Η Toyota είναι με 10,15 εκατομμύρια μονάδες πρώτη στις παγκόσμιες πωλήσεις και για το 2015
Πριν από 12 περίπου μήνες οι προβλέψεις για τον πρωταθλητή των παγκόσμιων πωλήσεων στο κλάδο του αυτοκινήτου έδιναν και έπαιρναν, μιας και η διαφορά μεταξύ της πρώτης Toyota και της δεύτερης Volkswagen για το 2014 ήταν μικρή -μόλις 90.000 μονάδες, με 10,23 εκατομμύρια έναντι 10,14- και ο γερμανικός όμιλος είχε κάνει σαφές ότι θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να υπερκεράσει τον ιαπωνικό.
Πραγματικά οι πωλήσεις του ομίλου Volkswagen τους πρώτους μήνες του 2015 έδειχναν πιθανή την αλλαγή φρουράς στην κορυφή, όμως το θέμα με τους κινητήρες πετρελαίου του που προέκυψε είχε σα συνέπεια την μείωση των πωλήσεών του κατά 2% -σε κάποιες αγορές όπως η Κίνα ήταν αρκετά μεγαλύτερη. Έτσι το 2015 έκλεισε για τη VW στα 9,9 εκατομμύρια οχήματα, με το νούμερο αυτό να περιλαμβάνει και τις πωλήσεις των MAN και Scania, που ανήκουν στον όμιλό της.
H Toyota είναι πρωτοπόρος στα υβριδικά και το Prius βρίσκεται ήδη στην 5η γενιά του. Πηγή: Toyota
Μειωμένες, αλλά κατά 0,8%, ήταν και οι πωλήσεις της Toyota, στις οποίες περιλαμβάνονται και αυτές της Daihatsu. Συνολικά ανήλθαν σε 10,15 εκατομμύρια και έτσι η ιαπωνική εταιρείας διατήρησε τον τίτλο της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Στην 3η θέση βρέθηκε η General Motors, με συνολικές πωλήσεις ύψους 9,8 εκατομμυρίων μονάδων, οι οποίες είναι αυξημένες κατά 0,2% σε σχέση με το 2014.
To Yaris είναι ένα από τα best seller της μάκρας. Δημοφιλής είναι και η υβριδική έκδοσή του. Πηγή: Toyota
Πάντως επειδή η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων εξακολουθεί να είναι μικρή καθένας από τους δύο ομίλους κάνει τις κινήσεις του, είτε για να διατηρηθεί και το 2016 στην κορυφή είτε για να ανέβει σε αυτή. Έτσι η Toyota θέλει να εξαγοράσει πλήρως τη Daihatsu, της οποίας κατέχει ήδη το 51,2%. Για το σκοπό αυτό θα απαιτηθούν περίπου 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αν κλείσει επιτυχώς το θέμα το πιο πιθανό είναι η Daihatsu να γίνει η φτηνή μάρκα της Toyota, ακριβώς όπως είναι η Dacia για τη Renault και η Datsun για τη Nissan. Στην περίπτωση αυτή μια επιστροφή της Daihatsu στις ευρωπαϊκές αγορές, από τις οποίες έχει αποχωρήσει από το 2013, δεν θα ήταν έκπληξη.