ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα McLaren Artura έχει επιδόσεις hypercar χωρίς να είναι hypercar

Η νέα McLaren Artura έχει επιδόσεις hypercar χωρίς να είναι hypercar

Μια τιμή της τάξης των 2,3 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ./ ώρα είναι αρκετή προκειμένου να προσδώσει σε ένα σπορ μοντέλο τον τίτλο του hypercar. Όμως η ολοκαίνουργια McLaren Artura, που επιτυγχάνει μια τέτοια επίδοση και χρειάζεται μόλις 8,3 δεύτερα για να φτάσει από στάση τα 200 χλμ./ ώρα δεν είναι hypecar.

Κάθε άλλο μάλιστα, μιας και θα είναι πλέον το εισαγωγικό μοντέλο των "Supercar", των μεσαίων McLaren δηλαδή -οι βασικές θα ονομάζονται από εδώ και στο εξής GT και οι κορυφαίες και πάλι Ultimate- καθώς τοποθετείται συνολικά κάτω από την 720S.

Αυτό που είναι η Artura -το όνομά της προέρχεται από συνδυασμό των λέξεων Art και Futura- είναι plug-in υβριδική και μάλιστα με ένα καινούργιο πλαίσιο και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης.

Το πλαίσιο καταρχήν ονομάζεται McLaren Carbon Lightweight ή εν συντομία MCLA και όπως λέει το όνομά του είναι από ανθρακόνημα με έμφαση στην εξοικονόμηση βάρους. Φυσικά η παρουσία μπαταριών για το υβριδικό σύστημα έχει προβλεφθεί ευθύς εξαρχής και η θέση τους είναι χαμηλά, πίσω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.

Όσο για το βάρος η McLaren Artura ζυγίζει 1.498 κιλά, 20 λιγότερα από τη Maserati MC20 που δεν είναι υβριδική.

Το αμάξωμα είναι από αλουμίνιο και για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η νέα διαδικασία Supeform που γίνεται στη 500 βαθμούς Κελσίου και δίνει τη δυνατότητα μονοκόμματης κατασκευής μεγάλων τμημάτων, όπως π.χ. ολόκληρης της οροφής μαζί με τις κολώνες. Κάτι που όμως ενδέχεται να αυξάνει πολύ το κόστος των επισκευών.

Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβει οπτικά η αλά tablet οθόνη από την οποία ρυθμίζονται πρακτικά σχεδόν τα πάντα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μετακινείται μαζί με το τιμόνι, προκειμένου να βρει ο οδηγός τη θέση οδήγησης που του ταιριάζει. Για αυτόν το λόγο και τα σπορ καθίσματα με τη σταθερή πλάτη ρυθμίζονται ηλεκτρικά και ελλειπτικά κατά τέσσερις έννοιες.

Το plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης της Artura αποτελείται από έναν ολοκαίνουργιο bi-turbo V6 με 3.000 κυβικά και 585 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων στο κέλυφος του συμπλέκτη, ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων και μια μπαταρία 7,4 kWh. Η οποία φορτίζει σε wallbox σε 2,5 ώρες και εξασφαλίζει μια ηλεκτρική αυτονομία 30 χιλιομέτρων.

Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 680 ίππους και τα 720 Nm, ενώ για τις επιδόσεις hypercar που προαναφέραμε υπεύθυνη είναι σε μεγάλο βαθμό η άμεση απόδοση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα.

Η νέα McLaren Artura, που αισθητικά δεν εκπλήσσει μιας και ακολουθεί τη γενική εικόνα των αυτοκινήτων της McLaren, θα είναι διαθέσιμη μέσα στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς και σε μια τιμή που θα κυμαίνεται γύρω στις 230.000 ευρώ. Στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.