Μπορεί το σύστημα κλιματισμού ενός αυτοκινήτου να απομονώνει τον κορωνοϊό;
Η επιδημία του κορωνοϊού τρομοκρατεί κυριολεκτικά την υφήλιο με την ταχύτητά της εξάπλωσής του, ενώ από τις χώρες που έχουν πληγεί ιδιαίτερα είναι και η Κίνα, από την οποία, άλλωστε, ξεκίνησε και ο συγκεκριμένος ιός.
Στη μεγάλη ασιατική χώρα και ειδικά στις επαρχίες της που θεωρούνται το λίκνο της επιδημίας, η ζωή και η οικονομία έχουν παραλύσει και οι εταιρείες, ανεξαρτήτως πεδίου ενασχόλησης, ψάχνουν τρόπους προκειμένου να μπορέσουν να στηρίζουν τις πωλήσεις τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό η Geely, ο κολοσσιαίος κινεζικός όμιλος στον οποίο ανήκουν εξ ολοκλήρου και μεταξύ άλλων η Volvo και η Lotus καθώς και το 10% της Daimler.
Η Geely λοιπόν παρουσίασε πριν από περίπου 2 εβδομάδες, πιο συγκεκριμένα στις 24 Φεβρουαρίου, διαδικτυακά ένα καινούργιο SUV, που ονομάζεται Icon. Διαθέτει, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, ένα νέο, έξυπνο σύστημα κλιματισμού που έχει τη δυνατότητα να απομονώνει τον κορωνοϊό, καθώς η πιστοποίησή του είναι η N95. Αυτό σημαίνει πως μπορεί και κατακρατά σε ποσοστό 95% μικρο-οργανισμούς και σωματίδια ή όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Κινέζοι «ελαχιστοποιεί τα βακτήρια και τους ιούς στον αέρα της καμπίνας».
Σε μια περίοδο όπου κυριαρχεί ο τρόμος της εξάπλωσης του κορωνοϊού τα παραπάνω ακούγονται εντυπωσιακά καλά για να είναι αληθινά και αυτό είχε φυσικά αντίκτυπο και στις πωλήσεις του Icon: μέσα στις πρώτες ώρες από την παρουσίασή του, την οποία παρακολούθησαν εκατομμύρια Κινέζοι, κατατέθηκαν ηλεκτρονικά 50.000 παραγγελίες. Και στην πορεία προστέθηκαν και άλλες.
Το ερώτημα είναι βέβαια αν ένα τέτοιο σύστημα είναι όντως αποτελεσματικό και αν μπορεί πραγματικά να «καθαρίσει» τον αέρα ενός αυτοκινήτου. Το σίγουρο είναι πως ο αέρας που εισάγεται από την ατμόσφαιρα πράγματι φιλτράρεται μέχρι ενός σημείου αλλά είναι αβέβαιο αν αυτό αρκεί προκειμένου να είναι κανείς απόλυτα ασφαλής. Το δεύτερο είναι πως τα συστήματα αυτού του είδους δεν μπορούν να κάνουν σχεδόν τίποτα στην περίπτωση που ένας επιβάτης που είναι εν δυνάμει φορέας π.χ. φταρνιστεί και ο ιός παραμείνει σε κάποια επιφάνεια εντός αυτοκινήτου. Αυτός, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι και ο πιο μεγάλος κίνδυνος σε ό,τι αφορά τη διάδοση του ιού.
Αυτό που κάνει σίγουρα το νέο αυτό σύστημα κλιματισμού είναι να γεμίζει τα ταμεία της Geely, που ανεξάρτητα από όλα τα άλλα έδειξε φοβερά εμπορικά αντανακλαστικά. Και βέβαια με την πρώτη ευκαιρία θα το τοποθετήσει και σε άλλα της μοντέλα.