Αυτοκίνητο: To hypercar Viritech Apricale θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο
Ανανεώθηκε:
To υδρογόνο ως καύσιμο των ενεργειακών κυψελών που καταναλώνοντάς του παράγουν ηλεκτρικό δείχνει πως επιστρέφει δειλά δειλά στο προσκήνιο. Και μάλιστα όχι μόνο ως καύσιμο για βαριά οχήματα -φορτηγά και μηχανήματα οδοποιίας- αλλά και για επιβατικά αυτοκίνητα.
Ακόμα και για hypercars σαν το Apricale που εξελίσσει η βρετανική startup Viritech και φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τα πιο γρήγορα σούπερ σπορ ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως θα είναι για παράδειγμα το Tesla Roadster ή η Lotus Evjira. Αυτό σημαίνει πως η απόδοσή του θα κυμαίνεται γύρω από την τιμή ορόσημο των 1.000 ίππων και πιθανότατα θα την ξεπερνά.
Το ερώτημα είναι γιατί η Viritech αποφάσισε κατά κάποιον τρόπο να πειραματιστεί με ενεργειακές κυψέλες και υδρογόνο και να μην επιλέξει ένα συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης. Η απάντηση είναι το σαφώς μικρότερο μέγεθος και κυρίως το αισθητά πιο χαμηλό βάρος της συγκεκριμένης διάταξης που διευκολύνει τα πάντα και κολακεύει και την οδική συμπεριφορά.
Ταυτόχρονα η βρετανική εταιρεία εξελίσσει ένα νέου τύπου ρεζερβουάρ για το -δύσκολο στη διαχείρισή του- υδρογόνο το οποίο θα αποτελεί φέρον δομικό στοιχείο του πλαισίου του Apricale.
Η εμφάνιση του οποίου θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί τόσο εντυπωσιακή όσο και κλασική για hypercar, ενώ η Viritech έχει σκοπό να κατασκευάσει συνολικά 25, με ρυθμό 8 ή 9 σε ετήσια βάση. Όσο για την τιμή του θεωρείται βέβαιο πως θα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.