ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Ηyundai Koνα έχει τα πάντα. Από ήπιες υβριδικές εκδόσεις μέχρι και πλήρως ηλεκτρική

To Ηyundai Koνα έχει τα πάντα. Από ήπιες υβριδικές εκδόσεις μέχρι και πλήρως ηλεκτρική

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Hyundai Kona, έχει δείξει και αποδείξει τις δυνατότητές του, καθώς όχι μόνο είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας αλλά και ένα από τα πλέον επιτυχημένα SUV πανευρωπαϊκά.

Φυσικά αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, μιας και το Kona διέθετε ευθύς εξαρχής μια εμφάνιση με έντονη προσωπικότητα, πολλές και ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και μια συνολική εικόνα που ενίσχυε οπτικά τον off road προσανατολισμό του.

Η εικόνα αυτή γίνεται πλέον ακόμα πιο δυναμική, μιας και οι τελευταίες επεμβάσεις το έχουν κάνει ακόμα πιο σύγχρονο και νεανικό. Έτσι η μάσκα του είναι ακόμα πιο εμφατική και συνδυάζεται τόσο με επανασχεδιασμένους προβολείς -που παραμένουν διπλοί, στοιχείο άλλωστε που χαρακτήριζε πάντα το Kona- αλλά και προφυλακτήρες. Αλλαγές υπάρχουν και στα αντίστοιχο σημεία στο πίσω μέρος.

Σημαντική προσθήκη στη γκάμα και μάλιστα για πρώτη φορά αυτή, της N Line με το ακόμα πιο σπορ στυλ. To Kona N Line διακρίνεται άμεσα χάρη στο σήμα της μάρκας που βρίσκεται για την περίσταση στη μάσκα, ενώ ακριβώς πάνω από αυτήν υπάρχουν και τρεις εισαγωγές αέρα που τονίζουν και οπτικά το πιο δυναμικό του χαρακτήρα του. Κάτι που κάνει και ο τονισμένος διαχύτης στο πίσω μέρος του όσο και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, καθώς και οι ζάντες των 18 ιντσών.

Το επόμενο δυνατό σημείο του Hyundai Kona είναι το εσωτερικό του, με την προσεγμένη ποιότητα και τους άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, που πλέον έχει γίνει ακόμα πιο μοντέρνο και high tech. Χάρη στο μεγάλο, ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη διαγώνιο των 10,25 ιντσών, ενώ ίδια διαγώνιο μπορεί να έχει και η οθόνη του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Επίσης το Kona μπορεί να εξοπλιστεί και με Head Up Display.

Από κει και πέρα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, μια μεγάλη λίστα συστημάτων υποβοήθησης τελευταίας τεχνολογίας και πλέον και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σε συνδυασμό και με μια καινούργια κεντρική κονσόλα, ενώ καινούργιος είναι και ο εσωτερικός φωτισμός.

Γενικά το Kona είναι ήδη από την εισαγωγική του έκδοση ένα πολύ καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς. Από την άνεση και την ασφάλεια μέχρι τη διασύνδεση και την υποβοήθηση.

Το Kona όμως έχει και ένα ακόμα μεγάλο ατού και αυτό δεν είναι άλλο από την πλήρη γκάμα των κινητήρων του. Μάλιστα είναι το μόνο μοντέλο της κατηγορίας του και όχι μόνο που διαθέτει ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V, υβριδική έκδοση αλλά και πλήρως ηλεκτρική.

Έτσι λοιπόν ο ιδιαίτερα εξελιγμένος τεχνολογικά τρικύλινδρος βενζίνης 1.0 T-GDi των 120 ίππων, πέρα από τη συμβατική του εκδοχή είναι διαθέσιμος και με ήπια υβριδικό σύστημα μίζας- γεννήτριας και μάλιστα στην κορυφαία του μορφή με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V.

Με αντίστοιχο σύστημα είναι διαθέσιμος και ο diesel των 1.600 κυβικών και των 136 ίππων, ενώ όπως και ο ήπια υβριδικός 1.0 T-GDI συνδυάζεται στάνταρ με το καινούργιο και high tech χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT με τον ηλεκτρικό συμπλέκτη. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT είναι διαθέσιμο για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κυβικών, με κίνηση είτε στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς και για πρώτη φορά και για το σύνολο βενζίνης των 1.000 κυβικών. Κορυφαίος βενζινοκινητήρας ο 1.600 T-GDI των 198 ίππων με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και αν το επιθυμεί κανείς και με τετρακίνηση.

Το Kona Hybrid αποτελεί την ιδανική λύση για όσους θέλουν να κινούνται επιβαρύνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον και χωρίς να είναι αναγκασμένοι να φορτίζουν τη μπαταρία του αυτοκινήτου τους. Εδώ το υβριδικό σύστημα πρόωσης αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.600 κυβικών που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson και από έναν ηλεκτροκινητήρα. Μαζί αποδίδουν συνδυαστικά 141 ίππους και 265 Nm και συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με paddles στο τιμόνι. Όσο για την αρκετά μεγάλη μπαταρία του είναι ιόντων λιθίου και συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση.

Σε σχέση με αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα το υβριδικό Hyundai Kona είναι έως και 45% πιο οικονομικό, ενώ ενδιαφέρον είναι πως χάρη στις τεχνολογίες ECO-DAS γίνεται αξιοποίηση των επικείμενων ανηφόρων ή κατηφόρων για προνοητική εξοικονόμηση καυσίμου.

Ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον, καθότι όχημα μηδενικών ρύπων, είναι φυσικά το ηλεκτρικό Kona, το Kona Electric, που ακολουθεί τη γενική ανανέωση του μοντέλου και είναι μεταξύ των καλύτερων EVs (Electric Vehicles) της κατηγορίας του.

Το Kona Electric είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τη στάνταρ με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 39,2 kWh και την κορυφαία με 204 ίππους και μπαταρία 64,0 kWh. Που εξασφαλίζει μια αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 484 χιλιόμετρα (39,2 kWh 305 χιλιόμετρα) κατά WLTP και που μέσα στην πόλη μπορούν να γίνουν έως και 660.

Η εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο και έτσι δεν περιορίζει καθόλου το χώρο για επιβάτες και αποσκευές και χαμηλώνει αισθητά το κέντρο βάρους για μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, φορτίζει και ιδιαίτερα γρήγορα. Σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) χρειάζονται μόλις 54 λεπτά για να φτάσει το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ η πλήρης φόρτισή της σε wallbox 7,4 kW διαρκεί περίπου 9,5 ώρες. Ενδιαφέρον έχει και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, που μάλιστα ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, μέσω των paddles στο τιμόνι, από τον οδηγό.

To Kona Electric δεν είναι όμως μόνο απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον. Προσφέρει και οδηγικές συγκινήσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 7,6 δεύτερα για την έκδοση των 204 ίππων, τελική ταχύτητα 167 χλμ./ ώρα) καθώς και πολύ χαμηλά λειτουργικά έξοδα -με τις τρέχουσες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος λιγότερα από 2 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Επίσης δεν επιβαρύνεται με φόρο εταιρικής χρήσης.

Οι τιμές του ακόμα πιο σύγχρονου, νεανικού και high tech Hyundai Kona, ξεκινούν από 17.890 ευρώ.