Το Ford Puma είναι υβριδικό και χαρισματικό
Το νέο μικρό SUV της Ford, το Puma, δεν χρειάστηκε σχεδόν καθόλου χρόνο για να γίνει εξαιρετικά δημοφιλές στην πολύ δύσκολη και απαιτητική κατηγορία των λεγόμενων B-SUV.
Η καταξίωση του Puma φυσικά κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, καθώς διαθέτει όλα όσα απαιτούνται προκειμένου ένα μοντέλο να είναι επιτυχημένο: όμορφη εμφάνιση με προσωπικότητα, άνετο και ιδιαίτερα προσεγμένο εσωτερικό, πλήρη εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσης, εξελιγμένους και οικονομικούς κινητήρες και βέβαια ένα ενδιαφέρον οδηγικά προφίλ.
Το τελευταίο το Puma το διαθέτει και με το παραπάνω, καθώς είναι το πιο ευχάριστο στο δρόμο SUV. Ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς, τόσο μέσα στην πόλη όπου λόγω διαστάσεων αλλά και καλής περιφερειακής ορατότητας είναι πρακτικό και ευέλικτο όσο και στις εθνικές αρτηρίες όπου ταξιδεύει με άνεση, ασφάλεια και υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες αλλά και τις επαρχιακές οδούς με τις διαδοχικές στροφές. Εκεί όπου αναδεικνύεται το εξαιρετικό του στήσιμο, τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τα αποτελεσματικά του φρένα.
Σε κάθε περίπτωση δυναμικό παρόν δίνουν οι κινητήρες του, οι πολυβραβευμένοι EcoBoost των 1.000 κυβικών με τους 125 και 155 ίππους που εδώ βρίσκονται στο τελευταίο και μέχρι στιγμής κορυφαίο στάδιο εξέλιξής τους. Έχοντας ήπια υβριδική υποβοήθηση -BISG σύμφωνα με την ορολογία της Ford- με ενσωματωμένο σύστημα μίζας γεννήτριας 11,5 kW και μάλιστα στην πιο εξελιγμένη μορφή της, με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt.
To σύστημα BISG ανακτά την ενέργεια που συνήθως χάνεται κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια αερόψυκτη μπαταρία λιθίου για να την αποδώσει όταν χρειαστεί. Στο δρόμο το σύστημα δρα σχηματικά με δύο τρόπους: προσφέροντας ροπή μέχρι και 50 Nm η οποία μειώνει το φορτίο του EcoBoost ή αξιοποιώντας την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα αυξάνοντας τη μέγιστη διαθέσιμη ροπή του τρικύλινδρου έως και κατά 20 Nm.
Στην πράξη αυτά σημαίνουν άμεση απόκριση στο γκάζι ήδη από τις πολύ χαμηλές στροφές μέχρι τις μεσαίες, γεγονός που φαίνεται στο ρυθμό με τον οποίο επιταχύνει το Puma από στάση και εν κινήσει. Τόσο που νομίζεις ότι ο κινητήρας του έχει ακόμα και τα διπλάσια κυβικά.
Η ιδιαίτερα θετική από όλες τις απόψεις συμβολή του ήπια υβριδικού συστήματος του Puma αντικατοπτρίζεται φυσικά και στα νούμερα που συνοδεύουν τη λειτουργία του. Έτσι η έκδοση των 125 ίππων έχει μέση κατανάλωση (κατά NEDC) από 4,2 λίτρα και εκπομπές CΟ2 96 γραμμάρια το χιλιόμετρο, ενώ ελάχιστα μεγαλύτερες είναι αυτές της εκδοχής των 155 ίππων -4,4 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και 99 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο.
Οι παραπάνω τιμές προέκυψαν και γιατί η παρουσία του BISG επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford και να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης και να χρησιμοποιήσουν ένα μεγαλύτερο turbo χωρίς την αύξηση της υστέρησης στην απόκριση (turbo lag) ακριβώς επειδή υπάρχει η πρόσθετη υποβοήθηση. Αυτά έχουν βέβαια θετικό αντίκτυπο και στις επιδόσεις, με την έκδοση των 155 ίππων να χρειάζεται μόλις 9,0 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και να έχει τελική ταχύτητα 205 χλμ./ ώρα (125 PS: 9,8 δεύτερα και 191 χλμ./ ώρα αντίστοιχα).
Για ακόμα καλύτερες επιδόσεις υπάρχει φυσικά και το κορυφαίο Puma ST με τον πανίσχυρο EboBoost των 1.500 κυβικών και των 200 ίππων, που εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 6,7 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα. To Puma ST έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά και ακόμα πιο σπορ εμφάνιση.
Και λέμε ακόμα πιο σπορ εμφάνιση γιατί και οι στάνταρ εκδόσεις το Puma και βέβαια ακόμα περισσότερο η ST Linε είναι ιδιαίτερα δυναμικές. Το μικρό SUV της Ford διαθέτει ένα εμφατικό εμπρός μέρος με τους χαρακτηριστικούς σε σχεδίαση προβολείς να βρίσκονται στο πάνω μέρος των φτερών, που είναι τονισμένα συμβάλλοντας με τη σειρά του στην όλη εικόνα. Κάτι που κάνει και η με στυλ κουπέ διαμόρφωση της οροφής. Η οποία δεν επηρεάζει διόλου τους χώρους στο πίσω κάθισμα που είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία.
Γενικά το Puma είναι ένα άνετο αυτοκίνητο που μπορεί να παίξει χωρίς συμβιβασμούς το ρόλο του οικογενειακού, χάρη και στο πορτμπαγκάζ του των 456 λίτρων με την έξυπνη, εύκαμπτη εταζέρα, αλλά και των πρακτικών θέσεων και θηκών που διαθέτει. Μοναδικό, όχι μόνο στη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία είναι το MegaBox. Που βρίσκεται στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ και προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων, ενώ έχει και τάπα αποστράγγισης στο κάτω τμήμα του. Έτσι καθίσταται εύκολη όχι μόνο η μεταφορά βρεγμένων ρούχων και αντικειμένων που λερώνουν -και όχι μόνο- αλλά και το καθάρισμά του με νερό.
Η σχεδίαση του εσωτερικού του Puma είναι σύγχρονη, νεανική και high tech, με τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment SYNC3 με το πολύ εύχρηστο και γρήγορο μενού και τις πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, να κυριαρχεί στο διάκοσμο. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με μια μεγάλη διαγώνιο 12,3 ιντσών στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ διαθέσιμα είναι και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης που καθιστούν τo Ford Puma απόλυτα ασφαλές κάτω από όλες τις συνθήκες.
Το νέο Ford Puma, που ξεκινά από τις 20.932 ευρώ και είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο, δεν είναι το μόνο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Ford. Οι ήπια υβριδικοί EcoBoost κινούν τόσο το Fiesta -στην έκδοση με τους 155 ίππους- όσο και το Focus -125 και 155 ίπποι. Στο Mondeo όλες οι εκδόσεις βενζίνης του είναι πλέον πλήρως υβριδικές, ενώ στο Kuga ο κινητήρας πετρελαίου των 2.000 κυβικών υποστηρίζεται και αυτός από BISG, ενώ πλέον έχει και πλήρως υβρική εκδοχή.
Επίσης το Kuga, όπως και το ακόμα πιο μεγάλο SUV της μάρκας, το Explorer, είναι διαθέσιμα και με plug-in υβριδικά συστήματα πρόωσης, ενώ το κορυφαίο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Ford είναι η πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E. H οποία διαθέτει κορυφαία αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 600 χιλιόμετρα, απόδοση έως και 465 ίππων και εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 5,0 δεύτερα).