ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Για ποιο λόγο οι αυτοκινητοβιομηχανίες με έντονη παρουσία στην Κίνα είναι πλέον σε καλύτερη μοίρα;

Μετά την πανδημία του κορωνοϊού και παρόλο που ο κίνδυνος δεν έχει περάσει, οι πάντες προσπαθούν να επιστρέψουν στη λεγόμενη κανονικότητά τους. Το ίδιο συμβαίνει και με την αυτοκινητοβιομηχανία, αν και οι προβλέψεις για μια γρήγορη ανάκαμψη δεν θα ευοδωθούν στο επόμενο δίμηνο, μιας και πολλά από τα εργοστάσια εξακολουθούν να λειτουργούν με μειωμένο δυναμικό.

Σύμφωνα με έρευνες, όπως αυτή της LMC Automotive, η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων θα μειωθεί κατά 20% στις συνολικά 71 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλες οι εταιρείες θα δουν τη δική τους παραγωγή να μειώνεται τόσο ακριβώς.

Αυτό οφείλεται στο ότι δεν δραστηριοποιούνται όλες παραγωγικά στις ίδιες περιοχές, με το μειονέκτημα να το έχουν όσες επικεντρώνονται κυρίως στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και την Ινδία και λιγότερο στην Κίνα. Και αυτό γιατί τελικά η πανδημία του κορωνοϊού είχε πολύ μεγαλύτερες συνέπειες στη Γηραιά Ήπειρο και στη Βόρειο Αμερική. Τόσο από πλευράς ζωών όσο και οικονομικών συνεπειών. Για παράδειγμα τον Απρίλιο στην Ευρώπη τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων ήταν κλειστά σε ποσοστό 90%. Στην Κίνα αντίστοιχα το lockdown των παραγωγικών μονάδων και μικρότερης διάρκειας ήταν τελικά και περιορίστηκε αποκλειστικά στην επαρχία Hubei.

Τα παραπάνω θα επηρεάσουν ιδιαίτερα την FCA (Fiat Chrysler Automobiles), που έχει τα περισσότερα από τα εργοστάσιά της στην Ιταλία και τις ΗΠΑ και η οποία θα δει την ετήσια παραγωγής της να μειώνεται έως και κατά 29%. Υψηλή, της τάξης του 25 και του 24% αντίστοιχα, θα είναι η μείωση και για τις Renault- Nissan και τον όμιλο PSA που έχουν τις πιο πολλές μονάδες παραγωγή τους στη Νότια Ευρώπη (Γαλλία, Ισπανία), ενώ για τις Ford και Honda οι προβλέψεις κάνουν λόγο για μείον 23 και 22% αντίστοιχα.

Με βάση πάντα τις εκτιμήσεις σε δύσκολη θέση θα βρεθεί η Suzuki που με τη Maruti έχει πολύ έντονη παρουσία στην Ινδία, όπου το lockdown ήταν και μεγάλης διάρκειας και ιδιαίτερα αυστηρό. Κάτι που θα μπορεί να της κοστίσει έως και το 33% της ετήσιας παραγωγής της.

Οι κατασκευαστές με έντονη παραγωγική δραστηριότητα στην Κίνα από την άλλη θα επηρεαστούν πολύ λιγότερο στο συγκεκριμένο τομέα. Για την κινεζική SAIC και τη GM οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 15%, για τη Hyundai 16%, για τη BMW και τον όμιλο Volkswagen από 18%, για τη Mercedes 19% και για την Toyota 20%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης