Το νέο Renault Captur Plug-in Hybrid είναι το ιδανικό σύγχρονο crossover
Ως πρωτοπόρος και ηγέτης στην ηλεκτροκινητικότητα, με πάνω 300.000 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, εδώ και 10 χρόνια, η Renault προσφέρει στους πελάτες της την τεράστια τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει, εδώ και 40 χρόνια, στις πίστες της Formula 1. Όπως και στα μονοθέσια της Renault F1, έτσι και στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία E-Tech, οι μηχανικοί της Renault είχαν ως βασικό στόχο να συνδυάσουν την βέλτιστη απόδοση με την οδηγική απόλαυση. Για να πετύχουν το ιδανικό αποτέλεσμα, επέλεξαν να εφοδιάσουν το νέο Captur με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, συνδυαστικής απόδοσης 160 ίππων.
Έτσι, τo δημοφιλέστερο compact crossover (B-SUV) της Ευρώπης, που συνεχίζει ακάθεκτο την ηγετική του πορεία, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, έχει μια πλήρη γκάμα, που κανένα άλλο αντίστοιχο μοντέλο δεν μπορεί να επιδείξει. Με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υγραερίου (LPG), ολοκληρώνεται από την έκδοση Plug-in Hybrid, η οποία, μεταξύ άλλων, απαλλάσσεται από το φόρο εταιρικής χρήσης.
Σε καθημερινή βάση, ο οδηγός ενός νέου Captur Plug-in Hybrid μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησής του αποκλειστικά ηλεκτρικά και χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον. Η μεγάλη επαναφορτιζόμενη μπαταρία, χωρητικότητας 9,8 kWh, προσφέρει αυτονομία για 50 χιλιόμετρα, σε μικτές συνθήκες κίνησης, και έως 65 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές του WLTP.
Ταυτόχρονα, η παρουσία του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης των 1.600 κυβικών, που συμπληρώνει το υβριδικό Plug-in σύστημα, πλάι στους 2 ηλεκτροκινητήρες του μοντέλου, εγγυάται ένα ταξίδι χωρίς το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας, που υπάρχει στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, ο οδηγός του νέου Captur Plug-in Hybrid μπορεί, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, να κινείται ηλεκτρικά, φορτίζοντας την μπαταρία σε 3 με 5 ώρες -ανάλογα με την ισχύ φόρτισης- και τα Σαββατοκύριακα να μετακινείται, έξω από τα όρια της πόλης, χωρίς κανέναν περιορισμό.
Το σύστημα παραμετροποίησης των οδηγικών χαρακτηριστικών Multi-Sense, που υπάρχει και στα Captur με τους κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχει αναβαθμιστεί με νέες λειτουργίες όπως η “Pure”, με την οποία η κίνηση είναι καθαρά ηλεκτρική, ενώ με την επιλογή “e-Save” τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας μπορούν να διατηρηθούν για κάποια άλλη στιγμή. Με την επιλογή “Sport” o οδηγός έχει στην διάθεση του τη μέγιστη συνδυαστική απόδοση των 160 ίππων, με την συνδρομή και των δύο ηλεκτροκινητήρων του συστήματος E-TECH. Σύμφωνα με την Renault, η τυποποιημένη μέση κατανάλωση (WLTP) είναι 1,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ η εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 32 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Όσο για τις επιδόσεις, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 10,1 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα.
Εξωτερικά, το νέο Captur Plug-in Hybrid ξεχωρίζει από τα σχετικά λογότυπα στα εμπρός φτερά και την πέμπτη πόρτα, καθώς και από την υποδοχή φόρτισης στη δεξιά πλευρά του. Η οποία διαθέτει και ειδική φωτεινή σήμανση προκειμένου ο οδηγός να γνωρίζει, ανά πάσα στιγμή και με μια ματιά, το τι συμβαίνει. Έτσι, όταν είναι μπλε, δηλώνει ότι φορτίζει, στο πράσινο η φόρτιση έχει ολοκληρωθεί, το πορτοκαλί σημαίνει σε αναμονή, ενώ το κόκκινο το ότι δεν φορτίζει.
Ο διάκοσμος του νέου Captur Plug-in Hybrid ξεχωρίζει με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την οθόνη αφής των 9,3 ιντσών του συστήματος infotainment EASY LINK της Renault. Μέσω αυτών, ο οδηγός μπορεί να πληροφορηθεί, μεταξύ άλλων, για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, τον υπολειπόμενο χρόνο φόρτισης, τη ροή και την ανάκτηση ενεργείας, ενώ μπορεί, ανά πάσα στιγμή, να γνωρίζει, χάρη στα διαφορετικά χρώματα, τον τρόπο κίνησης του νέου Captur Plug-in Hybrid. Πιο συγκεκριμένα, ο φωτισμός, όταν λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας, γίνεται πράσινος -με το μπουτόν EV μπορεί να επιλέξει κανείς άμεσα την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση- ενώ το μπλε, σημαίνει πως πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας. Φυσικά, δεν λείπουν τα λογότυπα E-TECH στον κομψό επιλογέα e-shifter του αυτόματου κιβωτίου -με σύνδεση by-wire και λειτουργία Brake για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση- και σε άλλα σημεία του ταμπλό.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το ότι η παρουσία του plug-in υβριδικού συστήματος πρόωσης και της μπαταρίας του, δεν επηρεάζουν καθόλου ούτε τους χώρους ούτε την πρακτικότητα του νέου Captur Plug-in Hybrid. Που, πέρα από τη δυνατότητα μετατόπισης του πίσω καθίσματος κατά 16 εκατοστά, διαθέτει και ειδικό χώρο στο πορτμπαγκάζ για τη φύλαξη των καλωδίων φόρτισης.
Νέο Clio Hybrid
Εκτός από το νέο Captur Plug-in Hybrid, στη γκάμα της Renault υπάρχει και το πλήρως υβριδικό, νέο Clio Hybrid, που προσφέρει τη δυνατότητα περιστασιακής ηλεκτροκίνησης στο 80% των αστικών μετακινήσεων και με ταχύτητες έως 75 χλμ./ ώρα. Γεγονός που εξασφαλίζει μια οικονομία της τάξης του 40%, σε σχέση με τη χρήση ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντός πόλης.
Σε αντίθεση, με άλλους κατασκευαστές που υιοθετούν ήπια υβριδικά συστήματα (mild hybrid), η Renault επέλεξε να εξελίξει, να πατεντάρει και να κατασκευάσει ένα μοναδικό στη σύλληψη του, πλήρως υβριδικό, σύστημα που αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους και εξασφαλίζει τόσο πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 9,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα), όσο και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,5 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα) και μικρές εκπομπές CO2 (96 γραμμάρια το χιλιόμετρο).
Το νέο Clio Hybrid E-TECH είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα, με τιμές που εκκινούν από τα 24.690€ (τιμή με προωθητική ενέργεια, για την έκδοση Expression Plus), ενώ πλαισιώνεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ασφάλιση 6 μηνών. Το νέο Captur Plug-in Hybrid E-TECH θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα μέσα Δεκέμβρη.