Downsizing και εξηλεκτρισμός και για τα super cars: μόλις 3.000 κ.εκ. ο νέος V6 της Aston Martin
Η εξέλιξη ενός κινητήρα ποτέ δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Πόσο μάλλον τώρα που οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές. Από αυτή τη σκοπιά, λοιπόν, η παρουσίαση ενός νέου συνόλου και μάλιστα από μια εταιρεία σαν την Aston Martin είναι μια σημαντική είδηση, ειδικά δε από τη στιγμή που ο τελευταίος κινητήρας που είχαν εξελίξει οι Βρετανοί μόνοι τους είναι ολόκληρα 52 χρόνια πίσω, το 1968.
Από τότε μέχρι τώρα έχουν έρθει τα πάνω κάτω και αυτό φαίνεται και από το ότι το νέο σύνολο της Aston Martin έχει μόλις έξι κυλίνδρους σε V και μόνο 3.000 κυβικά. Από την άλλη έχει δύο turbo και μπορεί να αποτελεί τμήμα τόσο ενός υβριδικού όσο και ενός plug-in υβριδικού συστήματος πρόωσης.
Στα ιδιαίτερα γνωρίσματά του είναι η σχεδίαση του επονομαζόμενου «hot V». Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζονται οι κινητήρες στους οποίους η πολλαπλή εξαγωγή κατευθύνεται προς το εσωτερικό του V που σχηματίζουν οι κύλινδροι, ενώ εκεί βρίσκονται και οι δύο για την περίσταση υπερ- συμπιεστές.
Η συγκεκριμένη διάταξη διευκολύνει τον εξηλεκτρισμό και όπως λένε και οι μηχανικοί της Aston Martin τους εξυπηρετεί καλύτερα στη επίτευξη των καινούργιων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων. Ταυτόχρονα περιορίζει και τις διαστάσεις του κινητήρα -περιορισμένο είναι και το βάρος πάντως των μόλις 200 κιλών- γεγονός που δίνει στους μηχανικούς τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν σε διαφορετικά πλαίσια και σε μοντέλα με ποικίλους χαρακτήρες.
Αυτό άλλωστε ήταν ευθύς εξαρχής η επιδίωξη της βρετανικής εταιρείας, που έχει σκοπό να προσαρμόζει και τη συνδυαστική του απόδοση του συστήματος πρόωσης, μέρος του οποίου θα είναι ο νέος V6, στο εκάστοτε μοντέλο που θα κινεί.
Η πρεμιέρα του πάντως θα γίνει με την Valhalla που θα παρουσιαστεί, εκτός απροόπτου, το 2022 και θα έχει περισσότερους από 1.000 ίππους.