Ποιος παρκάρει πιο γρήγορα, ο παγκόσμιος ρέκορντμαν ή το αυτόματο σύστημα;
O Alastair Moffatt μάλλον είναι παντελώς άγνωστος στους περισσότερους από εμάς. Πρόκειται για επαγγελματία οδηγό stunt -αναλαμβάνει π.χ. τις επικίνδυνες σκηνές σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές- και κάτοχο πολλαπλών παγκόσμιων ρεκόρ παρκαρίσματος. Ειδικότητά του το παρκάρισμα με χειρόφρενο, που έχει τελειοποιήσει μετά από δοκιμές πολλών ετών.
Ενάντια λοιπόν στον Alastair Moffatt η VW θέλησε να διαπιστώσει την αποτελεσματικότητα των αυτομάτων συστημάτων στάθμευσης με τα οποία μπορούν να εξοπλιστούν τα επαγγελματικά της βαν. Έτσι επέλεξε το μεγαλύτερο από αυτά, το Crafter των συνολικά 5,90 μέτρων που έπρεπε να παρκάρει σε μια θέση την οποία οριοθετούσαν κουτιά συνολικού μήκους 7,5 μέτρων.
Αρχικά το VW Crafter πάρκαρε αυτόματα με το Moffatt να ελέγχει μόνο το γκάζι και το συμπλέκτη, ενώ το σύστημα είχε αναλάβει τις κινήσεις του τιμονιού. Αφού οι αισθητήρες έλεγξαν το χώρο και επιλέχθηκε η κατάλληλη θέση εκκίνησης η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε γρήγορα.
Στη συνέχεια ο Alastair Moffatt ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο και πράγματι τοποθέτησε πολύ γρήγορα με το χειρόφρενο το μεγάλο βαν σε ακόμα μικρότερο χώρο, συνολικού μήκος 6,90 μέτρων. Απλά σε μια από τις προσπάθειές του ο στροβιλισμός του αέρα στο πίσω μέρος του Crafter έριξε τα χαρτόκουτα.
Το συμπέρασμα είναι πως τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος έχουν εξελιχθεί πλέον σε τέτοιο βαθμό που ολοκληρώνουν την όλη διαδικασία και χωρίς προβλήματα και γρήγορα. Έτσι η καθιέρωσή τους θα περιορίσει την κούραση και το στρες των επαγγελματιών οδηγών, ειδικά στις διανομές και θα επιταχύνει και την κίνηση στις πόλεις. Σε αυτό που δεν μπορεί να δώσει λύση είναι το παρκάρισμα σε διπλή γραμμή…