ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητα: Ο όμιλος Volkswagen μεταβιβάζει την Bugatti στην κροατική Rimac

Αυτοκίνητα: Ο όμιλος Volkswagen μεταβιβάζει την Bugatti στην κροατική Rimac

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία και μιας από τις απτές αποδείξεις για τις αλλαγές που θα επιφέρει η ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα λοιπόν με το βρετανικό περιοδικό car η μεγαλύτερη, βάση παραγωγής, αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, ο όμιλος της Volkswagen, θα μεταβιβάσει στη λιλιπούτεια κροατική Rimac, την εταιρεία του με το πιο βαρύ όνομα, την ιστορική Bugatti.

Η είδηση μπορεί να μην έχει επιβεβαιωθεί ακόμα επίσημα αλλά θεωρείται δεδομένη με τις ανακοινώσεις των δύο πλευρών να αναμένονται τις επόμενες μέρες. Ενδιαφέρον έχουν φυσικά τόσο ο λόγος αυτής της κίνησης όσο και ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί.

Ο λόγος δεν είναι φυσικά το ότι η Bugatti αποτελεί πολυτέλεια για οποιονδήποτε όμιλο, όσο κραταιός και αν είναι. Είναι οι εκπομπές ρύπων και οι μέσοι όροι που θα ισχύσουν στο άμεσο μέλλον και οι οποίοι επιφέρουν ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα. Από αυτήν τη σκοπιά η θρυλική γαλλική εταιρεία είναι βαρίδι για τον όμιλο Volkswagen, ενώ αντίθετα η κροατική Rimac, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά hyper cars, δεν έχει τέτοιο θέμα μιας και ισοσκελίζει τα πάντα.

Φυσικά το μέγεθος της Rimac είναι τέτοιο που δεν μπορεί να δικαιολογήσει ούτε την αγορά της Bugatti ούτε κάποιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι η μεταβίβαση της γαλλικής εταιρείας στην κροατική θα συνδυαστεί με ταυτόχρονη αύξηση του ποσοστού της Porsche, που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, από το 15% που είναι σήμερα στο 49,9%.

Αν επιβεβαιωθούν αυτά τα νούμερα οι Κροάτες θα διατηρήσουν τον έλεγχο της εταιρείας τους, η οποία διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε και η Porsche στις γνώσεις και την τεχνολογία της Rimac βασίστηκε για την Taycan, μιας και η ίδια δεν διέθετε αντίστοιχη. Επίσης θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιο πως η διάδοχος της Bugatti Chiron θα είναι ηλεκτρική, οπότε και εδώ η συμβολή των Κροατών θα είναι καταλυτική.

Η Bugatti της σύγχρονης εποχής αναγεννήθηκε το 1987 από τον Ιταλό επιχειρηματία Romano Artioli και το 1991 παρουσίασε την ακόμα και σήμερα εντυπωσιακή EB110. Το 1995 η εταιρεία κηρύχθηκε σε πτώχευση και το 1999, έπειτα από ενέργειες του Ferdinand Piech, πέρασε στον όμιλο Volkswagen.