Πόσο έχουν περιοριστεί οι μετακινήσεις των Ευρωπαίων και όχι μόνο λόγω του κορωνοϊού;
H καραντίνα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στην οποία έχει υποβληθεί η υποβάλλεται το 1/3 του πληθυσμού του πλανήτη, μιλάμε για πάνω κάτω 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους, έχει σαν άμεση συνέπεια τη μείωση των μετακινήσεών μας στις απολύτως απαραίτητες. Και αν…
Ποια είναι όμως η πραγματική κατάσταση στους δρόμους των πόλεων που πραγματικά πλήττονται ιδιαίτερα; Πόσο έχει μειωθεί η κίνηση σε σχέση με πριν την πανδημία; Η σύγκριση μεταξύ των δεδομένων της 24ης Ιανουαρίου και της 20ης Μαρτίου βασίζονται σε στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η TomTom και τα οποία προέρχονται από τα συστήματα πλοήγησης που είναι εγκατεστημένα σε πολλά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους -ανάλογα με τη χώρα το ποσοστό κυμαίνεται από το 10 έως και το 20% του συνόλου.
Με βάση τα στοιχεία αυτά λοιπόν στο Μπέργκαμο, που έχει πληγεί ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό και στο Μιλάνο η κίνηση στους δρόμους είναι μόλις το 17% αυτής προ πανδημίας. Αν συνυπολογίσουμε και την αυξημένη κίνηση κρατικών οχημάτων κάθε είδους αυτό σημαίνει πως πρακτικά δεν κυκλοφορούν παρά ελάχιστα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης. Το ίδιο ισχύει και για τη Μαδρίτη (18%), ενώ ελαφρώς περισσότερη κίνηση υπάρχει στο Παρίσι (20%). Στη Βιέννη, όπου η κατάσταση είναι καλύτερη η κίνηση έχει μειωθεί λίγο κάτω από το μισό, στο 43%, ενώ στο Μόναχο και στο Βερολίνο, παρά το μεγάλο αριθμό νοσούντων στη Γερμανία -αντίθετα ο αριθμός των θανάτων είναι εξαιρετικά μικρός- κυκλοφορεί το 62% των οχημάτων σε σχέση με πριν την πανδημία.
Γεγονός είναι πως στις μέρες που έχουν μεσολαβήσει από τις 20 Μαρτίου η κίνηση στους δρόμους των πόλεων αυτών, αλλά και στις δικές μας μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας, είναι πολύ πιθανό να έχει διαμορφωθεί σε ακόμα πιο χαμηλά επίπεδα.
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει πολύ μεγάλες επιπτώσεις και στην πολιτική αεροπορία. Έτσι στη 12η εβδομάδα του 2020 (16 με 22 Μαρτίου) το σύνολο των πτήσεων, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 και με βάση δεδομένα του Flightradar24, είναι μειωμένο κατά 31% και έπεται συνέχεια.
Σε ότι αφορά την ναυσιπλοία ιδιαίτερα μεγάλο είναι το πρόβλημα στις κρουαζιέρες, που το περασμένο χρονικό διάστημα είχαν αυξήσει κατακόρυφα τη δημοτικότητά τους, καθώς ελάχιστα από τα μεγάλα πλοία του είδους, με μήκος πάνω από τα 150 μέτρα, είναι ακόμα εν ενεργεία.