ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με τα Q4 και Q4 Sportback e-tron η Audi εισέρχεται στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV

Η Audi δεν άφησε κενά στην ηλεκτρική της γκάμα σε ότι αφορά τουλάχιστον τα μεσαία ηλεκτρικά SUV της, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα τόσο το Q4 e-tron όσο και το πιο σπορτίφ κουπέ SUV Q4 Sportback.

Και τα δύο διαθέτουν φυσικά την ίδια βάση και έχουν κοινά συστήματα πρόωσης, το μήκος τους είναι σχεδόν 4,60 μέτρα και χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερα φροντισμένη αεροδυναμική. Μάλιστα το Sportback μπορεί να επιδείξει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, που είναι μια εξαιρετικά καλή τιμή για SUV.

Για το αμάξωμα οι σχεδιαστές της Audi ακολούθησαν τη λογική προσέγγισης όλων των ηλεκτρικών τους μοντέλων με καθαρές γραμμές, μικρούς προβόλους, μεγάλους τροχούς και φυσικά την κλειστή μάσκα. Ταυτόχρονα ο οδηγός μπορεί για πρώτη φορά να επιλέξει, μέσω του συστήματος infotainment MMI, τέσσερις διαφορετικές φωτεινές υπογραφές.

Στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, με την πιο εξελιγμένη εκδοχή του, το Audi virtual cockpit plus, να είναι προαιρετική, ενώ καινούργιο είναι το πολυλειτουργικό τιμόνι με τις επιφάνειες αφής που εξυπηρετούν τον έλεγχο του πίνακα οργάνων. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment MMI έχει διαγώνιο μέχρι και 11,6 ίντσες και κλίση προς τον οδηγό, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Προαιρετικά υπάρχει και head-up display αυξημένης πραγματικότητας, καθώς και ένα premium ηχοσύστημα της Sonos.

Από πλευράς χώρων η Audi αναφέρει πως συγκρίνονται με αυτούς σημαντικά μεγαλύτερων SUVs, ενώ ενδεικτικό για αυτό είναι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που στο Q4 e-tron κυμαίνεται από 520 έως και 1.490 λίτρα και στο Sportback από 535 έως 1.460 λίτρα.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις των πιο μικρών, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, ηλεκτρικών SUV της Audi είναι καταρχήν οι Q4 35 e-tron και 40 e-tron. Στις οποίες ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένας, αποδίδει 125 kW (170 ίπποι) και 150 kW (204 ίπποι) αντίστοιχα και κινεί τους πίσω τροχούς.

Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 220 kW (299 ίπποι) και επιταχύνουν τα SUV από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,2 δεύτερα. Ενδιαφέρον είναι πως στην έκδοση αυτή ο ηλεκτροκινητήρας του εμπρός άξονας τίθεται σε λειτουργία μόνο όταν απαιτείται όλη η ισχύς ή αυξημένη πρόσφυση, ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ ώρα.

Σε ότι αφοράς τις μπαταρίες η εισαγωγική έκδοση έχει μια με ενεργειακή χωρητικότητα 55 kWh, ενώ αυτή των Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro 82 kWh. Το Q4 40 e-tron έχει τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία που φτάνει τα 520 χιλιόμετρα (WLTP) και η μεγάλη του μπαταρία σε ταχυφορτιστή ισχύος 125 kW μπορεί να προσλάβει μέσα σε 10 λεπτά ενέργεια που θα του επιτρέψει να καλύψει μέχρι και 130 χιλιόμετρα.

Οι πωλήσεις του Audi Q4 e-tron θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη στις αρχές του καλοκαιριού και σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (basic, advanced και S line), ενώ οι τιμές του στη Γερμανία ξεκινούν, μετά την αφαίρεση των υψηλών επιδοτήσεων που ισχύουν στη συγκεκριμένη χώρα, από τις 41.900 ευρώ. Προς τα τέλη του καλοκαιριού θα ακολουθήσει και το Sportback που θα είναι λίγο πιο ακριβό.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης