ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To καινούργιο και πιο μικρό SUV της Audi, το Q2, ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

Λίγο καιρό πριν την επίσημη πρεμιέρα του ήταν ακόμα άγνωστο πως θα ονομαζόταν το εισαγωγικό SUV της Audi. Kι αυτό γιατί η επιθυμητή επωνυμία Q2, μαζί με την Q4 που επίσης ήθελε η γερμανική εταιρεία, ήταν στην κατοχή της Alfa Romeo.

Tελικά οι δύο εταιρείες ήρθαν σε συνεννόηση -οι Ιταλοί λέγεται πως πήραν ως αντάλλαγμα κάποιες άλλες ονομασίες που είχαν στο παρελθόν κατοχυρωθεί από τους Γερμανούς- και έτσι η γκάμα των SUV της Audi επεκτάθηκε με βάση μια λογική συνέχεια προς τα κάτω και το πολυ- αναμενόμενο Q2 παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στη Γενεύη. Όχι μόνο γιατί η εταιρεία ποντάρει πολλά σε αυτό, αλλά γιατί είναι και το πρώτο μοντέλο που έχει εξελίξει από λευκό χαρτί ο νέος αρχι- σχεδιαστής της μάρκας, ο Γερμανός Marc Lichte και δείχνει την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί στο μέλλον.

Με μήκος 4,19 μέτρων το Q2 είναι περίπου 20 εκατοστά πιο μικρό από το Q3, ενώ είναι μικρότερο και από το A3 Sportback. Αισθητικά δείχνει πιο νεανικό σε σχέση με τα μεγαλύτερα SUV της γκάμας, χωρίς όμως και να αποστασιοποιείται από τα οικογενειακά γνωρίσματα, με πρώτο και καλύτερο τη χαρακτηριστική single frame μάσκα, που εδώ, όπως άλλωστε και στο κορυφαίο Q7 έχει μια πιο τρισδιάστατη εμφάνιση.

Στο εσωτερικό ακολουθείται η ίδια λογική που έχει υιοθετηθεί π.χ. και στο επίσης καινούργιο Α4: μοντέρνες γραμμές και στυλ minimal, ενώ το μεταξόνιο των 2,69 μέτρων εγγυάται πως και οι επιβάτες του πίσω καθίσματος θα μετακινηθούν με άνεση. Όσο για τις αποσκευές τους τα τουλάχιστον 405 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι μια καθόλα καλή τιμή, με βάση τις διαστάσεις όσο και το χαρακτήρα του Q2. H άνεση πάντως εξασφαλίζεται και από τον εξοπλισμό διευκόλυνσης και διασύνδεσης, ενώ πλήρης είναι και αυτός που αφορά την ασφάλεια.

Σύγχρονες γραμμές και minimal στυλ για το εσωτερικό του νέου Audi Q2. Πηγή: Audi.

Από τους κινητήρες με τους οποίους μπορεί να εξοπλιστεί το Q2 το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ειδικά για την Ελλάδα, το παρουσιάζει ο νέος 3κύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών του ομίλου της Volkswagen που για την περίσταση αποδίδει 116 ίππους. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται τόσο μεγάλο downsizing στα premium SUV της μικρής- μεσαίας κατηγορίας, ενώ στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η χρήση του συγεκριμένου κινητήρα δεν θα ήταν εφικτή αν το βάρος του μικρότερου των τζιπ της Άουντι δεν ήταν μόλις 1.205 κιλά.

Τα μεγαλύτερα σύνολα βενζίνης είναι οι 1.4 και 2.0 TFSI με 150 και 190 ίππους αντίστοιχα, ενώ ο βασικός diesel είναι ο TDI των 1.600 κυβικών, με 116 άλογα και αυτός. Την πετρελαιοκίνητη γκάμα συμπληρώνουν οι δύο εκδόσεις του 2.0 TDI με 150 και 190 ίππους -αξιοσημείωτο είναι πως η διάρθρωση της απόδοσης είναι η ίδια για βενζίνη και πετρέλαιο.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic χρεώνεται σε κάθε περίπτωση επιπλέον, ενώ το ίδιο ισχύει και για την τετρακίνηση και σε συνδυασμό μόνο με τους κινητήρες των 150 ίππων, δηλαδή τον 1.4 TFSI και τον αντίστοιχο 2.0 TDI. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει διαθέσιμο και off road πακέτο με αυξημένη στα 200 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης