ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H μικρή Ferrari έχει μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από τους κολοσσούς GM, FCA και Ford

H μικρή Ferrari έχει μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από τους κολοσσούς GM, FCA και Ford

Η Ferrari είναι η πιο διάσημη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως αλλά σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη κανείς δεν θα πίστευε πως η αξία της ξεπερνά αυτήν κολοσσών με παραγωγή εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίως. Κολοσσών όπως η FCA (Fiat Chrysler), η Ford και η General Motors.

Πέρυσι λοιπόν η Ferrari κατασκεύασε για πρώτη φορά περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα, ενώ το ποσό κέρδους της ξεπέρασε τις 90.000 ευρώ ανά μονάδα που πούλησε -πολλαπλάσιο από αυτό κάθε άλλης εταιρείας. Φέτος και κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, με το εργοστάσιό της κλειστό, οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση κατά 4,6% και τα κέρδη της έφτασαν μέχρι στιγμής τα 166 εκατομμύρια ευρώ.

Με την ανακοίνωση των πιο πρόσφατων αποτελεσμάτων η μετοχή της έκανε πραγματικό ράλι με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να ξεπεράσει έστω και για λίγο τα 30,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το αντίστοιχο ποσό για τη General Motors είναι 29,3 δισ. δολάρια, και για τις FCA και Ford τα 19,2 και 13 δισ. δολάρια αντίστοιχα, ενώ μπροστά από τη Ferrari βρίσκεται μόνο η Tesla, στα 142,4 δισ. δολάρια, η οποία όμως έχει ένα τελείως διαφορετικό προφίλ.

Το μέλλον της Ferrari πάντως δείχνει ευοίωνο, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει -και λόγω κορωνοϊού- στη Φόρμουλα 1. Κι αυτό γιατί έχει ήδη προγραμματίσει δύο νέο μοντέλα για το 2020, ενώ στη συνέχεια αναμένεται και το SUV της που αναμένεται να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της.

Γεγονός είναι, πάντως, πως η εμβληματική ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία διανύει μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας της. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης το 1988, τη χρονιά που απεβίωσε ο ιδρυτής της Enzo Ferrari, είχε πουλήσει 4.001 αυτοκίνητα, ενώ πέντε χρόνια αργότερα, το 1993, οι πωλήσεις της είχαν μειωθεί δραματικά, στις μόλις 2.345 μονάδες.