ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H νέα βολίδα της Bugatti λέγεται Bolide και έχει τελική πάνω από 500 χλμ./ώρα

Αυτοκίνητο: H νέα βολίδα της Bugatti λέγεται Bolide και έχει τελική πάνω από 500 χλμ./ώρα

Η Bugatti τον τελευταίο καιρό παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη δραστηριότητα παρουσιάζοντας ειδικές εκδόσεις της Chiron, προκειμένου να διατηρήσει το ενδιαφέρον αλλά και να πουλήσει πιο ακριβά όσες κατασκευαστούν ακόμα, αλλά και πρωτότυπα. Τελευταίο στη σειρά η Bolide, που προορίζεται για χρήση σε πίστα και είναι αυτό που λέει το… όνομά της.

Βολίδα δηλαδή, που χρειάζεται μόλις 2,17 δεύτερα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα, τα 200 σε 4,36 και τα 500 χλμ./ ώρα σε μόλις 20,16 δεύτερα. Από αυτήν την εξωπραγματική ταχύτητα, η τελική της είναι ελαφρώς υψηλότερη, η Bolide ακινητοποιείται σε ακόμα πιο εντυπωσιακά 13,5 δεύτερα.

Προκειμένου να μπορεί να πετύχει αυτές τις επιδόσεις οι μηχανικοί της Bugatti έκαναν επιλογές και έλαβαν μέτρα προκειμένου να μειώσουν το βάρος από τα 1.995 κιλά που ζυγίζει η στάνταρ Chiron στα μόλις 1.240. Έτσι το πλαίσιο από ανθρακόνημα είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται, το αμάξωμα έχει πολλά ανοίγματα που συμβάλλουν και στη δημιουργία μιας ακόμα πιο δυναμικής εικόνας, ενώ χρησιμοποιήθηκαν και εδώ σε μεγάλο βαθμό τιτάνιο, μαγνήσιο και ανθρακονήματα. Ενδεικτικό της όλης προσπάθειας είναι το ότι όλες οι βίδες του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, προκειμένου να γλιτώσουν κάποια γραμμάρια από κάθε μια.

Φυσικά ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην αεροδυναμική. Έτσι για παράδειγμα η επιφάνεια της εισαγωγής αέρα στην οροφή της Bolide είναι επίπεδη. Όταν όμως ανέβουν τα χλμ./ ώρα δημιουργούνται φουσκάλες, που μειώνουν την αεροδυναμική της αντίσταση κατά 10% αλλά και της άντωσης κατά 17%. Ταυτόχρονα βελτιώνουν και τη ροή του αέρα προς την πίσω φτερούγα, που στα 320 χλμ./ ώρα δημιουργεί κάθετη δύναμη 1.800 κιλών.

Στο εσωτερικό, όπου τα πάντα παραπέμπουν σε αγωνιστικό LMP1, τα πεντάλ μετακινούνται κατά 150 χιλιοστά για να μπορεί να βρει ο οδηγός τη θέση πίσω από το τιμόνι που του ταιριάζει. Επίσης μπορεί να τοποθετηθεί και σύστημα HANS για τη σταθεροποίηση των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού.

Οι μηχανικοί της Bugatti ασχολήθηκαν επί οχτώ μήνες και με τον W16 των 8.000 κυβικών με τα τέσσερα turbo, πετυχαίνοντας την αύξηση της ισχύος του από τους 1.500 στους 1.850 ίππους -αυτό σημαίνει μια αναλογία κιλών ανά ίππο μόλις 0,67, τιμή κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή- και της ροπής από τα 1.600 στα 1.850 Nm. Στιγμιαία μάλιστα, στις 7.025 σ.α.λ. φτάνει και τα 2.000 Nm.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Bugatti με προκύπτουν από προσομοίωση σε υπολογιστή η Bolide θα μπορούσε να ολοκληρώσει το γύρο στο Nürburgring σε μόλις 5:23,1 λεπτά. Επίσης η γαλλική εταιρεία του ομίλου Volkswagen τη θεωρεί ως την άμεση διάδοχο της οχτακύλινδρης Type 35, που έχτισε το μύθο της κερδίζοντας, από το 1924 έως και το 1930, περισσότερους από 2.000 αγώνες.