ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ford Mustang Mach-E: Το μέλλον είναι συναρπαστικό και είναι εδώ

Πενήντα εφτά χρόνια μετά την πρεμιέρα του πιο επιτυχημένου σπορ κουπέ του κόσμου, της Mustang, η Ford παρουσιάζει ένα καινούργιο μοντέλο που θα γίνει εξίσου σημαντικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που το καινούργιο αυτό Ford ονομάζεται Mustang Mach-E, καθώς με τον τρόπο αυτό συνδυάζεται το ένδοξο παρελθόν και παρόν της μάρκας με το πολλά υποσχόμενο μέλλον που θα είναι ηλεκτρικό.

Η Μustang Mach-E, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Ford, δεν είναι ένα κλασικό δίθυρο κουπέ αλλά ένα εξίσου δυναμικό κουπέ SUV. Με μήκος 4,71 μέτρων και χώρους που άνετα μπορούν να συγκριθούν με αυτούς πολύ μεγαλύτερων μοντέλων της κατηγορίας. Ταυτόχρονα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν στο μέλλον τα ηλεκτρικά Ford. Στοιχεία όπως η κλειστή μάσκα ή και ο χώρος αποσκευών κάτω από το εμπρός καπό, ενώ δεν λείπουν και αυτά, όπως για παράδειγμα τα πίσω φώτα, που τη συνδέουν άμεσα με τη μεγάλη παράδοση και ιστορία της Mustang.

Και ακριβώς όπως και το σπορ κουπέ έτσι και το ηλεκτρικό SUV διαθέτει μια μεγάλη γκάμα επιλογών για το σύστημα πρόωσής του, καλύπτοντας κάθε ανάγκη και απαίτηση αλλά προσφέροντας πάντα και απλόχερα επιδόσεις, άνεση, ασφάλεια και το fun to drive που τόσο λείπει από τα σύγχρονα μοντέλα και που χαρακτηρίζει όλα ανεξαιρέτως τα Ford.

Η Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη με κίνηση είτε στους πίσω είτε σε όλους τους τροχούς -στην πρώτη περίπτωση έχει έναν και στη δεύτερη δύο ηλεκτροκινητήρες- και με δύο επιλογές μπαταριών, με ενεργειακές χωρητικότητες 75,7 kWh (τυπική αυτονομία) και 98,8 KWh (αυξημένη αυτονομία). Η θέση τους είναι στο δάπεδο, ενώ είναι απόλυτα προστατευμένες τόσο σε τυχόν σύγκρουση όσο και από την υγρασία.

Η Mustang Mach-E με την κίνηση στους πίσω τροχούς και την μπαταρία τυπικής αυτονομίας έχει 258 ίππους και μπορεί να καλύψει μέχρι και 450 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, ενώ με την πιο μεγάλη μπαταρία η τελευταία τιμή φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, νούμερο κορυφαίο για τα EVs (Electric Vehicles) που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα.

Εδώ η απόδοση φτάνει τους 285 ίππους, ενώ σε κάθε περίπτωση το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση που διαρκεί λιγότερο από 8,0 δεύτερα. Όσο για την τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα, κάτι που ισχύει και για τις τετρακίνητες εκδόσεις.

Που έχουν 258 ίππους αν η μπαταρία είναι αυτή των 75,7 kWh και 337 στην περίπτωση που η πηγή ενέργειας είναι η πιο μεγάλη των 98,8 kWh.

Οι AWD Mustang Mach-E χρειάζονται λιγότερα από 7,0 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα, ενώ η κορυφαία διαμόρφωση -μπαταρία αυξημένης αυτονομίας και απόδοση 337 ίππων- είναι διαθέσιμη και στη συλλεκτική έκδοση First Edition. Στην πορεία θα προστεθεί στη γκάμα και η κορυφαία GT με 487 ίππους και 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 3,7 δεύτερα.

Οι μπαταρίες της Mustang Mach-E δεν εξασφαλίζουν μόνο μεγάλη αυτονομία αλλά και πολύ γρήγορη φόρτιση. Έτσι σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) και ισχύος 115 kW για τη μικρή και 150 kW για τη μεγάλη μπαταρία η φόρτιση από το 10 στο 80% της χωρητικότητας διαρκεί μόλις 38 και 45 λεπτά αντίστοιχα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως μια σύνδεση μόλις 10 λεπτών εξασφαλίζει ικανή ενέργεια προκειμένου να καλυφθούν μέχρι και 119 χιλιόμετρα. Φυσικά η φόρτιση μπορεί να γίνει και στο σπίτι με τη χρήση wallbox.

Και μπορεί η υψηλή τεχνολογία του συστήματος πρόωσης να είναι καλά κρυμμένη κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα αλλά το ότι η ολοκαίνουργια Mustang Mach-E είναι high-tech γίνεται αντιληπτό ήδη από την πρώτη επαφή. Και αυτό γιατί ο οδηγός της όχι μόνο δεν χρειάζεται κλειδί, αλλά δεν έχει καν κλειδί! Η είσοδός του γίνεται απρόσκοπτα είτε μόλις αναγνωριστεί το εξουσιοδοτημένο smartphone του είτε αφότου πληκτρολογήσει τον προκαθορισμένο κωδικό στο ειδικό για αυτό σημείο της μεσαίας κολώνας.

Για τη συνέχεια δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα περισσότερο από το να επιλέξει την κατεύθυνση κίνησης, να πατήσει το γκάζι και να φύγει απολαμβάνοντας τη άμεση και έντονη επιτάχυνση που εξασφαλίζει το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης.

Στη διάθεσή του έχει φυσικά και ειδικά εξελιγμένα προγράμματα οδήγησης (Whisper, Active και Untamed), ενώ το εσωτερικό της Mustang Mach-E προσδιορίζεται κατά κύριο λόγο από τη μεγάλη, αλά tablet οθόνη αφής των 15,5 ιντσών του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό και από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με διαγώνιο 10,2 ιντσών.

To σύστημα infotainment είναι το κορυφαίο SYNC 4 που διαθέτει και λειτουργίες ειδικά εξελιγμένες για την ηλεκτροκίνηση, ενώ οι Over the Air ενημερώσεις εξασφαλίζουν πως η ηλεκτρική Mustang θα διαθέτει πάντα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μια πανοραμική ηλιοροφή, ένα premium ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία και 560 Watt, καθώς και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Φυσικά ο οδηγός της Mustang Mach-E μπορεί να δημιουργήσει ένα προσωπικό προφίλ μέσω του Ford Pass Remote και να επιλέξει τις ρυθμίσεις που προτιμά, οι οποίες θα εφαρμόζονται μόλις αναγνωριστεί το smartphone του.

Όλες σχεδόν οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν και από αυτό, ενώ πλήρης είναι και η γκάμα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών και το ACC με Start- Stop που περιορίζει σημαντικά το φόρτο εργασίας του οδηγού στην πυκνή κυκλοφορία, το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Intelligent Active Park Assist αλλά και η απεικόνιση των 360 μοιρών που γίνεται με τη βοήθεια συνολικά τεσσάρων καμερών.

Η high tech, πρωτοποριακή ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E ξεκινά από τις 57.787 ευρώ, με την εισαγωγική έκδοση να υπόκειται και στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης