ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Enyaq iV, το πρώτο ηλεκτρικό SUV Skoda, έχει άνετους χώρους και αυτονομία έως και 510 χιλιόμετρα

Η Skoda μπήκε για τα καλά στην ηλεκτρική εποχή της ιστορίας της, μιας και παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο της νέας γενιάς -έχει προηγηθεί το αντίστοιχο Citigo iV. Πρόκειται για το Enyaq iV, που ταυτόχρονα είναι και το πρώτο της ηλεκτρικό SUV και βασίζεται στο ειδικά εξελιγμένο για EVs μεταβλητό πλαίσιο MEB του ομίλου Volkswagen.

Από πλευράς μεγέθους το Enyaq iV παρεμβάλλεται μεταξύ του Octavia Sportwagon και του Kodiaq, ενώ αισθητικά οι γραμμές του είναι σύγχρονες, αποτελώντας την εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας. Προσεγμένη είναι και η αεροδυναμική του με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27, ενώ στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η φωτιζόμενη από 130 LED μάσκα Crystal Face. Η οποία είναι στάνταρ στην ειδική έκδοση λανσαρίσματος Founders Edition που θα κατασκευαστεί 1.895 φορές, νούμερο που προκύπτει από το έτος ίδρυσης της μάρκας, το 1895.

Η Crystal Face θα είναι στάνταρ και στην πιο σπορ έκδοση Enyaq vRS iV και προαιρετική στις 80 iV και ENYAQ 80x iV.

Στο εσωτερικό υπάρχει, αντί για τα κλασικά επίπεδα εξοπλισμού, η καινούργια προσέγγιση των Design Selections, που είναι συνολικά έξι (Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite και ecoSuite) και μπορούν να συνδυαστούν και με δέκα θεματικά πακέτα αυξάνοντας κατακόρυφα τις δυνατότητες εξατομίκευσης.

Η ελεύθερη οθόνη των 13,0 ιντσών -η πιο μεγάλη μέχρι στιγμής σε Skoda- του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό είναι αυτή που κυριαρχεί οπτικά, ενώ ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων. Πλήρης είναι και η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης Travel Assist καθώς και αυτό της αυτόματης στάθμευσης.

Η βασική έκδοση του Skoda Enyaq είναι η 50 iV που έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109 kW (148 ίππων) και 220 Nm στον πίσω άξονα και μπαταρία ιόντων λιθίου 55 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 340 χιλιόμετρα, ενώ στο Enyaq 60 iV ανεβαίνει στα 390 χιλιόμετρα χάρη στη μπαταρία των 62 KWh. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 132 kW (179 ίππους) και 310 Nm.

Τη μεγαλύτερη μπαταρία (82 kWh) και τη μεγαλύτερη αυτονομία (510 χιλιόμετρα κατά WLTP) την έχει το Enyaq 80 iV των 150 kW (204 ίπποι) και των 310 Nm, ενώ η ίδια μπαταρία στο τετρακίνητο 80x iV των 195 kW (265 ίπποι) καθώς και στο κορυφαίο και επίσης τετρακίνητο Enyaq vRS iV των 225 kW (306 ίπποι) εξασφαλίζει αυτονομία 460 χιλιομέτρων.

Από πλευράς επιδόσεων το σπορ Enyaq vRS iV χρειαζεται 6,2 δεύτερα για το 0-100 και έχει τελική 180 χλμ./ ώρα, την ίδια στιγμή που οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις περιορίζονται στα 160 χλμ./ ώρα.

Στην Ελλάδα το Enyaq iV θα είναι διαθέσιμο από την άνοιξη του 2021 και οι τιμές του θα ανακοινωθούν στην πορεία. Μια πρώτη ένδειξη πάντως αποτελούν οι 33.800 ευρώ από τις οποίες ξεκινά, προ επιδοτήσεων, στη Γερμανία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης