ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα Mercedes S-Class είναι πολυτελέστατη και high tech σε όλους τους τομείς

H νέα Mercedes S-Class είναι πολυτελέστατη και high tech σε όλους τους τομείς

H S-Class δεν είναι μόνο διαχρονικά η ναυαρχίδα της Mercedes αλλά και ένα μοντέλο επίδειξης των τεχνολογικών δυνατοτήτων της γερμανικής εταιρείας.Η ολοκαίνουργια, 11η γενιά της, ακολουθεί την ίδια λογική, θα είναι και πάλι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις μεταξονίου -στάνταρ και επιμηκυμένη- ενώ μετά από πολλά χρόνια δεν θα υπάρχει ούτε κουπέ αλλά ούτε και κάμπριο.

Οι βασικές γραμμές του αμαξώματος έχουν διατηρηθεί, όπως πλέον είναι σαφώς πιο καθαρές σύμφωνα με τις τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes και πιο κλασικές χάρη στον ελαφρώς πιο μεγάλο πίσω πρόβολο. Ταυτόχρονα η πιο χαμηλή και φαρδιά μάσκα την καθιστά πιο επιβλητική.

Ταυτόχρονα η νέα S-Class είναι και εξαιρετικά αεροδυναμική, με έναν συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,22, ενώ στα ιδιαίτερα γνωρίσματά της περιλαμβάνονται και οι (προαιρετικές) κρυφές χειρολαβές που κάνουν τη εμφάνισή τους μόλις πλησιάζει ο οδηγός και οι επιβάτες.

Το εσωτερικό είναι υπερ- πολυτελές και καινούργιο σε σχεδίαση, με ταμπλό εμπνευσμένο από τα γιότ, ενώ πλέον η οθόνη του συστήματος infotainment δεν αποτελεί οπτική συνέχεια του ψηφιακού πίνακα οργάνων αλλά είναι πολύ ωραία ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Στη στάνταρ εκδοχή της έχει διαγώνιο 11,9 ιντσών, η κορυφαία φτάνει τις 12,8 ίντσες και είναι OLED, ενώ υπάρχουν και δύο διαφορετικά Head Up Displays.

Ιδιαίτερα εξελιγμένα είναι και τα καθίσματα, ενώ από κει και πέρα υπάρχει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης -αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης είναι τρίτου επιπέδου- φυσικά το MBUX με τη ψηφιακή βοηθό με ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες και έλεγχο και από όσους κάθονται πίσω, καθώς και καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας. Πιο χαρακτηριστική από αυτές η παρουσία μετωπικών αερόσακων -για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία- και για όσους κάθονται πίσω.

Άλλο είναι ενδιαφέρον στοιχείο της ολοκαίνουργιας ναυαρχίδας της Mercedes είναι η τετραδιεύθυνσή της που εξασφαλίζει στην επιμηκυμένη έκδοση -μήκος 5,289 μέτρα, μεταξόνιο 3.216 χιλιοστά- διάμετρο στροφής μικρότερη των 10,9 μέτρων. Όσο σε ένα υπερ- μίνι δηλαδή.

Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει αρχικά δύο εκδόσεις βενζίνης με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V και στάνταρ τετρακίνηση. Κινητήρας είναι ο καινούργιος εξακύλινδρος σε σειρά της μάρκας των 3.000 κυβικών, με απόδοση 367 ίππων στην S 450 4MATIC και 435 ίππων στην S 500 4MATIC.

H βασική έκδοση diesel είναι η S 350 d, με κίνηση είτε στους πίσω είτε σε όλους τους τροχούς. Εδώ ο επίσης εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας πετρελαίου των 3.000 κυβικών αποδίδει 286 ίππους, ενώ στην S 400 d 4MATIC 330.

Στο μέλλον θα προστεθεί ο V8 των 4.000 κυβικών που θα έχει επίσης EQ Boost -έτσι ονομάζει η Mercedes τα συστήματα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης- οι plug-in υβρικές αλλά και η πλήρως ηλεκτρική EQS. Αυτές που καταργήθηκαν είναι οι AMG.