Στοπ της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη λόγω κορωνοϊού
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει καθολικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Έτσι η μια μετά την άλλη αναγκάζονται να κλείσουν τα εργοστάσιά τους ή να παίρνουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα προκειμένου να κλείσουν τις επόμενες ημέρες.
H διακοπή της λειτουργίας είναι απαραίτητη για την προστασία των εργαζομένων από την πανδημία του κορωνοϊού, ενώ από την άλλη οι οικονομικές επιπτώσεις είναι ακόμα απροσδιόριστες. Κι αυτό γιατί η πρόθεση είναι τα εργοστάσια να κλείσουν μέχρι τα τέλη Μαρτίου αλλά το πιθανότερο είναι ότι τα ρολά θα παραμείνουν κατεβασμένα τουλάχιστον και στις αρχές Απριλίου. Και όταν ανοίξουν και πάλι θα χρειαστεί φυσικά ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι να φτάσουν τους κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας του.
Με την προϋπόθεση φυσικά πως θα λειτουργούν και τα εργοστάσια των προμηθευτών τους, αν και μέχρι στιγμής αρκετοί από τους μεγάλους του κλάδου όπως οι Bosch, Continental, Valeo και ZF Friedrichshafen έχουν ανακοινώσει πως κάποιες από τις μονάδες παραγωγής τους θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν.
Όπως σε λειτουργία παραμένουν τα σουηδικά εργοστάσια της Volvo, παρόλο που η μάρκα έκλεισε αυτό στο Βέλγιο, όπου κατασκευάζεται το XC40 και υπάρχει και η πρώτη γραμμή παραγωγής μπαταριών της εταιρείας.
Το κλείσιμο των εργοστασίων συνδυάζεται πάντως και με μια μείωση των πωλήσεων που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, της ένωσης των Ευρωπαίων κατασκευαστών, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,2% στις 1.067.000 μονάδες το Φεβρουάριο, ενώ πτωτικός, κατά 7,4% ήταν και ο Ιανουάριος.