ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Delage επέστρεψε μετά από 70 χρόνια με ένα hypercar εμπνευσμένο από τη Φόρμουλα 1

Η Delage επέστρεψε μετά από 70 χρόνια με ένα hypercar εμπνευσμένο από τη Φόρμουλα 1

Οι άνθρωποι στον κόσμο που έχουν δει ένα Delage στο δρόμο πρέπει να είναι ελάχιστοι. Κι αυτό όχι μόνο γιατί η εταιρεία είχε σταματήσει τις δραστηριότητές της πριν από εφτά δεκαετίες αλλά και γιατί και τότε ήταν σπάνια και δυσεύρετα.

Με βάση την τάση όμως που θέλει βαριά ονόματα του παρελθόντος να αναβιώνουν, έστω και αν δεν λένε κάτι στους πιο πολλούς -χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η Hispano Suiza- η Delage έκανε την επανεμφάνισή της. Με ένα πραγματικά φουτουριστικό μοντέλο, εμπνευσμένο από τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 -ενδεικτικό για αυτό είναι οι εμπρός τροχοί που είναι έξω από το αμάξωμα- και τα μαχητικά τζετ -η οροφή του ανοίγει σαν καλύπτρα. Πρόκειται για το D12 που θέλει να είναι και το πιο γρήγορο υβριδικό υπερ- αυτοκίνητο που μπορεί να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους.

Το D12 λοιπόν, που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο, είναι αυστηρά διθέσιο, με το συνοδηγό να κάθεται πίσω από τον οδηγό, που θα περιβάλλεται από οθόνες και σύμφωνα με την εταιρεία θα κατευθύνει το αυτοκίνητο όχι με κλασικό τιμόνι αλλά με τη βοήθεια ενός joystick.

To Delage D12 θα κινείται από έναν γαλλικής προέλευσης V12, ο οποίος είναι ατμοσφαιρικός, με 7.600 κυβικά και 1.004 ίππους και θα συνδυάζεται τόσο με έναν ηλεκτροκινητήρα όσο και με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Θα είναι διαθέσιμος στις εκδόσεις GT και Club.

Στην πρώτη ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει 110 ίππους με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 1.115 ίππους, ενώ στην Club το αντίστοιχο μοτέρ θα αποδίδει μόλις 20 ίππους και θα ενεργοποιείται μόνο στις μανούβρες, κατά τη στάθμευση και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Έτσι εδώ η συνδυαστική απόδοση θα είναι με 1.010 ίππους μικρότερη αλλά μικρότερο κατά σχεδόν 90 κιλά θα είναι και το βάρος που συνολικά θα φτάνει τα 1.310 κιλά και θα το καθιστά πιο γρήγορο από το GT σε πίστες.

Στην εξέλιξη του Delage D12 μετείχε μεταξύ άλλων και ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 Jacques Villeneuve και η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το 2021. Θα κατασκευαστούν μόλις 30 με το καθένα να κοστίζει 2,3 εκατομμύρια δολάρια.