Απογοητευτική η ηλεκτρική Porsche Taycan σε ό,τι αφορά την αυτονομία της
H Porsche έχει ήδη μπει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με την Taycan, το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο και μάλιστα με ιδιαίτερες φιλοδοξίες. Τόσο σε ότι αφορά τις επιδόσεις της αλλά και την αυτονομία της.
Η γερμανική εταιρεία αναφέρει πως σύμφωνα με το πρότυπο WLTP η αυτονομία του ηλεκτρικού της μοντέλου ανέρχεται σε 450 χιλιόμετρα, τιμή καθόλα αξιοπρεπής με τα τρέχοντα δεδομένα. Όμως η αμερικανική EPA (Environmental Protection Agency) ήρθε να προσγειώσει κάπως απότομα την Porsche και τους μηχανικούς της. Και αυτό γιατί την εκτίμησε ούτε λίγο ούτε πολύ 127 χιλιόμετρα μικρότερη.
Η διαφορά αυτή -η EPA προσδιορίζει την αυτονομία της Taycan στα 323 χιλιόμετρα- είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως έχουμε να κάνουμε με ένα σπορ αυτοκίνητο, που αν το πιέσει κανείς, άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξής του, η αυτονομία του θα συρρικνωθεί ακόμα περισσότερο.
Οι μετρήσεις της EPA πάντως είναι ιδιαίτερα ρεαλιστικές, καθώς για το Audi e-tron δίνει μια τιμή της τάξης των 328 χιλιομέτρων που είναι πολύ κοντά σε αυτήν που διαπίστωσα στην πράξη δοκιμάζοντάς το. Οι αντίστοιχες τιμές για την κορυφαία έκδοση του Nissan Leaf είναι 362 χιλιόμετρα, για τη στάνταρ του Tesla Model 3 τα 354 χιλιόμετρα και για το Chevrolet Volt τα 416. Μοντέλα που βέβαια κοστίζουν ένα κλάσμα της τιμής της ηλεκτρικής Porsche.