστεί. Όταν η μπαταρία αδειάσει ή ο οδηγός βυθίσει περισσότερο το πεντάλ του γκαζιού τότε το σύστημα πρόωσης επιστρέφει στην υβριδική λειτουργία. Όσο για τη φόρτιση διαρκεί μόλις 3 ώρες και 40 λεπτά με τη χρήση Wallbox 3,6 kW ή λιγότερο από 6 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW.

Τα πάντα στο Leon e-Hybrid είναι έτσι ρυθμισμένα ώστε να επιτυγχάνεται η απόλυτη οδηγική απόλαυση με τη χαμηλότερη κατανάλωση και επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Το άμεσο σε αίσθηση τιμόνι συμβάλει στον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα όταν η ανάρτηση με την διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά και απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Παράλληλα η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC ελέγχει ιδανικά τα αμορτισέρ και προσαρμόζεται στο στιλ οδήγησης ή στα επιλεγμένα προφίλ.

Οπτικά το plug-in υβριδικό Leon των 4,368 μέτρων διατηρεί την ελκυστική εμφάνιση των άλλων εκδόσεων του και ξεχωρίζει από τόσο από τα λογότυπα e-Hybrid στο πίσω μέρος, τις ζάντες με την ειδική σχεδίαση ή από την υποδοχή φόρτισης στο εμπρός αριστερό φτερό. Αξιοσημείωτο είναι όπως ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι βελτιωμένος κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, γεγονός που συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου στις μεγάλες ταχύτητες κίνησης.

Το εσωτερικό συνδυάζει την σύγχρονη άποψη της Seat με τη λειτουργικότητα και την κορυφαία εργονομία μέσα από το μίνιμαλ σχεδιασμό που προσδιορίζεται από την οθόνη αφής των 10,0 ιντσών του συστήματος infotainment και το στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη διαγώνιο των 10,25 ιντσών. Το σύστημα infotainment υποστηρίζει φωνητικές εντολές και αναγνωρίζει χαρακτηριστικές χειρονομίες, ενώ η λειτουργία Full Link επιτρέπει την πλήρη συνδεσιμότητα -και ασύρματα- με Android Auto και Apple CarPlay.

Ιδιαίτερα πρακτική είναι η εφαρμογή SEAT Connect, με την οποία ο οδηγός του Leon e-Hybrid έχει τη δυνατότητα απομακρυσμένης πληροφόρησης και ελέγχου του αυτοκινήτου του. Έτσι μπορεί να διαχειριστεί, μεταξύ άλλων τη διαδικασία και το χρόνο φόρτισης ή να ρυθμίσει τον κλιματισμό.

Από κει και πέρα ο εσωτερικός φωτισμός έχει την δυνατότητα αλλαγής έντασης και χρώματος (εξατομικευμένα ή μέσω των επιλεγμένων προφίλ) δημιουργώντας ένα ευχάριστο περιβάλλον, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι ιδιαίτερα καλοί, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει στα μοντέλα της η Seat. Ταυτόχρονα, η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας διατηρεί την πρακτικότητα του πορτμπαγκάζ εξασφαλίζοντας από 270 έως 1.191 λίτρα στο hatchback και από 470 λίτρα στο Sportourer.

Όπως όλα τα Leon, έτσι και η plug-in υβριδική έκδοσή του δεν είναι μόνο ένα συναρπαστικό οδηγικά αυτοκίνητο αλλά και ένα από τα ασφαλέστερα της κατηγορίας του, χάρη και στα πολλά συστήματα υποβοήθησης (όπως είναι τα Predictive Adaptive Cruise Control, Emergency Assist, Travel Assist, Side & Exit Αssist κ.α.) με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί στα πλαίσια του ADAS.

Το νέο και πολύ ενδιαφέρον Seat Leon e-Hybrid είναι διαθέσιμο σε δύο κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού, τα Xcellence και FR και με τιμή εκκίνησης λίγο πάνω από τις 30.000 ευρώ και φυσικά όταν πρόκειται για εταιρική χρήση απαλλάσσεται από τον αντίστοιχο φόρο αποτελώντας και στην περίπτωση αυτή κορυφαία επιλογή.