Το λειτουργικό κόστος ενός hyper car είναι αναλογικά πιο ακριβό από την αγορά του
H καινούργια Bugatti Chiron που θα αποκαλυφθεί στα επόμενα 24ωρα στην έκθεση της Γενεύης, θα είναι ότι πιο γρήγορο και ακριβό θα μπορεί να αγοράσει κανείς, ενώ στην πορεία θα διεκδικήσει και το ρεκόρ ταχύτητας που κατέχει η προκάτοχός της Veyron.
Λογικά με την παρουσίαση και την έναρξη των πωλήσεων της Chiron κάποιες από τις συνολικά 450 Veyron που έχουν κατασκευαστεί θα είναι διαθέσιμες προς πώληση ως μεταχειρισμένες. Σε υψηλότατες φυσικά τιμές, που μπορεί να κυμαίνονται ανάλογα με την έκδοση και την κατάσταση, γύρω στα 1,5 εκατομμύρια ευρώ, ενδεχόμενα και πιο ψηλά.
Πολύ ακριβό σπορ η αγορά ενός hyper car του βεληνεκούς μιας Bugatti, ενώ αναλογικά ακόμα πιο ακριβή είναι η κατοχή και η συντήρησή του. Για παράδειγμα η αντικατατάσταση των ελαστικών. Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του θηρίου των έως και 1.200 ίππων και των 1.900 κιλών τα ειδικά εξελιγμένα για τη Veyron λάστιχα της Michelin αντέχουν από 3.500 έως το πολύ 15.000 χιλιόμετρα. Η ίδια η Bugatti προτείνει, για λόγους ασφαλείας, την αντικατάστασή τους κάθε 5.000 χιλιόμετρα ή έπειτα από οδήγηση με ταχύτητες κοντά στην τελική -απίθανο αυτό σε δημόσιο δρόμο, μιας και ξεπερνά τα 400 χλμ/ ώρα.
Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι οι τροχοί αφού βγουν πρέπει να σταλούν, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και αν βρίσκεται το αυτοκίνητο, στην έδρα της μάρκας, το γαλλικό Molsheim, προκειμένου να γίνει η αντικατάσταση των ελαστικών. Τα οποία χρεώνονται, χωρίς τα μεταφορικά κ.λπ., περίπου 24.000 ευρώ.
Έχουμε και συνέχεια όμως: εξαιτίας των μεγάλων καταπονήσεων αλλά και λόγω του πολύπλοκου συστήματος διατήρησης της δυνατότητας κίνησης και σε περίπτωση απώλειας της πίεσης ενός ελαστικού η Bugatti προτείνει στους κατόχους των αυτοκινήτων της τη συχνή αντικατάσταση των ζαντών. Οι οποίες κοστίζουν ούτε λίγο ούτε πολύ όσο μια λιμουζίνα της μεγάλης κατηγορίας, δηλαδή γύρω στις 50.000 ευρώ.
Η top ποιότητα, οι κορυφαίες επιδόσεις και η σπανιότητα συνοδεύονται από υψηλότατα λειτουργικά έξοδα. Πηγή: Bugatti
Από κει και πέρα το βασικό σέρβις, που γίνεται και σε εξουσιοδοτημένα ανά τον κόσμο συνεργεία και όχι αποκλειστικά και μόνο στη Γαλλία, κοστίζει τουλάχιστον 12.500 ευρώ, ποσό που από την πλευρά της εταιρείας δικαιλογείται από την πολύπλοκη τεχνολογία αλλά και από τις μεγάλες ποσότητες των λειτουργικών υγρών που αντικαθίστανται. Το αργότερο κάθε 2 χρόνια και μιλάμε για 52 λίτρα ψυκτικού υγρού και 42 λίτρα λιπαντικού.
Στα παραπάνω έξοδα πρέπει να προστεθεί φυσικά η ασφάλεια που για τέτοια αυτοκίνητα και ανάλογα και με το «ποινικό μητρώο» του οδηγού μπορεί να φτάσει και τις 30.000 ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ από την άλλη τα περίπου 120 ευρώ που απαιτούνται με τις τρέχουσες τιμές της αμόλυβδης για ένα φουλάρισμα ακούγονται ψίχουλα. Στο σημείο αυτό μια διευκρίνιση είναι απαραίτητη: στις ταχύτητες που μπορεί να κινηθεί η Veyron τα 120 αυτά λίτρα μπορούν να καταναλωθούν μέσα σε μόλις 15 λεπτά της ώρας!
Με όλα αυτά το λειτουργικό κόστος της Bugatti Veyron για κάθε χιλιόμετρο ανέρχεται από 15 έως 20 ευρώ...