ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

O κινητήρας πετρελαίου του νέου VW Golf GTD θα είναι σούπερ καθαρός

O κινητήρας πετρελαίου του νέου VW Golf GTD θα είναι σούπερ καθαρός

Μπορεί πολλοί να θεωρούν πως ο κινητήρας πετρελαίου πνέει τα λοίσθια και η ζήτησή του θα είναι συνεχώς πτωτική, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Όχι μόνο γιατί συνολικά οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών στην Ευρώπη εξακολουθούν να είναι στο 30% του συνόλου και στις μεγάλες κατηγορίες σαφώς πιο ψηλά αλλά και γιατί ο ίδιος ο κινητήρας diesel εξελίσσεται.

Έτσι η VW π.χ. ανακοίνωσε πως το νέο Golf GTD, που θα παρουσιάσει επίσημα σε περίπου 2 εβδομάδες στην έκθεση της Γενεύης, όχι μόνο θα κινείται από τον πιο καθαρό κινητήρα πετρελαίου που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο best seller της, αλλά και ότι θα είναι ένας από τους πιο καθαρούς και φιλικούς ως προς το περιβάλλον κινητήρες εσωτερικής καύσης στον κόσμο.

Για να επιτευχθεί αυτό οι μηχανικοί της VW εφάρμοσαν και εδώ το σύστημα «twin dosing», της διπλής παροχής σε ελεύθερη απόδοση, που έχει κάνει την εμφάνισή του για πρώτη φορά το περασμένο καλοκαίρι στο ανανεωμένο Passat.

Με βάση την αρχή λειτουργίας του υπάρχουν δύο καταλύτες SCR και διπλή παροχή, από αυτό προκύπτει και η ονομασία «twin dosing», του προσθέτου ΑdBlue. Με τον τρόπο αυτό και σύμφωνα με τη VW στο νέο Golf GTD οι εκπομπές NOx (οξειδίων του αζώτου) που είναι και το βασικό ζήτημα στους κινητήρες πετρελαίου, μειώνονται έως κατά 80% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του κινητήρα.

Παράλληλα, περιορίζονται και οι εκπομπές CO2, ενώ, πάντα σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, έχει αυξηθεί ο βαθμός απόδοσής του που έχει σαν αποτέλεσμα και τη μείωση της κατανάλωσής του.

Όσο για την ισχύ του αναμένεται να είναι 200 ίπποι, που θα εξασφαλίζουν στο πιο σπορ πετρελαιοκίνητο Golf, που θα διαφοροποιείται και οπτικά από τα πιο απλά και πολύ καλές επιδόσεις.