ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με το νέο HR-V η Honda δηλώνει δυναμικά το παρόν στα μικρο- μεσαία SUV

Με το νέο HR-V η Honda δηλώνει δυναμικά το παρόν στα μικρο- μεσαία SUV

Μετά από σχεδόν 10 χρόνια το HR-V επιστρέφει στη γκάμα της Honda, εκπροσωπώντας την ιαπωνική εταιρεία στην κατηγορία των μικρότερων σε σχέση με το CR-V SUV. Για να είμαστε ειλικρινείς άργησε κιόλας, μιας και με τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου ήταν από τους πρωτοπόρους των σύγχρονων τζιπ.

Το νέο HR-V πάντως είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στα τρέχοντα δεδομένα, ενώ από πλευράς διαστάσεων -το μήκος του είναι 4,30 μέτρα- τοποθετείται στην καρδιά της πιο δημοφιλούς κατηγορίας παγκοσμίως. Αισθητικά είναι μοντέρνο και νεανικό, το αμάξωμά του έχει και μια δόση από κουπέ, που ενισχύεται από τις κρυφές πίσω χειρολαβές, καθώς και όλα τα οικογενειακά γνωρίσματα των τελευταίων μοντέλων της μάρκας -προσέξτε π.χ. τη μάσκα.

Σύγχρονη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, με ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως τους επιμηκυμένους αεραγωγούς μπροστά από το συνοδηγό και βέβαια την οθόνη των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό -είναι εξτρά μόνο στη βασική έκδοση- από την οποία ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του Honda Connect. Του ιδιαίτερα εξελιγμένου συστήματος και infotainment της ιαπωνικής εταιρείας που έχουμε δει και στο CR-V και στην κορυφαία εκδοχή του περιλαμβάνει και σύστημα πλοήγησης. Το λειτουργικό του σύστημα είναι Android, ενώ διαθέτει και προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, οι οποίες φυσικά μπορούν και να εμπλουτιστούν.

HONDA HR V 9

Ευανάγνωστα όργανα με το δακτύλιο γύρω από το ταχύμετρο να αλλάζει χρώμα ανάλογα με το πόσο Eco οδηγεί κανείς.

Ευανάγνωστος είναι και ο πίνακας οργάνων, με το χαρακτηριστικό δακτύλιο γύρω από το ταχύμετρο που αλλάζει χρώματα ανάλογα με το στυλ οδήγησης, ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει την καλή περιφερειακή ορατότητα, καθώς και την απροβλημάτιστη εργονομία. Οι επιβάτες με τη σειρά τους τους χώρους που έχουν στη διάθεσή τους για τους ίδιους, για τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ από 453 έως 1.026 λίτρα) και για τα μικρο- αντικείμενά τους. Η πρακτικότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα χάρη και στην παρουσία των Magic Seats, των πολύ έξυπνων πίσω καθισμάτων της Honda, στα οποία διπλώνουν οι πλάτες αλλά μπορούν να διπλώσουν και οι βάσεις, προκειμένου να διευκολυνθεί π.χ. η μεταφορά ποδηλάτων.

Το νέo HR-V είναι διαθέσιμο είτε με το γνωστό και καταξιωμένο diesel των 1.600 κυβικών και των 120 ίππων της Honda είτε με ένα καινούργιο ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης που αποδίδει 130 ίππους. Και οι δύοι κινητήρες κατορθώνουν να κινούν σβέλτα το 5θυρο αμάξωμα, με τις διαφορές μεταξύ τους να οφείλονται στα διαφορετικά χαρακτηριστικά απόδοσής τους. Έτσι ο 1.6 i-DTEC έχει, όπως περιμένει κανείς, περισσότερη ροπή από χαμηλά (300 Nm στις 2.000 σ.α.λ.), γεγονός που κολακεύει τις πρώτες εντυπώσεις, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός (επίσημη μέση κατανάλωση 4,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα). Από πλευράς επιδόσεων σημειώστε 10,1 δεύτερα για το 0-100 και μια τελική 192 χλμ./ ώρα.

HONDA HR V 25

Σύγχρονη, νεανική εμφάνιση με όλα τα οικογενειακά χαρακτηριστικά των σύγχρονων Honda.

Ο 1.5 VTEC, που αποδίδει 155 Nm ροπής στις 4.600 σ.α.λ. χρειάζεται περισσότερη δουλειά με το κιβώτιο -στάνταρ είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, στα εξτρά ένα αυτόματο CVT- από πλευράς οδηγού, ενώ και αυτός είναι οικονομικός (5,6 λίτρα/ 100 χλμ.) με βάση τα δεδομένα των συνόλων βενζίνης ανάλογου κυβισμού. Μάλιστα είναι ακόμα πιο οικονομικός (5,2 λίτρα) όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο που προαναφέραμε.

Αν ο οδηγός ασχοληθεί, όπως προαναφέραμε, λίγο με το κιβώτιο, μπορεί, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο HR-V, να ταξιδέψει άνετα και ξεκούραστα -σε αυτό συμβάλλει και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα- εκμεταλλευόμενος και την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά. Παράλληλα το έργο του υποστηρίζεται και διευκολύνεται από τα πολλά και εξελιγμένα ηλεκτρoνικά συστήματα ασφαλείας με το οποία μπορεί να εξοπλιστεί το καινούργιο SUV της Honda. Αυτό ισχύει και στις αστικές διαδρομές, μιας και το City-Brake Active System, που συμβάλλει στην αποφυγή ή τη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες (λειτουργεί μέχρι τα 32 χλμ./ ώρα) προ-φορτίζοντας αρχικά τα φρένα και ειδοποιώντας οπτικά και ακουστικά τον οδηγό πριν ακινητοποιήσει αυτόνομα το αυτοκίνητο, είναι στάνταρ.

Η διάθεση του πολύ ενδιαφέροντος νέου Honda HR-V στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει, σε τιμές που με απόσυρση διαμορφώνονται από τις 21.670 ευρώ για την έκδοση βενζίνης των 1.500 κυβικών και από τις 25.670 ευρώ για την 1.6 diesel, ενώ κατά την πάγια τακτική της ελληνικής αντιπροσωπείας της μάρκας το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται επιπλέον.