ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Tο νέο Citroen C4 θα είναι στην Ελλάδα προς τα τέλη της χρονιάς και ως ηλεκτρικό e-C4

Πιστή στο ραντεβού της η Citroen προχώρησε στην αναλυτική παρουσίαση του καινούργιου της μικρού- μεσαίου hatchback, του νέου C4 που στην πράξη αντικαθιστά δύο από τα προϋπάρχοντα μοντέλα της: το C4 Cactus και το συμβατικό C4.

Χαρακτηρίζω το προηγούμενο C4 ως συμβατικό γιατί το καινούργιο φέρνει μια άλλη προσέγγιση στα hatchback της κατηγορίας C που πριν την επέλαση των SUV μεσουρανούσαν. Έτσι πέρα από ένα ενδιαφέρον συνολικά σχήμα με εντυπωσιακή μάσκα και χαρακτηριστικούς προβολείς διαθέτει και αρκετά στοιχεία crossover, όπως π.χ. τη σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 15,6 εκατοστών αλλά και τα τονισμένα πλευρικά του προστατευτικά. Εδώ συνεχίζει την πρόσφατη παράδοση που έχει δημιουργήσει η γαλλική εταιρεία, ενώ από πλευράς διαστάσεων -το μήκος του φτάνει τα 4,36 μέτρα- τοποθετείται στο επίκεντρο της μικρής- μεσαίας κατηγορίας.

Ενδιαφέρον έχει και η διαμόρφωση του πίσω μέρους που παραπέμπει σε κουπέ, ενώ στο εσωτερικό επικρατεί η minimal λογική που έχουν υιοθετήσει τελευταία οι σχεδιαστές της μάρκας, με μια οθόνη αφής για το σύστημα infotainment στο κέντρο του ταμπλό και διαγώνιο έως 10,0 ίντσες και έναν επίσης μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων στις πιο πλούσιες εκδόσεις.

Για τους χώρους ένδειξη αποτελεί η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 380 έως και τα 1.250 λίτρα, ενώ πέρα από τις δυνατότητες διασύνδεσης και τα συστήματα υποβοήθησης το παρόν δίνουν και όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν το Citroen Advanced Comfort. Στοιχεία όπως τα αμορτισέρ με τα υδραυλικά στοπ ή τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα με τα νέας γενιά υλικά που είχαν παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο C4 Cactus.

Η βάση του καινούργιου C4 είναι το πλαίσιο CMP, που υποστηρίζει και την ηλεκτροκίνηση. Έτσι ευθύς εξαρχής θα είναι διαθέσιμο και το e-C4, η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του νέου Citroen που κινείται από τα στάνταρ σύστημα πρόωσης του είδους του ομίλου PSA. Δηλαδή από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων στον εμπρός άξονα και από μια μπαταρία 50 kWh που εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 350 χιλιομέτρων.

Σύγχρονο ταμπλό χωρίς πολλά φυσικά κουμπιά και με μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του. Πηγή: Citroen

Σε ένα wallbox των 11 kW και με τριφασικό ρεύμα 32 A η φόρτισή της θα διαρκέσει περίπου 5 ώρες, που γίνονται περίπου 15 σε οικιακή πρίζα με ασφάλεια 16 A. Σε δημόσιο φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) και ισχύος 100 kW και για φόρτιση στο 80% της χωρητικότητας χρειάζονται μόλις 30 λεπτά. To e-C4 έχει τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport), επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 9,7 δεύτερα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης είναι οι τρεις turbo εκδόσεις των 100,130 και 155 ίππων του 1.2 PureTech. Οι δύο πρώτες συνδυάζονται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο και αυτή των 130 ίππων προαιρετικά με το αυτόματο EAT8 των 8 σχέσεων που είναι στάνταρ σε αυτή των 155 ίππων. Στάνταρ είναι και στην έκδοση των 130 ίππων του diesel BlueHDI των 1.500 κυβικών, ενώ αυτή των 110 ίππων η μόνη επιλογή είναι το χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πορεία πάντως είναι πολύ πιθανό να δούμε τόσο υβριδικές όσο και plug-in υβριδικές εκδόσεις του νέου C4.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης