ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Γιατί η Ferrari έχασε τα δικαιώματα του σχεδιασμού της θρυλικής 250 GTO;

Στον κόσμο του αυτοκινητικού design ισχύει για την εικόνα και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων το επιχείρημα του «Use it or lose it» -σε ελεύθερη απόδοση «χρησιμοποίησέ το ή άφησέ το».

Αυτό στην πράξη και σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία σημαίνει πως αν κάποια στοιχεία ενός σχεδιασμού δεν έχουν αξιοποιηθεί από την εταιρεία που τα έχει παρουσιάσει πρώτη για μια πενταετία μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν και από άλλους.

Στην περίπτωση της 250 GTO η Ferrari δεν έχει χρησιμοποιήσει το design της ως βάση εδώ και πολλές δεκαετίες, με αποτέλεσμα όταν απαγόρευσε στην ιταλική Ares να παρουσιάσει μια σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού μοντέλου, που θα βασιζόταν στην 812 Superfast, η τελευταία κατέφυγε στο EUIPO (European Union Intellectual Protection). Tο Γραφείο Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και δικαιώθηκε πανηγυρικά, με αποτέλεσμα να μπορεί πλέον να κατασκευάσει το μοντέλο της, ενώ ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να κατασκευάσει ρέπλικες με μικρές μόνο οπτικές διαφοροποιήσεις από τον αρχέτυπο σχεδιασμό.

Η εξέλιξη αυτή σαφώς και είναι πλήγμα για τη Ferrari, μιας και η 250 GTO, που από το 1962 έως και το 1964 κατασκευάστηκε μόλις 36 φορές για την ομολογκασιόν της στο Group 3 των Αυτοκινήτων Τουρισμού, θεωρείται πως διαθέτει κλασικό σπορ σχεδιασμό. Ταυτόχρονα είναι και το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου, καθώς όποτε μια είναι διαθέσιμη προς πώληση βρίσκει άμεσα νέο ιδιοκτήτη -είναι εξαιρετικά δημοφιλής στον κύκλο των συλλεκτών- και συνήθως έναντι ποσού που δημιουργεί νέο ρεκόρ.

Το ότι η Ferrari διατηρεί τα δικαιώματα της σχεδίασης της 250 GTO για παιχνίδια και μοντέλα δεν ξέρουμε αν αποτελεί παρηγοριά.

Πάντως στο Maranello, την έδρα της Ferrari, τα στελέχη της πιο διάσημης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου μάλλον δεν έχουν δικαίωμα να παραπονιούνται. Κι αυτό γιατί απέκτησαν τα δικαιώματα χρήση της επωνυμίας Purosangue για το πρώτο SUV τους από μια κοινωφελή οργάνωση που την είχε κατοχυρώσει με την ίδια επιχειρηματολογία.

Αυτή είναι η σύγχρονη εκδοχή της 250 GTO από την Ares Design που βασίζεται στην 812 Superfast. Πηγή: Ares Design

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης