ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτή η BMW X5 κινείται με υδρογόνο, λέγεται i-Hydrogen Next και θα είναι διαθέσιμη σε δύο χρόνια

Η BMW θεωρεί πως στο μέλλον δεν θα υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες αλλά πως θα συνυπάρχουν διάφορες καθαρές μορφές κίνησης. Μια από αυτές θα είναι και οι ενεργειακές κυψέλες με καύσιμο το υδρογόνο και για την εξέλιξη αυτοκινήτων αυτού του τύπου συνεργάζεται στενά με την Toyota και χρησιμοποιεί σε σημαντικό βαθμό την τεχνολογία που έχει εξελίξει η τελευταία.

Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είναι σαφώς πιο επιθετική στο συγκεκριμένο τομέα, μιας και το δικό της υδρογονοκίνητο μοντέλο, το Mirai, έχει περάσει ήδη στη δεύτερη γενιά του. Η BMW δείχνει σαφώς πιο συγκρατημένη μιας και το δικό της FCV (Fuel Cell Vehicle- αυτοκίνητο ενεργειακών κυψελών), που θα ονομάζεται i-Hydrogen Next, θα είναι διαθέσιμο το 2022 και σε περιορισμένο αριθμό. Και αυτό γιατί οι Βαυαροί πιστεύουν πως πρέπει πρώτα να δημιουργηθούν υποδομές και πως οι ενεργειακές κυψέλες θα είναι αρχικά πιο αποδοτικές σε βαρέα οχήματα που δεν μπορούν εύκολα να φορτίζουν τις μπαταρίες του σε κάποιο ηλεκτρικό δίκτυο ή ταχυφορτιστή.

Το BMW i-Hydrogen Next λοιπόν θα βασίζεται στην τρέχουσα Χ5 και όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες και τα σκίτσα θα έχει δύο δεξαμενές με μέγιστη χωρητικότητα 6 λίτρων στις οποίες θα αποθηκεύεται υδρογόνο σε υγρή μορφή και υπό πίεση 700 bar. Η ιδιαίτερα μεγάλη πίεση είναι και ο λόγος που οι δεξαμενές αυτές είναι τόσο ογκώδεις, ενώ η πλήρωσή τους διαρκεί περίπου 4 λεπτά, χρόνος που εξασφαλίζει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τα αμιγώς BEV(Battery Electric Vehicle).

Κάτω από το καπό της X5 FCV υπάρχει η συστοιχία των ενεργειακών κυψελών που από το αποθηκευμένο υδρογόνο και το οξυγόνο της ατμόσφαιρας παράγει μέσω χημικών δράσεων ηλεκτρική ενέργεια. Που τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της 5ης γενιάς της BMW η απόδοση του οποίου φτάνει τα 125 kW (170 ίπποι). Μέρος της ενέργειας που παράγεται αποθηκεύεται και σε μια μπαταρία ανάλογη αυτής των υβριδικών αυτοκινήτων, ενώ σε αυτήν καταλήγει και η ενέργεια που ανακτάται μέσω της πέδησης. Η ενέργεια της μπαταρίας αποδίδεται στο σύστημα πρόωσης όταν υπάρχει ανάγκη, π.χ. σε κάποια προσπέραση. Με τον τρόπο αυτό η απόδοση μπορεί να φτάσει και τη μέγιστη τιμή των 374 ίππων.

Όπως προαναφέραμε η BMW θα κατασκευάσει μέσα στο 2022 κάποιες μονάδες του i-Hydrogen Next. Για το μέλλον πάντως και πιο συγκεκριμένα για μετά το 2025 προγραμματίζει την κανονική παραγωγή μοντέλων με ενεργειακές κυψέλες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης