ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Θα είναι η πανδημία του κορωνοϊού το οριστικό τέλος των εκθέσεων αυτοκινήτου;

Θα είναι η πανδημία του κορωνοϊού το οριστικό τέλος των εκθέσεων αυτοκινήτου;

Η έκθεση της Γενεύης είναι από το 1905 ένα από τα σημεία αναφοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι αδίκως, μιας και μετρά εκατοντάδες πρεμιέρες σημαντικών και λιγότερο σημαντικών μοντέλων, παρουσίες εκατοντάδων κατασκευαστών και εκατομμυρίων συνολικά επισκεπτών.

Ακόμα όμως και μια τόσο σημαντική έκθεση, η οποία επιπρόσθετα είναι και η πρώτη μεγάλη της χρονιάς στην πάντα καθοριστική για την αυτοκινητοβιομηχανία Ευρώπη, ήταν υπό αμφισβήτηση. Οι λόγοι; Πολλοί και διάφοροι. Από το αυξημένο κόστος συμμετοχής και το μη βολικό timing παρουσίασης νέων μοντέλων για κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι την πρεμιέρα πολλών από τα νέα αυτό μοντέλα στο διαδίκτυο. Ακόμα και μήνες πριν την εμφάνισή τους σε κάποια έκθεση. Πόσο μάλλον στις κατά τόπους αντιπροσωπείες.

Και εκεί που υπήρχε η αμφισβήτηση και ο προβληματισμός για το μέλλον αυτού του παραδοσιακού τρόπου προβολής των νέων αυτοκινήτων ήρθε και ο κορωνοϊός. Για να ακυρώσει την έκθεση και μετά από έναν μικρής χρονικής διάρκειας προβληματισμό να στρέψει τους κατασκευαστές σε εναλλακτικούς τρόπους για την επίσημη παρουσίαση των προϊόντων τους αλλά και των μελλοντικών τους σχεδίων καταρχήν στους δημοσιογράφους. Κυρίως με online πρεμιέρες και συνεντεύξεις τύπου και λιγότερο με ειδικές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν εν τάχει κάπου όπου ο κίνδυνος (τότε, στις αρχές του Μαρτίου) ήταν σαφώς μικρότερος.

Χάσαμε τίποτα από την πληροφόρηση που χρειαζόμαστε για τη σωστή ενημέρωση; Όχι. Ίσα, ίσα γλιτώσαμε το σπρωξίδι, μιας και όλοι μαζεύονται γύρω από ένα σκεπασμένο αρχικά αυτοκινήτου και περιμένουν την αποκάλυψή του, λες και αν το δουν με την άνεσή τους πέντε λεπτά αργότερα θα χάσουν κάτι. Αφήστε που όπως προανέφερα τα περισσότερα τα γνωρίζουν, όπως και όσοι τους διαβάζουν, μέρες πριν.

Έχασαν όσοι στην πορεία δεν επισκέφθηκαν την έκθεση κάτι; Ναι. Το όποιο σόου και τη δυνατότητα να δουν μέσα σε δύο, τρεις ή και περισσότερες ώρες όλα σχεδόν τα μοντέλα που τους ενδιαφέρουν, καινούργια και καθιερωμένα, το ένα μετά το άλλο.

Εδώ όμως υπάρχει ένα μεγάλο αλλά: οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο γίνονται όλο και πιο λίγοι. Στη έκθεση της Φρανκφούρτης που πλέον θα διοργανώνεται στο… Μόναχο για παράδειγμα, που είναι και πολύ πιο μεγάλη από αυτή της Γενεύης και γίνεται και κάθε δύο χρόνια, μέσα σε μια δεκαετία οι επισκέπτες μειώθηκαν στους μισούς. Και η τάση είναι πτωτική, οπότε και εδώ άλλα κανάλια ενημέρωσης με πρώτο και καλύτερο το internet έχουν την πρωτοκαθεδρία.

Με όλα αυτά είναι σαφές πως για τις εκθέσεις αυτοκινήτου ισχύει η ρήση «ήταν στραβό το κλίμα το έφαγε και ο γάϊδαρος», όπου τη θέση του γαϊδάρου την καταλαμβάνει ο κορωναϊός. Ο οποίος αν δεν προκαλέσει το τέλος τους θα λειτουργήσει καταλυτικά προς την μετάλλαξή τους σε κάτι διαφορετικό και σίγουρα πιο διαδραστικό. Τύπου Goodwood Festival of Speed, που ξεκίνησε σχεδόν για πλάκα και έχει εξελιχθεί σε mega event.