ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το αειθαλές Lada Niva συνταξιοδοτείται στην Ευρώπη. Τι σχέση έχει η Renault με την απόφαση αυτή;

Το αειθαλές Lada Niva συνταξιοδοτείται στην Ευρώπη. Τι σχέση έχει η Renault με την απόφαση αυτή;

To Niva της Lada είναι το αυτοκίνητο που είναι τα περισσότερα χρόνια -αισίως 43 καθότι παρουσιάστηκε επίσημα το 1977- διαθέσιμο με το ίδιο αμάξωμα και με την ίδια φιλοσοφία και χαρακτήρα. Αυτό του σκληροτράχηλου και φτηνού τετρακίνητου.

Το οποίο χάρη στο κλασικό σύστημα μετάδοσής του, με τις κοντές σχέσεις με τη δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού του διαφορικού και λόγω και του αναλογικά μικρού του βάρος μπορεί να φτάσει πολύ πιο μακριά σε σχέση με πιο σύγχρονα, πιο τεχνολογικά εξελιγμένα, πιο δυνατά και πιο ακριβά τετρακίνητα.

Εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει μια φημολογία, που κατά καιρούς επανέρχεται στο προσκήνιο, σχετικά με ένα πιθανό αντικαταστάτη του Niva, που πέρα από όλα τα άλλα ήταν και το πρώτο τζιπ με αυτοφερόμενο πλαίσιο. Ταυτόχρονα στη γκάμα του υπάρχει, εδώ και κάποια χρόνια και μια πεντάθυρη έκδοση με μεγαλύτερο μεταξόνιο και καλύτερους χώρους που κυκλοφορεί κυρίως στη Ρωσία αλλά και σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές μαζί με την τρίθυρη. Στη χώρα μας το Lada Niva, επίσημα τουλάχιστον, δεν εισάγεται.

Μέχρι στιγμής οι φήμες όχι μόνο δεν έχουν επιβεβαιωθεί αλλά τo Niva, μαζί με ολόκληρη τη γκάμα της Lada θα αποσυρθεί από την Ευρώπη. Η μάρκα θα εξακολουθήσει βέβαια να υπάρχει και θα δραστηριοποιείται σε χώρες όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Χιλή, αλλά και σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης όπως η πατρίδα της Ρωσία αλλά και η Γεωργία.

Η απόσυρση του Niva από την Ευρώπη εκπλήσσει ακόμα περισσότερο από τη στιγμή που ο κινητήρας του των 1.700 κυβικών είχε έγκριση τύπου με τις προδιαγραφές Euro 6, αλλά η απόφαση είναι της Renault. Στην οποία ανήκει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της AvtoVAZ, που είναι η μητρική εταιρεία της Lada.

Η Renault λοιπόν αποφάσισε να θυσιάσει το Niva προκειμένου να μη συνεχίσει να «κλέβει» κάποιες πωλήσεις από το άλλο προσιτό SUV που υπάρχει στη γκάμα του ομίλου της, το Duster της ρουμανικής Dacia.

Φυσικά δεν μπορεί να γίνεται λόγος για αναθεώρηση αυτής της απόφασης στο μέλλον μιας και όπως προαναφέραμε ο τυχόν διάδοχος του Niva είναι ένα από τα μυστήρια της σύγχρονης αυτοκίνησης.