ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: To hypercar Viritech Apricale θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο

Αυτοκίνητο: To hypercar Viritech Apricale θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο

To υδρογόνο ως καύσιμο των ενεργειακών κυψελών που καταναλώνοντάς του παράγουν ηλεκτρικό δείχνει πως επιστρέφει δειλά δειλά στο προσκήνιο. Και μάλιστα όχι μόνο ως καύσιμο για βαριά οχήματα -φορτηγά και μηχανήματα οδοποιίας- αλλά και για επιβατικά αυτοκίνητα.

Ακόμα και για hypercars σαν το Apricale που εξελίσσει η βρετανική startup Viritech και φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τα πιο γρήγορα σούπερ σπορ ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως θα είναι για παράδειγμα το Tesla Roadster ή η Lotus Evjira. Αυτό σημαίνει πως η απόδοσή του θα κυμαίνεται γύρω από την τιμή ορόσημο των 1.000 ίππων και πιθανότατα θα την ξεπερνά.

Το ερώτημα είναι γιατί η Viritech αποφάσισε κατά κάποιον τρόπο να πειραματιστεί με ενεργειακές κυψέλες και υδρογόνο και να μην επιλέξει ένα συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης. Η απάντηση είναι το σαφώς μικρότερο μέγεθος και κυρίως το αισθητά πιο χαμηλό βάρος της συγκεκριμένης διάταξης που διευκολύνει τα πάντα και κολακεύει και την οδική συμπεριφορά.

Ταυτόχρονα η βρετανική εταιρεία εξελίσσει ένα νέου τύπου ρεζερβουάρ για το -δύσκολο στη διαχείρισή του- υδρογόνο το οποίο θα αποτελεί φέρον δομικό στοιχείο του πλαισίου του Apricale.

Η εμφάνιση του οποίου θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί τόσο εντυπωσιακή όσο και κλασική για hypercar, ενώ η Viritech έχει σκοπό να κατασκευάσει συνολικά 25, με ρυθμό 8 ή 9 σε ετήσια βάση. Όσο για την τιμή του θεωρείται βέβαιο πως θα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.