ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μετά τα VW GTI, GTD και GTE ήρθαν και τα GTX

Μετά τα VW GTI, GTD και GTE ήρθαν και τα GTX

Τα ηλεκτρικά μοντέλα ναι μεν έχουν έναν φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα αλλά οι κατασκευαστές τους σαφώς και δεν περιορίζονται σε αυτό το χαρακτηριστικό τους και μόνο.

Το ζητούμενο είναι και η σπορ διάσταση και προκειμένου να την τονίζει και να την ξεχωρίζει η Volkswagen παρουσίασε το τέταρτο κατά σειρά ακρωνύμιο αυτού του τύπου, μετά τα GTI, GTD και GTE.

Πρόκειται για το GTX με το οποίο θα χαρακτηρίζονται τα πιο σπορ από το EVs της μάρκας, αρχής γενομένης από το ID.4 GTX. Που σε ότι αφορά την εξωτερική του εικόνα ακολουθεί δοκιμασμένες συνταγές διαφοροποίησης από τα πιο απλά μοντέλα της γκάμας. Έτσι έχει μια νέα μάσκα με μαύρη γρίλια και στάνταρ IQ Light LED προβολείς που συνδέονται μεταξύ τους μια φωτεινή λεπτή γραμμή.

Πίσω υπάρχει αντίστοιχα μια κόκκινη λεπτή γραμμή που συνδέει τα φώτα μαζί με ένα πιο επιθετικό προφυλακτήρα που ενσωματώνει ένα διαχύτη. Φυσικά δεν λείπουν ούτε τα λογότυπα GTX αλλά ούτε και μια διχρωμια στο αμάξωμα με μια μαύρη οροφή, ενώ οι στάνταρ ζάντες είναι 20 ιντσών. Προαιρετικά υπάρχουν και τροχοί 21 ιντσών.

Λογότυπα GTX υπάρχουν και στο εσωτερικό μαζί με κάποιες λεπτομέρειες που δημιουργούν ένα πιο σπορτίφ περιβάλλον. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3 ιντσών και η οθόνη αφής του συστήματος infotainent των 10,0 ή 12,0 ιντσών συνεχίζουν ως έχουν και στα πιο απλά μοντέλα. Η λίστα των εξτρά περιλαμβάνει και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα, καθώς και μια πιο σπορ ανάρτηση με μικρότερη κατά 15 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος. Διαθέσιμη είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC.

Το βασικό στοιχείο διαφοροποίηση του ID.4 GTX είναι το σύστημα πρόωσής του που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, που εξασφαλίζουν και την τετρακίνηση. Αυτός που λειτουργεί συνεχώς είναι ο πίσω που αποδίδει 204 ίππους. Ο εμπρός ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται μεγαλύτερη πρόσφυση ή καλύτερες επιδόσεις. Στην περίπτωση η συνδυαστική απόδοση φτάνει μεν τους 299 ίππους αλλά είναι διαθέσιμη μόνο για 30 δευτερόλεπτα.

Οι επιδόσεις πάντως είναι αξιόλογες, καθώς το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 6,2 δεύτερα, ενώ συνολικά υπάρχουν πέντε προγράμματα οδήγησης. Τα Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που διαφοροποιούνται στον τρόπο που λειτουργούν οι ηλεκτροκινητήρες και στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Αν υπάρχει και η DCC αλλάζει και η απόσβεση των αμορτισέρ.

Η μπαταρία του ID.4 GTX είναι η μεγαλύτερη διαθέσιμη για το ηλεκτρικό SUV της VW, αυτή των 77 kWh. Που εξασφαλίζει μια αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 480 χιλιόμετρα.

Το κορυφαίο προς το παρόν VW ID.4, το GTX, θα είναι διαθέσιμο από το καλοκαίρι και στη Γερμανία η τιμή του ξεκινά από τις 50.415 ευρώ.