ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Το ολοκαίνουργιο Seat Leon είναι το αυτοκίνητο των 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ

Αυτοκίνητο: Το ολοκαίνουργιο Seat Leon είναι το αυτοκίνητο των 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ

H τέταρτη γενιά του Leon που μόλις παρουσιάστηκε βάζει τη Seat σε μια νέα τροχιά, τόσο σε ότι αφορά την ψηφιακή του πλευρά όσο και την εξηλεκτρισμένη. Προκειμένου όλες αυτές οι αλλαγές να γίνουν εφικτές και να δρομολογηθούν οι Ισπανοί επένδυσαν για το νέο τους μοντέλο περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε όλους τους τομείς, με πρώτο και καλύτερο αυτόν που αποτελεί την αρχική και καθοριστική επαφή την εμφάνιση. Το νέο Leon λοιπόν έχει μεγαλώσει αρκετά σε όλες του τις διαστάσεις -το μήκος του αυξήθηκε κατά 85 χιλιοστά φτάνοντας συνολικά τα 4,368 μέτρα- πλην του ύψους που μειώθηκε ανεπαίσθητα (-3,0 χιλιοστά).

Οι καινούργιες αυτές αναλογίες δημιουργούν μια νέα, πιο δυναμική εικόνα, η οποία τονίζεται ακόμα πιο πολύ από την πιο εμπνευσμένη σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από την καινούργια σχεδόν κάθετη μάσκα, τους προβολείς με τα ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας που αποτελούν τον άμεσο σύνδεσμο με την προηγούμενη πια γενιά, το έντονο ανάγλυφο σε προφίλ και καπό και την κλίση της οροφής. Στοιχείο αναγνώρισης του νέου Leon, ειδικά τη νύχτα, η πίσω φωτεινή υπογραφή του, μιας και τα πίσω φώτα ενώνονται με μια επίσης φωτεινή ρίγα.

Αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι και το μεταξόνιο των 2.686 χιλιοστών -η βάση του νέου Seat είναι το πλαίσιο MQB Evo που χρησιμοποιείται και στις τελευταίες εκδόσεις των VW Golf και Skoda Octavia που παρουσιάστηκαν πρόσφατα- που εξασφαλίζει άνετους χώρους για τέσσερις ή και πέντε επιβάτες. Όσο για τις αποσκευές τους η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ παρέμεινε στα ικανοποιητικά 380 λίτρα στο Leon hatchback και αυξήθηκε κατά 30, φτάνοντας συνολικά τα 617, στο Sportstourer (στέισον).

Από κει και πέρα ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος και οπτικά ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη αφής των 8,0 έως και 10,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η high tech αίσθηση ενισχύεται και από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη διαγώνιο των 10,25 ιντσών, καθώς και από τον πλήρη ηλεκτρονικό εξοπλισμό σε θέματα διασύνδεσης, υποβοήθησης και εφαρμογών (app).

Σε ότι αφορά τους κινητήρες του το νέο Leon είναι για πρώτη φορά στην ιστορία του διαθέσιμο και με σύνολο 1.000 κυβικών. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο 1.0 TSI, που αποδίδει 90 και 110 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητα κιβώτια. Ακολουθεί ο 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους, καθώς και ο 2.0 TSI με απόδοση 190 ίππων και στάνταρ του αυτόματο κιβώτιο.

Οι 1.0 και 1.5 TSI των 110 και 150 ίππων αντίστοιχα είναι διαθέσιμοι και ως eTSI. Με ήπια υβριδική υποβοήθηση δηλαδή, με σύστημα μίζας γεννήτρια με ιμάντα και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Το κιβώτιο για την περίσταση είναι αποκλειστικά αυτόματο. Στην πράξη δηλαδή για όποιον θέλει αυτόματο Leon με κινητήρα βενζίνης 1.000 ή 1.500 κυβικών η επιλογή είναι οι αντίστοιχο eTSI.

Ο diesel είναι ο 2.0 TDI με AdBlue σε δύο εκδόσεις με 115 και 150 ίππους, με την ισχυρότερη να συνδυάζεται στο Sportstourer και με τετρακίνηση.

SEAT LEON 2020 37

Μοντέρνο ταμπλό με μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων (διαγώνιος 10,25 ίντσες) και οθόνης αφής έως και 10,0 ίνστες για το infotainment και όχι μόνο στο κέντρο του ταμπλό. Πηγή: Seat

To νέο Leon θα είναι διαθέσιμο και με τον 1.5 TGI των 130 ίππων που καταναλώνει και φυσικό αέριο αποθηκευμένο σε τρεις συνολικά δεξαμενές, καθώς και ως plug-in υβριδικό. Εδώ το σύστημα πρόωσης είναι το κλασικό των αντίστοιχων μοντέλων του ομίλου Volkswagen και αποτελείται από τον 1.4 TSI και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 204 ίππους και από μια μπαταρία 13,0 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 60 χιλιομέτρων κατά WLTP.

Το ίδιο plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης με απόδοση όμως 245 ίππων θα κινεί τη μια έκδοση Cupra που θα παρουσιαστεί στην πορεία, ενώ η άλλη θα χρησιμοποιεί τον 2.0 TSI που θα κινεί και το νέο Golf R και θα αποδίδει περί τους 310 ίππους.

Η διάθεση του νέου Seat Leon θα ξεκινήσει σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές κατά τη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου της χρονιάς που διανύουμε.