To νέο, plug-in υβριδικό Opel Grandland X Hybrid4 είναι δυνατό, τετρακίνητο και οικονομικό
H Opel ξεκίνησε, μάλλον λίγο ανάποδα, την είσοδό της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, μιας και πρώτα παρουσίασε ένα BEV (Battery Electric Vehicle), ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο δηλαδή, το e-Corsa και μετά ένα PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle).
Το τελευταίο ονομάζεται Opel Grandland X Hybrid4 και είναι η κορυφαία πλέον έκδοση του μεγάλου της SUV. Αν αναρωτιέστε γιατί το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το πρώτο plug-in υβριδικό της γερμανικής εταιρείας, η απάντηση βρίσκεται καταρχήν στο ότι το πλαίσιό του, που είναι αυτό της PSA, υποστηρίζει την ανάλογη τεχνολογία και κατά δεύτερο λόγο στην ανάγκη περιορισμένου των εκπομπών CΟ2 των SUV που είναι και πιο αυξημένες.
Εξωτερικά τα στοιχεία που παραπέμπουν στην ηλεκτρική φύση αυτού του Grandland X είναι ελάχιστα, με πιο χτυπητό το λογότυπο Hybrid4, ενώ το μαύρο καπό παραπέμπει στο ένδοξο παρελθόν των Ascona. Κάτω από αυτό υπάρχει ένας τετρακύλινδρος turbo βενζίνης 1.600 κυβικών και 200 ίππων καθώς και ο πρώτος από τους συνολικά δύο ηλεκτροκινητήρες, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο (πολύ καλό) αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και αποδίδει 110 ίππους.
Ο δεύτερος και πιο ισχυρός (113 ίπποι) ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα και εξασφαλίζει την τετρακίνηση -το Hybrid 4 είναι μόνη έκδοση 4x4 του Grandland X. Ταυτόχρονα είναι αυτός που ενεργοποιείται πρώτος -η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται πάντα ηλεκτρικά- για λόγους απόδοσης και μειωμένων τριβών.
Το σύστημα πρόωσης ολοκληρώνεται από τη μπαταρία των 13,2 kWh, η θέση της οποίας βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η συγκεκριμένη επιλογή έγινε προκειμένου να μην επηρεάζονται οι χώροι για τους επιβάτες -το μέγεθος του πορτμπαγκάζ είναι λίγο πιο μικρό σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις και κυμαίνεται από τα 390 έως τα 1.528 λίτρα- και κατά συνέπεια και ο οικογενειακός χαρακτήρας του Grandland X, που επιπρόσθετα διαθέτει ότι πλέον θεωρείται εκ των ουκ άνευ από πλευράς άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσης.
Με μια πλήρη φόρτιση, που σε οικιακό δίκτυο διαρκεί 7 ώρες και 10 λεπτά και με wallbox και γενικά μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,4 kW 1 ώρα και 50 λεπτά, το Grandland X Hybrid4 μπορεί να κινηθεί μέχρι και για 59 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά και με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ ώρα. Αυτό σημαίνει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών του θα μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές του ανάγκες μετακίνησης χωρίς ουσιαστικά την ενεργοποίηση του κινητήρα βενζίνης και κατά συνέπεια με πολύ χαμηλά λειτουργικά έξοδα. Η προϋπόθεση είναι η καθημερινή φόρτιση, ενώ για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων δεν υπάρχει, χάρη στην παρουσία του τετρακύλινδρου turbo, κανένας περιορισμός. Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας εν κινήσει και κατά την επιβράδυνση με ή χωρίς τη χρήση των φρένων.
Το plug-in υβριδικό σύνολο του Grandland X Hybrid4 αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.600 κυβικών και 200 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός και ένας πίσω) και μια μπαταρία 13,2 kWh. Η συνδυαστική απόδοσης είναι 300 ίπποι και 520 Nm. Πηγή: Opel
Για την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα Electric με τη βοήθεια του κατάλληλου διακόπτη στην κονσόλα, ενώ τα άλλα τρία διαθέσιμα προγράμματα είναι τα Hybrid, All Wheel Drive και Sport. Με το τελευταίο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τους 300 ίππους και τα 520 Nm που αποδίδει συνδυαστικό το plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης του Grandland X Hybrid4. Έτσι επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,1 δεύτερα και μπορεί να κινηθεί, στις Autobahnen της Γερμανίας όπου το οδήγησα, μέχρι και με 235 χλμ./ ώρα.
Συνολικά το νέο Opel Grandland X Ηybrid4 είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που καταναλώνει και ρυπαίνει λίγο (1,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και 29 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο) και όπως προαναφέραμε μπορεί να κινηθεί και αρκετά ηλεκτρικά. Δηλαδή καθαρά και φτηνά.
Η διάθεσή του στην Ελλάδα και στην έκδοση Exclusive, που κοστολογείται από 49.900 ευρώ, θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως από τη στιγμή που οι εκπομπές CO2 του είναι πιο μικρές από 50 γραμμάρια και η τιμή του προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ δεν επιβαρύνεται με φόρους για εταιρική χρήση.
Επίσης, προς το καλοκαίρι θα παρουσιαστεί και η πιο φτηνή προσθιοκίνητη υβριδική έκδοση του Grandland Χ με έναν ηλεκτροκινητήρα.