ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Aston Martin DB11 εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη βρετανική μάρκα

Αν σε κάθε έκθεση αυτοκινήτων διοργανώνονταν και άτυπα καλλιστεία τότε ο τίτλος της Miss Γενεύη 2016 θα πήγαινε χωρίς αμφιβολία και χωρίς δεύτερη σκέψη στην καινούργια Aston Martin. Την DB11, η οποία με την εμφάνισή της, που έχει και κάτι από James Bond μιας και υιοθετεί στοιχεία από την πρωταγωνίστρια του Spectre, την DB10, δικαιώνει απόλυτα όσους θεωρούν -και εμείς σε αυτούς συγκαταλεγόμαστε- πως η βρετανική εταιρεία, που τη δεκαετία του ’80 ανήκε στον Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Λιβανό, κατασκευάζει από τα πιο όμορφα τετράτροχα που κυκλοφορούν στους δρόμους αυτού του κόσμου.

Πάντως υπάρχει και αισθητική συνέχεια σε σχέση με την προκάτοχό της DB9, ενώ η DB11 δεν είναι μόνο όμορφη. Είναι και high tech, ενώ ταυτόχρονα εγκαινιάζει και μια νέα εποχή για την Aston Martin. Την εποχή των turbo αλλά και της συνεργασίας στην πράξη με τη Mercedes. H οποία πέρα από τον V8 των 4.000 κυβικών με τους δύο υπερ- συμπιεστές της AMG που θα δίνει στο μέλλον έχει δώσει στους Βρετανούς όλο το τεχνολογικό υπόβαθρό της για τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά κυκλώματα, που αφορούν τόσο τα συστήματα διασύνδεσης και διευκόλυνσης όσο και αυτά της ασφάλειας.

Η βάση της είναι ένα καινούργιο, αλουμινένιο πλαίσιο, που στο μέλλον θα χρησιμοποιηθεί και στα άλλα καινούργια μοντέλα της μάρκας. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε πως τα πλαίσια αλλά και τα αμαξώματα των Aston Martin συγκολλούνται με ειδικές εποξικές κόλλες μεγάλης αντοχής, καθώς και πως στην εξέλιξη της DB11 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική της.

Πολύ όμορφες γραμμές σε συνδυασμό με εξαιρετική αεροδυναμικη. Πηγή: Aston Martin

Παρόλο που η εταιρεία δεν έχει δική της αεροδυναμική σήραγγα αλλά χρησιμοποιεί αυτή ενός βρετανικού πανεπιστημίου με το αυτοκίνητο υπό κλίμακα -στο 40% του αρχικού του μεγέθους- το αποτέλεσμα είναι τόσο καλό που δεν χρειάζονται μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα, που επιπλέον δεν ταιριάζουν και με τη σούπερ σικ εικόνα των Aston. Έτσι η DB11 αρκείται σε μια μικρή αναδιπλούμενη αεροτομή στο πίσω μέρος της, η οποία αρχίζει να εκτείνεται όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 145 χλμ. /ώρα, προκειμένου να την κάνει πιο σταθερή.

Ακόμα και όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί με όσα περισσότερα χλμ./ ώρα μπορεί -η τελική της φτάνει τα 322- ενώ μιας και μιλάμε για επιδόσεις σημειώστε και μια τιμή της τάξης των 3,9 δευτερολέπτων για το 0-100. Για λόγους σύγκρισης το αντίστοιχο νούμερο για την DB9 ήταν 4, 6 δεύτερα και αυτή η διαφορά πιστώνεται σχεδόν αποκλειστικά στον καινούργιο κινητήρα.

Σύγχρονο ταμπλό, σικ σχεδιασμός, πολυτελής διάκοσμος και τεχνολογικό υπόβαθρο από τη Mercedes. Πηγή: Aston Martin

Έναν υπερ- τροφοδοτούμενο V12 5.200 κυβικών με 2 turbo (o προκάτοχός του ήταν επίσης V12 αλλά ατμοσφαιρικός με 6.000 κυβικά, 517 ίππους και 620 Nm ροπής), ο οποίος αποδίδει 608 ίππους και 700 Nm, που κινούν τους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

Τo προφίλ της DB11 ολοκληρώνεται από το υπερ- πολυτελές και ιδιαίτερα κομψό εσωτερικό της των 2+2 θέσεων, στο οποίο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη, που δεν είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό αλλά ελεύθερη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης