ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έκθεση Γενεύης: Πανδαισία αυτοκινήτων

Έκθεση Γενεύης: Πανδαισία αυτοκινήτων

Η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, η πρώτη μεγάλη διοργάνωση επί ευρωπαϊκού εδάφους άνοιξε τις πύλες της και όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές παρουσιάζουν τα νέα τους μοντέλα που σύντομα θα βρίσκονται στις κατά τόπους αντιπροσωπείες τους καθώς και τα τελευταία πρωτότυπά τους. Με στόχο να εντυπωσιάσουν και να κλέψουν το ενδιαφέρον του κοινού, αλλά και να βολιδοσκοπήσουν τις αντιδράσεις του σε καινούργια σχήματα αλλά και νέες κατηγορίες οχημάτων.

Αναμφίβολα ένα από τα αστέρια της έκθεσης της Γενεύης, ίσως και αυτό με την πιο έντονη λάμψη, θα είναι η νέα Bugatti Chiron. Όχι μόνο λόγω της εντυπωσιακής της εμφάνισης, της ακόμα πιο εντυπωσιακής ιπποδύναμης των 1.500 ίππων και τιμής των τελικά 2,863 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και γιατί η Bugatti παρουσιάζει πολύ σπάνια νέο μοντέλο.

Επίσης εντυπωσιακή και η καινούργια Aston Martin DB11, που διαθέτει αρκετή από τη λάμψη της DB10 του James Bond και δικαιολογεί απόλυτα όσους ισχυρίζονται πως τα μοντέλα της βρετανικής εταιρεία είναι από τα πιο όμορφα που κυκλοφορούν. Κινητήρας ένας καινούργιος V12 5.200 κυβικών με 2 turbo και περίπου 600 άλογα, ενώ στην πορεία θα προστεθεί και ο V8 των 4.000 κυβικών, επίσης με 2 turbo της Mercedes AMG.

ASTON MARTIN DB11 5

Πολύ όμορφες γραμμές και 600 άλογα για τη νέα Aston Martin DB11. Πηγή: Aston Martin

Μερικές κατηγορίες πιο χαμηλά η Porsche 911 R, μια συλλεκτική -θα κατασκευαστεί σε 911 αντίτυπα που μάλλον έχουν πουληθεί όλα- ατμοσφαιρική έκδοση της 911 με 500 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο, με την οποία η γερμανική εταιρεία προσθέτει άλλη μια έκδοχή του iconic μοντέλου της στη γκάμα της.

Υψηλών ιπποδυνάμεων συνέχεια με τη BMW M760Li xDrive, την top λιμουζίνα των Βαυαρών με τον V12 των 6.600 κυβικών και των 600 ίππων, αλλά και με το υπερ-πολυτελές εσωτερικό.

Top λιμουζίνα και μάλιστα συβαρίτικη είναι και η σημαντικά ανανεωμένη Bentley Mulsanne, η οποία μάλιστα απέκτησε πλέον και επιμηκυμένη εκδοχή για τους VIP επιβάτες του πίσω καθίσματός της, ενώ ο οδηγός -σωφέρ για την ακρίβεια- της θα έχει στη διάθεσή του μέχρι και 537 ίππους από τον κλασικό πια V8 των 6.750 κυβικών.

Λιμουζίνα, στην πρώτη της ευρωπαϊκή εμφάνιση παρουσίασε και η Volvo, το S90 μαζί με το αντίστοιχο στέισον το V90 και κινητήρες αποκλειστικά τετρακύλινδρους turbo 2.000 κυβικών, βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και υβριδικές εκδοχές τους που είναι και οι κορυφαίες της γκάμας.

Tα μοντέλα της Volvo θα είναι διαθέσιμα και στην Κίνα, ενώ αποκλειστικά για την κινεζική αγορά προορίζεται το VW Phideon, μια πολυτελής λιμουζίνα των 5,05 μέτρων, με τετρακίνηση και κινητήρα 3.000 κυβικών στην κορυφαία εκδοχή της.

Φυσικά πρωταγωνιστές στην Γενεύη δεν μπορεί παρά να είναι και τα SUV, με πρώτο και καλύτερο το Audi Q2, το μικρότερο και ιδιαίτερα φιλόδοξο crossover της γερμανικής εταιρείας, που έχει πιο νεανικό στυλ, διαστάσεις ελαφρώς μικρότερες από αυτές του Q3 και θα ξεκινά από τα 1.000 κυβικά και τα 116 άλογα, καθώς ο βασικός του κινητήρας θα είναι ο καινούργιος 3κύλινδρος 1.0 TFSI.

Toyota C HR

Νεανικό σχήμα με αμάξωμα αλά κουπέ για το Toyota C-HR. Πηγή: Toyota

Στους diesel η βάση θα είναι τα 1.600 κυβικά και οι επίσης 116 ίπποι, ενώ ανάλογη είναι η διάρθρωση της γκάμας και στo Seat Ateca, το πρώτο SUV στην ιστορία της ισπανικής εταιρείας.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το νέο SUV της Toyota το C-HR, με το ενδιαφέρον αλά κουπέ αμάξωμα και τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως είναι π.χ. τα πίσω φώτα. Το C-HR θα έχει και υβριδική εκδοχή, με το σύστημα πρόωσης να πρόερχεται από το Prius.

Καινούργιο τζιπ, το Kuga παρουσιάζει και η Ford, ενώ η Borgward, η παλιά γερμανική εταιρεία που αναγεννήθηκε με την βοήθεια κινεζικών κεφαλαίων εμπλούτισε τη γκάμα της με 2 μικρο- μεσαία SUV, που μάλιστα είναι και υβριδικά, το BX-5 που είναι κοντά στην κανονική παραγωγή και το κουπέ BX-6 TS.

Από κοντά και η Maserati, με το πρώτο SUV της ιστορίας της, τη Levante.