ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πιο επιτυχημένο αμερικάνικο αυτοκίνητο, το ημιφορτηγό Ford F-150, είναι πλέον και υβριδικό

Το πιο επιτυχημένο αμερικάνικο αυτοκίνητο, το ημιφορτηγό Ford F-150, είναι πλέον και υβριδικό

Το F-150 δηλώνει το παρόν στη γκάμα της Ford αδιάκοπα από το 1948, εδώ και 43 χρόνια είναι το απόλυτo best seller στις ΗΠΑ -πέρυσι πουλήθηκαν 896.526 μονάδες του- και τώρα παρουσιάστηκε η 14η κατα σειρά γενιά του. Η εμφάνισή της οποίας αποτελεί για τις ΗΠΑ αλλά και όχι μόνο, είδηση πρώτου μεγέθους.

Το ολοκαίνουργιο F-150 λοιπόν επιμένει παραδοσιακά στο κλασικό και ανθεκτικό πλαίσιο τύπου σκάλας, ενώ αν και έχουν αλλάξει όλα τα στοιχεία του αμαξώματός του -η Ford λέει χαρακτηριστικά πως είναι «στρατιωτικών προδιαγραφών» με ότι αυτό και αν σημαίνει- η εμφάνισή του δεν έχει διαφοροποιηθεί ηθελημένα σημαντικά από αυτήν του προκατόχου του.

Πάντως μιας και υπάρχουν πολλές εκδόσεις του υπάρχουν συνολικά και 11 διαφορετικές μάσκες προκειμένου να υπάρχει και διάκριση μεταξύ τους, ενώ διαφορετικά είναι και τα πίσω τους φώτα.

Το εσωτερικό έχει χώρους που θα κολάκευαν και λιμουζίνα, κάτι που ισχύει και για τον εξοπλισμό των κορυφαίων εκδόσεών του. Από κει και πέρα υπάρχουν πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης, συστήματα υποβοήθησης -μεταξύ αυτών και για το μανουβράρισμα τρέιλερ με τη βοήθεια κάμερας, αλλά και σύστημα αυτόνομης οδήγησης- μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό με διαγώνιο από 8,0 έως 12,0 ίντσες και μια σειρά από στοιχεία και λύσεις που το καθιστούν πραγματικό εργαλείο.

Για παράδειγμα διπλώνουν και οι βάσεις των πίσω καθισμάτων ώστε να μπορούν να μεταφερθούν με μεγαλύτερη ασφάλεια και αντικείμενα αξίας, στην κεντρική κονσόλα μπορεί να δημιουργηθεί μια επιφάνεια εργασίας που έχει χώρο ακόμα και για laptop 15,6 ιντσών, ενώ τα εμπρός καθίσματα μπορούν να ανακλιθούν προαιρετικά έως και κατά 180 μοίρες για να μπορούν οδηγός και συνοδηγός να ξεκουραστούν.

Επιπλέον κάμερες ελέγχουν την καρότσα, η πόρτα της οποίας υπάρχει και σε ενισχυμένη έκδοση προκειμένου να μπορεί να παίξει το ρόλο του πάγκου εργασίας. Για τη χρήση ηλεκτρικών εργαλείων υπάρχει παροχή ρεύματος μέσω της νέας γεννήτριας με την ονομασία Pro Power Onboard. Η παροχή ισχύος της είναι 2,0 kW στις στάνταρ εκδόσεις του F-150 και 2,4 kW και προαιρετικά 7,2 kW στην υβριδική.

FORD F 150 2021 3a

Διαμόρφωση που θα ταίριαζε ακόμα και σε πολυτελή λιμουζίνα. Κάτι που ισχύει τόσο για τους χώρους όσο και για τον εξοπλισμό των κορυφαίων εκδόσεων. Πηγή: Ford

Ναι, η νέα γενιά του ημιφορτηγού της Ford έχει και υβριδική έκδοση, την Power Boost. Εδώ ο EcoBoost των 3.500 κυβικών με τα δύο turbo συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 35 kW που βρίσκεται στο αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων -στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις- και με μια μικρή μπαταρία 1,5 kWh. Πρόκειται για την πιο ισχυρή έκδοση του ολοκαίνουργιου F-150 (μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινωθεί οι επίσημες τιμές απόδοσης) και για αυτή με τη μεγαλύτερη αυτονομία -1.126 χιλιόμετρα με βάση τις αμερικάνικες προδιαγραφές. Κάτι που οφείλεται λιγότερο στην οικονομία που εξασφαλίζει η υβριδική υποβοήθηση και περισσότερο στο τεράστιο ρεζερβουάρ των 139 λίτρων.

Ο βασικός κινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός V6 των 3.300 κυβικών, ακολουθεί ένας επίσης ατμοσφαιρικός V8 5.0 και οι bi-turbo EcoBoost των 2.700 και 3.500 κυβικών. Επίσης υπάρχει και ένας turbo diesel V6 με 3.000 κυβικά.

Το νέο Ford F-150 θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο, οπότε και θα ανακοινωθούν και οι τιμές του. Το μοντέλο της προηγούμενης πια γενιάς ξεκινά πάντως από 28.740 δολάρια προ φόρων…