Τα Morgan 4/4 80th Anniversary και EV3 είναι μηχανές του χρόνου. Στην κυριολεξία.
Υπάρχουν σχήματα που δείχνουν επιτηδευμένα ρετρό, προκειμένου να παίξουν με το συναίσθημα και τις τυχόν αναμνήσεις. Το Morgan 4/4 δεν ανήκει σε αυτά, πολύ απλά γιατί δεν δείχνει ρετρό. Είναι ρετρό, μιας και για πρωτη φορά παρουσιάστηκε ως 4-4 το 1936, ενώ ήταν το πρώτο τετράτροχο μοντέλο της μάρκας.
Σε αυτά τα 80 χρόνια, μια ζωή και βάλε δηλαδή, μπορεί να έχει εκσυγχρονιστεί μηχανολογικά και στο εσωτερικό του, αλλά από πλευράς εικόνας παραμένει στην ουσία ίδιο και απαράλλαχτο, με τα ξεχωριστά φτερά και το κλασικό στυλ ρόουντστερ που το καθιστούν διαχρονικό. Και διαχρονικά επιτυχημένο, πάντα με τα δεδομένα της μικρής, παραδοσιακής βρετανικης εταιρείας, που βέβαια δεν άφησε την ευκαιρία της 80ης επετείου να πάει χαμένη.
Έτσι λοιπόν παρουσίασε, στη Γενεύη, την έκδοσή του 80th Anniversary, η οποία θα κατασκευαστεί, φυσικά στο χέρι, σε 80 αντίτυπα. Λογικά και αναμενόμενα η επετειακή έκδοση του 4/4 ποντάρει ακόμα περισσότερο στα αισθητικά στοιχεία του τότε, με πλευρικές εξατμίσεις και με μπρούτζινες λεπτομέρειες. Στα κέντρα των τροχών και όπου μπορείτε να φανταστείτε, ενώ δεν λείπουν και τα σχετικά λογότυπα. Ο κινητήρας δεν έχει αλλάξει για την περίσταση και παραμένει ο 16βάλβιδος των 1.600 κυβικών και των 112 ίππων της γενιάς Sigmα της Ford, που μπορεί να τα έχει τα χρονάκια του αλλά τα καταφέρνει μια χαρά, μιας και δεν έχει να αντιμετωπίσει πολλά κιλά -περίπου 800. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τις επιδόσεις του (0-100 σε περίπου 8,0 δεύτερα, τελικλή 185).
Αν λοιπόν το 4/4 80th Anniversary σας έκανε κλικ σημειώστε πως είναι διαθέσιμο σε 3 χρώματα, το κλασικό British Racing Green της Morgan -εμείς αυτό θα επιλέγαμε- το Saxe Blue και το Dark Red, ενώ η τιμή του θα είναι σαφώς πιο ακριβή από τις 50.000 ευρώ που κοστίζει στην κεντρική Ευρώπη η στάνταρ εκδοχή του.
Look του ΄30, αλλά αμάξωμα από ανθρακόνημα και φουλ ηλεκτρική κίνηση για το Morgan EV3. Πηγή: Morgan
Αν πάλι θέλετε να συνδυάσετε το κλασικό design και την κατασκευή στο χέρι με τη σύγχρονη τεχνολογία η βρετανική εταιρεία έχει και το EV3. Ένα τρίκυκλο, με εμφάνιση που θυμίζει αγωνιστικό της δεκαετίας του ’30, αλλά που είναι το πρώτο Morgan με μέρη από ανθρακόνημα για το αμάξωμά του. Έτσι το βάρος του δεν ξεπερνά τα 500 κιλά, με αποτέλεσμα ο ηλεκτροκινητήρας του -ναι το Morgan EV3 είναι πλήρως ηλεκτρικό- των 46 kW να το επιταχύνει από την ακινησία μέχρι τα 100 σε 9,0 δεύτερα και να μπορεί να το κινήσει μέχρι και με 150 χλμ./ ώρα.
Η αυτονομία του ηλεκτρικού τρίκυκλου της Morgan, υπάρχει πάντως και συμβατική του έκδοση με κινητήρα βενζίνης, φτάνει τα 250 χιλιόμετρα, ενώ η διάθεσή του θα ξεκινήσει προς τα τέλη της χρονιάς.