Αυτοκίνητο: Tο ανανεωμένο και ήπια υβριδικό Mazda 2 παρουσιάστηκε επίσημα στην Ελλάδα
Πρεμιέρα στη χώρα μας λοιπόν για την καινούργια έκδοση του μικρότερου των Mazda, του 2, που υποβλήθηκε σε... λίφτινγκ! Από πλευράς εικόνας ναι μεν κυμαίνεται στα καθιερωμένα πλαίσια των επεμβάσεων του είδους αλλά κατορθώνει να του προσδώσει μια πιο σύγχρονη έκδοση που ήταν τελικά και το ζητούμενο.
Έτσι το Mazda 2 του 2020 ξεχωρίζει από τις αλλαγές στα φώτα και τους προφυλακτήρες του, ενώ οι καινούργιες ζάντες αλουμινίου είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να δείχνουν πιο μεγάλες από ότι είναι στην πραγματικότητα.
Η ίδια λογική επαναλαμβάνεται και στο εσωτερικό, που συνεχίζει χωρίς αλλαγές στη σχεδίασή του αλλά με πιο ποιοτικά υλικά και ένα αναβαθμισμένο σύστημα infotainment -τα Apple CarPlay και Android Auto υποστηρίζονται πλέον αλλά η οθόνη εξακολουθεί να μην είναι αφής- και κυρίως με καινούργια καθίσματα. Τα οποία υπόσχονται ακόμα καλύτερη άνεση, ειδικά στις πιο μεγάλης διάρκειας μετακινήσεις.
Η καλύτερη άνεση εξασφαλίζεται και από τη μείωση του επιπέδου θορύβου στο εσωτερικό, λόγω της καλύτερη ηχομόνωσης στους θόλους των τροχών, στην οροφή αλλά και σε άλλα σημεία του αμαξώματος, ενώ σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση. Και αυτό γιατί έχουν χρησιμοποιηθεί καινούργια αμορτισέρ με πιο ομαλή φόρτιση και αποφόρτιση, καλύτερες βάσεις συνδέσμων αλλά και το νέο σύστημα G-Vectoring Control Plus.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, όπως προαναφέραμε, ένα καλύτερο επίπεδο συνολικής άνεσης, μια βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και μια ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά. Η οποία γίνεται ακόμα πιο ασφαλής με την προσθήκη προαιρετικών στοιχείων εξοπλισμού, όπως οι προβολείς Adaptive LED, το Advanced Smart City Brake Support, το Lane Keep Assist, το Traffic Sign Recognition, HUD καθώς και οι περιμετρικές κάμερες των 360 μοιρών.
Ο κινητήρας του ανανεωμένου Mazda 2 είναι ο επίσης αναβαθμισμένος Skyactiv-G των 1.500 κυβικών, που είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις με 75 και 90 ίππους. Η πιο ισχυρή διαθέτει και ήπια υβριδική υποβοήθηση (ΜHEV) με σύστημα μίζας- γεννήτριας και έναν πυκνωτή χωρητικότητας 0,012 kWh, στα 22,5 Volt. Στον τελευταίο αποθηκεύεται η ενέργεια που ανακτάται και η οποία αποδίδει όταν ο τετρακύλινδρος χρειάζεται ηλεκτρικό boost.
Στο δρόμο οι 90 ίπποι και τα 148 Nm του μπορούν και κινούν χωρίς πίεση και πολιτισμένα το μικρό Mazda, κάτι που φαίνεται και από τα 9,8 δεύτερα που χρειάζονται για την ολοκλήρωση του 0-100 χλμ./ ώρα και την τελική ταχύτητα των 183 χλμ./ ώρα (έκδοση 75 ίππων: 11,4 δεύτερα και 171 χλμ./ώρα αντίστοιχα). Την ίδια στιγμή η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι 5,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα (75 PS: 4,1), ενώ στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε το μακρύ μεν από πλευράς κλιμάκωσης κιβώτιο με τον εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα. Προαιρετικά διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο με 6 σχέσεις.
Το ανανεωμένο Mazda 2 θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το Φεβρουάριο και από τις 14.509 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση Challenge των 75 ίππων. Ο κινητήρας των 90 ίππων με την ήπια υβριδική υποβοήθηση είναι διαθέσιμος με το επίπεδο εξοπλισμού Takumi και τιμή εκκίνησης τις 16.235 ευρώ καθώς και με την κορυφαία Takumi Plus που κοστολογείται από 16.997 ευρώ.