ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πιο δημοφιλές μοντέλο της VW, το SUV Tiguan, ανανεώνεται και γίνεται και υβριδικό

Το πιο δημοφιλές μοντέλο της VW, το SUV Tiguan, ανανεώνεται και γίνεται και υβριδικό

Μπορεί το Golf να είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τη Volkswagen και να είναι διαχρονικά το best seller της, όμως πέρυσι έχασε τα σκήπτρα από ένα SUV. Το Tiguan κατασκευάστηκε συνολικά 911.000 φορές, νούμερο που σημαίνει πως χονδρικά το ένα στα 10 αυτοκίνητα που πουλά ο όμιλος Volkswagen είναι Tiguan και πως κάθε 35 δεύτερα κάπου ανά τον κόσμο πωλείται ένα.

Το Tiguan στη δεύτερη πια γενιά του έχει συμπληρώσει μια πενταετία στην αγορά, οπότε μια ανανέωσή του ήταν επιβεβλημένη. Μάλιστα η έκτασή της είναι μεγαλύτερη σε σχέση με ένα κλασικό facelift, καθώς πέρα από τους προβολείς που έγιναν πιο στενοί και μοιάζουν με αυτούς του Golf, άλλαξε και η μάσκα που απέκτησε μια καμπυλότητα, τα φτερά αλλά και το καπό, που πλέον οπτικά αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με τη μάσκα. Ταυτόχρονα αυξήθηκε και το ύψος του εμπρός μέρους, ενώ πίσω πέρα από τα νέα φώτα αναγράφεται ολογράφως και το όνομα του μοντέλου.

Στο εσωτερικό και στις πιο ακριβές εκδόσεις η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 10,0 ιντσών και ο πίνακας οργάνων είναι φηφιακός. Καινούργιο είναι και το τιμόνι με τους διακόπτες αφής ενώ το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται πλέον από συρόμενους διακόπτες αφής, σαν και αυτούς του νέου Golf. Προαιρετικά διατίθενται μεταξύ άλλων το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης Travel Assist που είναι ενεργό μέχρι και τα 210 χλμ./ ώρα, καθώς και ένα premium ηχοσύστημα 450 Watt της Harman/ Kardon.

Από τους γνωστούς κινητήρες της γκάμας οι diesel των 2.000 κυβικών με τους 150 και τους 190 ίππους είναι πλέον οι Evo με το Twin Dosing, δηλαδή το διπλό ψεκασμού του πρόσθετου AdBlue, ενώ καινούργια προσθήκη είναι η plug-in υβριδική έκδοση. Το σύστημα πρόωσής της είναι το γνωστό του ομίλου Volkswagen και αποτελείται από τον 1.4 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 13,0 kWh. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 245 ίππους, ενώ καθαρά ηλεκτρικά καλύπτονται μέχρι 50 χιλιόμετρα με τελική ταχύτητα έως και 130 χλμ./ ώρα.

Καινούργια είναι και η κορυφαία σπορ έκδοση Tiguan R με 320 ίππους από τον 2.0 TSI, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στο βασικό εξοπλισμό. Μαζί και με την ενεργή ανάρτηση ACC -χαμηλωμένη εδώ κατά 10 χιλιοστά- και εξάτμιση με τέσσερις απολήξεις η οποία προαιρετικά μπορεί να είναι της Acrapovic. Η διαθέσιμη ροπή κατανέμεται τόσο στους δύο άξονες όσο και στους δύο πίσω τροχούς, με έλεγχο κατανομής «R-Performance Torque Vectoring». Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η άμεση επιλογή του προγράμματος οδήγησης R από ειδικό μπουτόν στο τιμόνι.

Το ανανεωμένο VW Tiguan θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους.