ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τo νέο Fiat 500 είναι ηλεκτρικό και (αρχικά) θα κοστίζει από 37.900 ευρώ

Εξηντατρία ολόκληρα χρόνια μετά την πρεμιέρα του αρχέτυπου και 13 έπειτα από την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του το 2007 το Fiat 500 βάζει για τα καλά την ιταλική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η τρίτη, ουσιαστικά, γενιά του θρυλικού μοντέλου της Fiat ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, μιας και θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και διαθέσιμο ως κάμπριο. Για να αποτελέσει προφανώς την ηλεκτρική εκδοχή της Dolce Vita που οι Ιταλοί θέλουν να πρεσβεύει.

Παρόλο που το σχήμα του δείχνει με την πρώτη ματιά ίδιο και απαράλλαχτο το νέο 500e είναι τελείως αλλαγμένο: έχει καινούργια κλειστή μάσκα στην οποία κυριαρχεί το λογότυπο 500 και βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο. Είναι 6 εκατοστά πιο μεγάλο και άλλα έξι εκατοστά πιο φαρδύ, γεγονός που μαζί με τα επιπλέον 20 χιλιοστά του μεταξονίου βελτιώνει τους χώρους στο εσωτερικό του.

Στο εσωτερικό του, που είναι πλήρως αναμορφωμένο, με ταμπλό που αποτελείται από συνδυασμό υλικών, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών και με ορθογώνια οθόνη 10,25 ιντσών για το εξελιγμένο σύστημα infotainment UConnect5 που έχει πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Πλήρης είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης, ενώ το νέο 500αράκι είναι το πρώτο μίνι ή αν προτιμάτε μοντέλο της κατηγορίας Α με δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου.

Κάτι ακόμα που προσέχει κανείς είναι η απουσία επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα. Η επιλογή της κατεύθυνσης κίνησης στο αυτόματο κιβώτιο γίνεται από μπουτόν στο ταμπλό, ενώ υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Range και Sherpa.

Το εσωτερικό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, upper class και high tech, ενώ η επιλογή της κίνησης στο αυτόματο κιβώτιο γίνεται από μπουτόν στο ταμπλό. Πηγή: Fiat.

Το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης του New Fiat 500 αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 87 kW (118 ίππων) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 42 KWh. Η μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων κατά WLTP, φορτίζει μέσα σε 6 ώρες σε Wallbox 7,4 kW και σε 35 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της σε ταχυφορτιστή 85 kW. Όσο για τις επιδόσεις το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 9,0 δεύτερα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ ώρα.

Αρχικά το νέο Fiat 500 θα είναι διαθέσιμο σε μια πλήρως εξοπλισμένη ειδική έκδοση την «la Prima», η οποία μαζί με το ειδικά εξελιγμένο για την περίσταση Easy Wallbox θα κοστίζει 37.900 ευρώ. Οι στάνταρ εκδόσεις υπολογίζεται πως θα ξεκινούν περίπου από τις 30.000 ευρώ.

Για το λανσάρισμα, πάντως, δημιουργήθηκαν και τρια μοναδικά, one- off όπως έχει καθιερωθεί να λέγονται, 500αράκια από τις διάσημες ιταλικές εταιρείες Giorgio Armani, Bulgari και Kartell.

Το υπάρχον 500 πάντως θα συνεχίσει, παράλληλα, με το καινούργιο ηλεκτρικό.

To αρχέτυπο 500αράκι του 1957 αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία της Fiat. Ο απόγονός του της 3ης γενιάς σηματοδοτεί την απαρχή της ηλεκτρικής εποχής για την ιστορική ιταλική εταιρεία. Πηγή: Fiat

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης