ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Γιατί η VW δίνει τόση έμφαση στην αεροδυναμική του ηλεκτρικού SUV ID.4;

Αυτοκίνητο: Γιατί η VW δίνει τόση έμφαση στην αεροδυναμική του ηλεκτρικού SUV ID.4;

Εδώ και αρκετό καιρό είναι γνωστό πως ο όμιλος Volkswagen αλλά και η μάρκα VW αυτή καθαυτή δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Κάνοντας μεγάλες επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα αλλά έχοντας και ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα παρουσίασης πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων.

Έτσι μετά από το ID.3, το οποίο μπορεί κανείς να παραγγείλει και στη χώρα μας και σε τιμές που ξεκινούν από τις 34.810 ευρώ με την επιδότηση του «Κινούμαι ηλεκτρικά», πολύ γρήγορα θα προστεθεί στη γκάμα της και το ID.4.

Το οποίο είναι επίσης φουλ ηλεκτρικό, βασίζεται και αυτό στο ειδικά εξελιγμένο για την ηλεκτροκίνηση μεταβλητό πλαίσιο MEB και απευθύνεται σε ένα πολύ πιο ευρύ κοινό, μιας και πρόκειται για SUV. Ενδιαφέρον είναι πως το ID.4 θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό VW που θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ, όπου και θα κατασκευάζεται στο μέλλον για την εγχώρια αγορά. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και στην Κίνα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του σχεδιασμού του ομίλου Volkswagen Klaus Zycoria το ID.4 αντιπροσωπεύει την εξέλιξη του design των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική του. Ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του έχει την πολύ καλή τιμή 0,28 και εδώ, όπως άλλωστε για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, υπάρχει ένας επιπλέον λόγος για να δοθεί έμφαση στην όσο το δυνατόν μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση.

Αυτός δεν είναι άλλος από την αύξηση της αυτονομίας. Όπως ακριβώς ένα αυτοκίνητο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου στις μεγάλες ταχύτητες όταν η αεροδυναμική του είναι καλή έτσι και ένα ηλεκτρικό χρειάζεται λιγότερη ενέργεια και η χωρητικότητα της μπαταρίας του εξασφαλίζει περισσότερα χιλιόμετρα κίνησης. Στην περίπτωση του ID.4 η επίσημη αυτονομία του, σύμφωνα με τις πιο ρεαλιστικές προδιαγραφές του WLTP, ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα.