ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αγοράζουν τελικά plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι Ευρωπαίοι;

Αγοράζουν τελικά plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι Ευρωπαίοι;

Με τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, τα υπέρογκα πρόστιμα αλλά και τη συνεχή προβολή των πλεονεκτημάτων του εξηλεκτρισμού και της ηλεκτροκίνησης η εξέλιξη των πωλήσεων των PHEV (plug in hybrid electric vehicles) και των BEV (Battery Electric Vehicle), των αυτοκινήτων δηλαδή που πρέπει να συνδεθούν με ηλεκτρικό δίκτυο προκειμένου να φορτιστούν παίζει μεγάλο ρόλο.

Για το αν τελικά η ηλεκτροκίνηση κάθε μορφής έχει προσεγγίσει τους ευρωπαίους καταναλωτές και οδηγούς.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2019 λοιπόν οι πωλήσεις και των δύο κατηγοριών που αναφέραμε αντιπροσώπευαν το 4,4% των συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων την ίδια χρονική περίοδο. Φυσικά το νούμερο αυτό δεν αποτελεί λόγο για να ανοίξουν τα εμπλεκόμενα μέρη σαμπάνιες και να το γιορτάσουν.

Από την άλλη μπορούν να πανηγυρίσουν συγκρατημένα για την αύξηση της τάξης του 81,3% των πωλήσεών τους τελευταίους τρεις μήνες του 2019. Συγκριτικά τα plug-in υβριδικά είναι πιο δημοφιλή σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά -οι πιο προσιτές τιμές τους παίζουν φυσικά σημαντικό ρόλο σε αυτό- και οι πωλήσεις τους τους τελευταίους τρεις μήνες της χρονιάς που μας πέρασε έκαναν άλμα 69,2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.

Μείωση κατά 3,7% παρατηρήθηκε στις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, το μερίδιο αγοράς των οποίων παραμένει υψηλό, στο 29,5% του συνόλου, ενώ στις μεγάλες κατηγορίες είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Η βενζίνη παραμένει η πρώτη επιλογή των Ευρωπαίων για το καύσιμο του αυτοκινήτου τους, καθώς το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυξήθηκε κατά 11,9% και έφτασε συνολικά το 57,3%.