To ανανεωμένο Nissan GT-R παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη με 570 άλογα
Ποιός ο λόγος ένα αυτοκίνητο να αποκαλείται χαϊδευτικά Godzilla; Ακόμα και αν είναι ένα από τα πλέον σημαντικά σπορ μοντέλα των τελευταίων δεκαετιών; Godzilla λοιπόν ονομαζόταν αρχικά το R32 GT-R, που είχε παρουσιαστεί στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 και το 1990 η Αυστραλία ήταν η πρώτη αγορά στην οποία εξάχθηκε.
Εκεί λοιπόν στο Down Under, το GT-R σάρωσε κυριολεκτικά τα πάντα στους αγώνες και οι δημοσιογράφοι του περιοδικού αυτοκινήτου Wheels το ανέφεραν αρχικά ως το ιαπωνικό τέρας και σιγά σιγά του κόλλησαν το Godzilla, που έκτοτε συνοδεύει κάθε γενιά του.
Ο σύγχρονος Godzilla παρουσιάστηκε το 2007, θεωρείται δικαιωματικά ως ένα από τα εμβληματικά αυτοκίνητα στην σούπερ σπορ κατηγορία και στην έκθεση της Νέας Υόρκης παρουσιάστηκε ανανεωμένος. Όχι ριζικά, μάλλον διακριτικά θα λέγαμε, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τη Nissan να θεωρεί πως οι αλλαγές και οι αναβαθμίσεις που έγιναν είναι οι πιο εκτεταμένες και σημαντικές των τελευταίων 9 ετών, παρόλο που δεν έχει αλλάξει ούτε η συνολική εικόνα αλλά ούτε και ο χαρακτήρας του GT-R.
Καινούργιο ταμπλό, νέος πίνακας οργάνων και σύστημα πολυμέσων, σε συνδυασμό με πιο πολυτελή διάκοσμο. Πηγή: Nissan
Τι περιλαμβάνουν; Καταρχήν μια νέα μάσκα από χρώμιο που εξασφαλίζει και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ένα καπό που έχει σχεδιασθεί εκ νέου ώστε να βοηθά στην πιο αποτελεσματική διάχυση του αέρα στις μεγάλες ταχύτητες, καινούργια μαρσπιέ που εξέχουν περισσότερο για χάρη της αεροδυναμικής, μαζί με προσθήκη αεραγωγών στα πίσω φτερά για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Φυσικά αυτά που συνεχίζουν χωρίς αλλαγές είναι τα χαρακτηριστικά, 4 τον αριθμό, στρογγυλά πίσω φώτα.
Στο εσωτερικό η ανανέωση κινήθηκε προς τη μεγαλύτερη αίσθηση πολυτέλειας και την αναβάθμιση των δυνατοτήτων infotainment. Έτσι το GT-R απέκτησε νέο πίνακα οργάνων και ταμπλό, το οποίο μάλιστα είναι επενδεδυμένο με δέρμα, καθώς και μια οθόνη αφής 8 ιντσών στο ταμπλό, ως μέρος του καινούργιου συστήματος πολυμέσων του. Καινούργιο είναι και το τιμόνι του, ενώ περιορίστηκε δραστικά ο αριθμός των διακοπτών -από 27 σε 11.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις ήταν και παραμένουν τα μεγάλα ατού του Godzilla. Πηγή: Nissan
Ο κινητήρας του GT-R, ο V6 των 3.800 κυβικών με τα διπλά turbo, που συναρμολογείται στο χέρι από έμπειρους μηχανικούς που ονομάζονται takumi (μάστορες σε ελεύθερη απόδοση), έφτασε τα 570 άλογα και τα 633 Nm. Ταυτόχρονα αναβαθμίστηκε και το αυτόματο κιβώτιο, που πλέον αλλάζει πιο ομαλά και αθόρυβα σχέσεις, ενώ οι αλλαγές γίνεται αντιληπτές και ακουστικά μιας και χάρη στα νέα τελικά διαφράγματα των εξατμίσεων από τιτάνιο και στο σύστημα ηχο- ακύρωσης Active Sound Enhancement (ASE), ο V6 έρχεται ακόμα πιο έντονα στο προσκήνιο.
Με όλα αυτά ο Godzilla θα συνεχίσει και τα επόμενο χρόνια, μιας και η διάδοχη κατάσταση αφενός δεν φαίνεται στον ορίζοντα και αφετέρου κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση θα είναι.