ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ευρώπη: Οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων ταξιδεύουν περισσότερο απο τους οδηγούς βενζινοκίνητων

AP/Orlin Wagner

Οι Ευρωπαίοι οδηγοί κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) ταξιδεύουν περισσότερο και χρησιμοποιούν πιο πολλές φορές το αυτοκίνητό τους σε σχέση με τους Ευρωπαίους οδηγούς που έχουν στην κατοχή τους όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που έγινε για λογαριασμό της Nissan, οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διανύουν επιπλέον 630 χιλιόμετρα ετησίως. Αγγίζουν τα 14.200 χιλιόμετρα ετησίως κατά μέσο όρο, όταν οι αντίστοιχοι οδηγοί συμβατικών αυτοκινήτων διανύουν κατά μέσο όρο 13.600 χιλιόμετρα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την ηλεκτρική κινητικότητα και τα περιβαλλοντικά της οφέλη ως βασικό μοχλό στην αντιμετώπιση των οικολογικών προκλήσεων.

Από τους Ευρωπαίους οδηγούς EVs που ρωτήθηκαν, οι Ιταλοί ταξιδεύουν περισσότερο, με μέσο όρο πάνω από 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, με τους Ολλανδούς να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής με (14.800χλμ), αποδεικνύοντας ότι όσοι έχουν ήδη κάνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αισθάνονται άνετα πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία (69%) των Ευρωπαίων οδηγών EV είναι ικανοποιημένη με την υπάρχουσα διαθέσιμη υποδομή φόρτισης.

Σχεδόν οι μισοί (47%) Ευρωπαίοι οδηγοί συμβατικών αυτοκινήτων (ICE) δηλώνουν ότι το κύριο πλεονέκτημα ενός βενζινοκινητήρα ή ντίζελ είναι η αυτονομία της μεγαλύτερης εμβέλειας. Ομοίως, όταν εξετάζουμε τους λόγους που βρίσκονται πίσω από το 30% των Ευρωπαίων οδηγών ICE που θεωρούν απίθανο να «υιοθετήσουν» ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, η πλειοψηφία τους (58%) δήλωσε ως μεγαλύτερη ανησυχία ότι τα EVs έχουν αυτονομία χαμηλής εμβέλειας.

Επίσης το 38% των οδηγών ICE στην Ευρώπη πιστεύουν ότι ο μεγαλύτερος παράγοντας που θα τους ωθήσει στην ηλεκτροκίνηση είναι η αυτονομία, το 32% των Ευρωπαίων οδηγών ICE ελκύονται από την ευκολία φόρτισης και το 30% επισημαίνει ότι αν αλλάξουν οι συνθήκες φόρτισης τότε είναι θετικοί να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ωστόσο, παρά τα αποτελέσματα αυτά, οι οδηγοί EVs αντιμετωπίζουν με αυτοπεποίθηση αυτούς τους φόβους. Συγκεκριμένα, το 70% των Ευρωπαίων οδηγών EV σημειώνει ότι η εμπειρία που βίωσαν, ως προς το ζήτημα της εμβέλειας, ήταν καλύτερη από ό, τι περίμεναν.

Ωστόσο το 56% των Ευρωπαίων οδηγών ICE που δεν εξετάζουν την απόκτηση ενός EV, πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, το 56% πιστεύουν ότι είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης ή του ντίζελ και το 48% δηλώνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης.

Τέλος, πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών EVs δηλώνουν ότι η άδεια μπαταρία (28%), ο χρόνος φόρτισης (30%) και τα υψηλό κόστος ενός EV (31%) είναι από τους μεγαλύτερους μύθους στην ηλεκτροκίνηση, υπονοώντας ότι η φόρτιση και οι συναφείς υποδομές έχουν αναπτυχθεί επαρκώς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης