Αυτοκίνητο: Η αποχώρηση της Honda από τη Φόρμουλα 1 είναι μια κίνηση λογικής
Η Honda, σε συνέντευξη τύπου στα κεντρικά της γραφεία στο Τόκιο, ανακοίνωσε επίσημα την απόφασή της να αποχωρήσει μετά τέλος της σαιζόν 2021 από τη Φόρμουλα 1. Στην οποία επανήλθε το 2015 ως προμηθευτής κινητήρων.
Γεγονός είναι πως από την αρχή και κατά τη συνεργασία της με τη McLaren, με την οποία τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 είχε πολλές επιτυχίες και είχε κατακτήσει πολλούς τίτλους, οι οιωνοί δεν ήταν καλοί. Οι μηχανικοί της Honda αντιμετώπιζαν θέματα με την απόδοση των υβριδικών συνόλων τους και πότε στην ουσία δεν μπόρεσαν να βρεθούν στην κορυφή. Ούτε όταν το 2018 συνεργάστηκαν με την Τorro Rosso, ούτε και από το 2019 όταν η τελευταία πέρασε στη Red Bull και στην πορεία μετονομάστηκε σε Alpha Tauri.
Από το 2015 μέχρι τώρα οι επιτυχίες είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού: τέσσερις νίκες σε Γκραν Πρι για τη Red Bull, μια για την Alpha Tauri. Αντίθετα το κόστος της όλης εμπλοκής έχει σύμφωνα με τις πληροφορίες ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Η κατάσταση εξελίχθηκε ακόμα πιο άσχημα για τη Honda από τη στιγμή που μειώθηκε ο προϋπολογισμός εξέλιξης για όλες τις ομάδες, καθώς αυτό σημαίνει πως και να ήθελε δεν θα μπορούσε να επενδύσει προκειμένου να μειώσει τη διαφορά της από τους άλλους κατασκευαστές κινητήρων.
Η κατάσταση είναι ακόμα πιο ζοφερή αν λάβει κανείς υπόψη του πως από τη σαιζόν 2022 θα ισχύουν νέοι κανονισμοί, οπότε η απόφαση της αποχώρησης δείχνει να είναι μια απόλυτα λογική κίνηση από την πλευρά των Ιαπώνων. Οι οποίοι θα αξιοποιήσουν τα χρηματικά ποσά που θα εξοικονομήσουν από τη μη συμμετοχή τους στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην εξέλιξη μπαταριών αλλά και ενεργειακών κυψελών για τα μοντέλα παραγωγής τους. Στα οποία όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της Honda «θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία στη διαχείριση ενέργειας και την τεχνολογία των καυσίμων που αποκτήθηκε στη Φόρμουλα 1».